جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۲۳:۴۶
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۳۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
نهاد رهبری، هیأت رئیسه و جامعه علمی شهرستان جهرم در پی هتک حرمت قرآن کریم، بیانیه مشترکی را صادر کردند.
بیانیه مشترک جامعه علمی شهرستان جهرم در هتک حرمت قرآن کریم بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قرآن کريم نسخه حیات بخش آسمانی و معجزه همیشه جاوید پیامبر نور و رحمت است که برای بشریت به ارمغان آورده است. در پرتو این مائده آسمانی و دیگر يادگار نبوی یعنی خاندان پاک و جلیل رسالت است که هر انسان حق جو و آزاداندیشی می تواند قله های رشد و کمال را پیموده و به سرمنزل و مقصود دست یابد.
 توجه اندیشمندان غیر مسلمان به این کتاب الهی موجب شده است تا پژوهش های ارزشمندی از سوی آنان درباره برخی از موضوعات قرآن کریم انجام پذیرد که اعجاب همگان را در پی داشته و زمینه ساز هدایت آنان گردد.
با این وجود از صدر اسلام تاکنون برخی از دشمنان در کسوت علم یا ساده لوحان نابخرد بی آنکه آن را مطالعه و مقاصد عالیه اش را دنبال نمایند، به کینه ورزی و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبراکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم پرداخته و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند غافل از اینکه این گونه حرکت‌های مذبوحانه، نه تنها نافرجام خواهد بود، بلکه گرایش آزاداندیشانی را به این کتاب آسمانی در پی خواهد داشت.
جامعه علمی دانشگاه جهرم اعم از نهاد رهبری ،  ریاست، هیأت رئیسه، اساتید و دانشجویان ضمن اعلام انزجار از اهانت اخیر به ساحت قدسی قرآن کریم و محکوم نمودن آن، خواستار پیگیری و مجازات عاملان این حادثه ناگوار توسط نهادهای بین المللی است باشد که دیگر شاهد چنین اتفاقات کینه توزانه ای نباشیم.
والسلام
نام:
ایمیل:
* نظر: