آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
مریم کرمی، زهرا عدالت پور و الهه غفاری در یادداشت هایی، اهمیت اردو های راهیان نور را یاد آور شدند.

مریم کرمی، دانشجوی دانشگاه فاطمیه شیراز در مورد اهمیت راهیان نور گفت:
مهم‌ترین مورد این است که بدانیم که شهدا چه افرادی بودند و برای چه چیزی جانشان رو فدا کردن، این جمله بدان معناست که این شهدای عزیز افق دیدشان تا کجا بود؛ متوجه چه چیزی بودند که باعث شد بخاطر آن از همه چیز بگذرند؛ در یک کلمه می‌توان به «ایمان» اشاره کرد.
یعنی آنها حقیقت را فهمیدند و با تمام باور و یقینشان راه اصلی را پیدا کردند و به همان یقینیات و حقایق عمل کردند؛ یعنی طبق حقایقی که فهمیدند در زمان خودشان «رسالت » ووظیفه خودشان را شناختند و در  راهش قرار گرفتند. 
اصلا به خود کلمه راهیان نور اگر توجه کنیم متوجه خواهیم‌ شد که بیانگر راهیست که به نور می‌رسد، راهی که به حقیقت بی پرده می‌رسد و جایی که حقیقت آشکار را می‌توان یافت.

او بیان داشت: ارتباط جهاد تبیین هم با راهیان نور همینست که یک راه، یک شیوه و یک فعالیت رقم بخورد تا حقایقی که مدت‌ها برای افراد به گره ذهنی یا شبه تبدیل شده شفاف شود و آن ها به حقیقت پی ببرند.

در پایان، ایشان بیان کرد: به نظرمن رسالت دانشجویان بعد از راهیان اینکه بیشتر با مسائل روز دنیا و به خصوص کشور خودمان آشنا شوند ودرمورد مسائل کشور، دغدغه‌مند باشند و شبهات و بحران هایی که پیش می‌آید و آگاهی نسبی نسبت به مواردی که باعث این بحران ها و شرایط شده و راه حل های مناسب آن به دست آورند و این آگاهی را به صورت قوی برای اشخاص بیان کنند.
واین روند اگر به صورت گروهی در دانشگاه‌ها انجام شود تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

زهرا عدالت پور، دانشجوی دانشگاه آزاد در زمینه اهمبت راهیان نور گفت: فلسفه راهیان نور یعنی در یک زمان خاص و مکان خاص جمعی از انسان‌ها که  اولویت سنجی کردند و مامویت و وظیفه و تکلیف خودشان را شناختند و مسئولیت خودشان را پیدا کردند و میدان جهادخودشان رایافتند و درآن نقطه قرار گرفتند و مسئولیت برگردنشان را انجام داده و نقش آفرینی کردند.

او در مورد ارتباط جهاد تبیین با اردوی راهیان نور اظهار کرد: همان‌گونه که بودند انسان های موقعیت شناس و تکلیف مدار که به وقتش در جایگاه خود قرار گرفتند و با درایت و شجاعت در میدان حاضر شدند.
و اما امروز جهاد، جهادتبیین و جنگ جنگ شناختی و ادراکی و ذهنی است، 
و ما باید با فهم و بینش عمیق با تمام توان و هدفمند و مستمر، در میدان جهاد تبیین حاضرشویم میدانی که مکان و زمان خاص ندارد و مختصاتش اذهان عمومی مردم بوده، حقیقت ها را بیان کنیم و غبار جهل را از ذهن ها پاک کنیم و نگذاریم یاس و ناامیدی به جامعه تزریق کنند و تصویرسازی غلط و منفی از وضعیت کشورمان کنند.

در آخر با اشاره به سخن مقام معظم رهبری بیان داشت: بنا به گفته حضرت آقا، دانشجو میوه دل مردم و امیدآینده کشور است. 
دانشجو موذن یک جامعه است، 
دانشجو باید میدان داری کند و با منطق قوی و سخن متین روشنگری کند، تصویر سازی کند  حرف بزند روایت کند. اگر خلا هرجایی باشد دشمن آن خلا را پر خواهد کرد. واقعیت ها را باید بیان کند، تبیین کند دل ها و ذهن ها را قانع کند. 
وهمانطور که حضرت آقا گفتند در مقابل جنگ نرم اگر دو عنصر را داشته باشیم دشمن هیچ کاری نمیتواند کند: بصیرت «تیزبینی» و صبرواستقامت« تواصی».

الهه غفوری، دانشجوی دانشگاه غیرانتفاعی زند شیراز در رابطه با اهمیت راهیان نور گفت: از اهمیت راهیان نور همین را بگوییم که حضرت آقا در بیاناتشان می‌فرمایند که سفر راهیان نور زمینه ساز زیارت با معرفت است.
منطقه مقدس جبهه جنگ و مناطق جنوبی کشور، و اتفاقی که به مدت هشت سال رخ داد، تولد آزادی و سربلندی ایران عزیز ما بود؛
یکبار دیگر به ایران هویت بخشید و باعث پرورش یک ایران قوی و سربلند شد، فداکاری و وطن دوستی و عرق ملی واقعی در مناطق جنوبی و شهدای هشت سال دفاع مقدس ما به معنی واقعی کلمه تحقق پیدا می‌کند و با حضور پیدا کردن در این اماکن مقدس احساس می‌شود.
اهمیت راهیان نور برای فراموش نکردن همین ارزش هاست.

الهه غفوری بیان‌ کرد: جهاد تبیین یعنی روشنگری کردن ارزش های واقعی...
که سفر راهیان نور مرور همین ارزش های واقعی ماست؛
 آزادی،میهن دوستی،فداکاری،شجاعت
ایستادگی و پیشرفت همه و همه را در یادمان‌های راهیان نور میتوان احساس کرد، که این خود تبیینی بزرگ است بر حقایق، برای کسی که می اندیشد.

در آخر، ایشان در مورد رسالت دانشجویان پس از اردوی راهیان نور در عرصه جهاد تبیین اظهار کرد: رسالت دانشجویان پس از سفر راهیان نور و یادآوری شدن ارزش های ملی و معنوی، تبیین کردن این ارزش‌ها برای همه آحاد مردم است، که این تبیین با فعالیت های فرهنگی انگیزه آفرین در محیط های دانشگاه،مرور خاطرات شیرین سفر برای اطرافیان و ایجاد درگیری های فکری برای افرادیست که از این خط پراز نور دور هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: