آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
درمصاحبه دانشجویی؛
مريم کرمی در مصاحبه ای با خبرنگار خبرگزاری تنویر بیان داشت راهیان نور از جهت روشن کردن حقایق با جهاد تبیین مرتبط است.
مریم کرمی، دانشجوی دانشگاه فاطمیه شیراز در مورد اهمیت راهیان نور گفت:
مهم‌ترین مورد این است که بدانیم که شهدا چه افرادی بودند و برای چه چیزی جانشان رو فدا کردن، این جمله بدان معناست که این شهدای عزیز افق دیدشان تا کجا بود؛ متوجه چه چیزی بودند که باعث شد بخاطر آن از همه چیز بگذرند؛ در یک کلمه می‌توان به «ایمان» اشاره کرد.
یعنی آنها حقیقت را فهمیدند و با تمام باور و یقینشان راه اصلی را پیدا کردند و به همان یقینیات و حقایق عمل کردند؛ یعنی طبق حقایقی که فهمیدند در زمان خودشان «رسالت » ووظیفه خودشان را شناختند و در  راهش قرار گرفتند. 
اصلا به خود کلمه راهیان نور اگر توجه کنیم متوجه خواهیم‌ شد که بیانگر راهیست که به نور می‌رسد، راهی که به حقیقت بی پرده می‌رسد و جایی که حقیقت آشکار را می‌توان یافت.

او بیان داشت: ارتباط جهاد تبیین هم با راهیان نور همینست که یک راه، یک شیوه و یک فعالیت رقم بخورد تا حقایقی که مدت‌ها برای افراد به گره ذهنی یا شبه تبدیل شده شفاف شود و آن ها به حقیقت پی ببرند.

در پایان، ایشان بیان کرد: به نظرمن رسالت دانشجویان بعد از راهیان اینکه بیشتر با مسائل روز دنیا و به خصوص کشور خودمان آشنا شوند ودرمورد مسائل کشور، دغدغه‌مند باشند و شبهات و بحران هایی که پیش می‌آید و آگاهی نسبی نسبت به مواردی که باعث این بحران ها و شرایط شده و راه حل های مناسب آن به دست آورند و این آگاهی را به صورت قوی برای اشخاص بیان کنند.
واین روند اگر به صورت گروهی در دانشگاه‌ها انجام شود تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: