آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
فرمانده سپاه کازرون؛
فرمانده سپاه کازرون خبر داد: بسیج سازندگی سپاه کازرون با تسهیلات جهت کشت زعفران در شهرستان کازرون اشتغال زایی می نماید.
  سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون بیان نمود: بسیج سازندگی سپاه شهرستان کازرون با توجه به وضعیت مناسبت برای کشت زعفران در سطح شهرستان کازرون و اتقبال کشاورزان تسهیلات ویژه ای ارائه می نماید.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت آب و هوایی شهرستان کازرون در بخش های مختلف و جوابگو بودن کشت زعفران در راستای جایگزین کردن کشت محصولات کم آب براقدام به ترویج و توسعه کشت زعفران توسط بسیج سازندگی تسهیلاتی داشته وادامه خواهیم داد.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون در بازدید از یکی از طرح های کشت در روستای احمدآباد از بخش مرکزی کازرون تصریح کرد: در روستای احمدآباد بیش ا 2هزار متر توسط یکی از کشاورزان منطقه با تشهیلات دریافتی از بسیج سازندگی زعفران به زیر کشت رفته که بعد از آماده کردن زمین و کودهی و شخم در اواخر تابستان یا اوایل پاییز پیازها به صورت شیاری در زمین کاشته شده است.

وی ادامه داد: پیاز زعفران ۷ الی ۱۰ سال در یک زمین باقی خواهد ماند و بعد از آن باید به زمین دیگری منتقل شود که در این مدت به صورت متغییر باعث اشتغال زایی خوبی و درآمدی خوبی در بین کشاورزان و کارگران را در پی خواهد داشت.

توکل اشاره داشت: در راستای ترویج کشت زعفان در مناطق مناسب جهاد کشاورزی کازرون در نظارت و مشاوره از زمان کاشت تا برداشت و خرید پیاز زعفران به کشاورزان کمک و همکاری خواهد داشت.

وی در پایان با توجه به ایجاد بستر مناسب برای کشت زعفران در برخی مناطق شهرستان کازرون و استفاده از تسهیلات بسیج ساندگی سپاه از کشاورزان دارای در این زمینه شرایط را دارا می باشند جهت دریافت وام به بسیج سازندگی ناحیه دعوت نمود.

پایان پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: