آخرین اخبار
کد خبر: ۱۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
ردوهای جهادی دانشجویی حرکتی است که همه ساله توسط بسیج دانشجویی شهرستان کازرون، با هدف محرومیت زدایی و خدمت رسانی در عرصه های مختلف فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی و ... ، تقويت روحية همدلي، ايثار وبرادري فعاليت های دانشجویی و تقويت روحية مردمداري و خدمت رساني در مديران آينده نظام در روستاهای محروم شهرستان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی بسیج دانشجویی کازرون ؛ اردوهای جهادی امسال در دو مرحله و در چهار هفته برگزار شد که مرحله اول آن قبل از ماه رمضان از تاریخ اول تیرماه الی 14 تیرماه به روستای ایلان از بخش بالاده و مرحله دوم آن که بعد از ماه رمضان در تاریخ 26 مرداد تا نهم شهریورماه برگزار شد به روستاهای دیکانک، امامزاده و موردک از توابع بخش کوهمره نودان اختصاص داشت.
در این اردوها 140 نفر از دانشجویان بسیجی جهادگر از دانشگاه های سلمان فارسی، آزاد اسلامی ، علمی کاربردی و پیام نور کازرون حضور داشتند و در عرصه های مختلفِ فرهنگی، آموزشی، عمرانی و بهداشتی و درمانی مشغول به فعالیت بودند.
محمد رحیم علیزده، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در خصوص محور فعالیت های اردو جهادی عنوان کرد : با توجه به اینکه فرهنگ به عنوان زیر بنای انقلاب اسلامی قلمداد می شود و دشمن نیز نوک حملات خود را متوجه فرهنگ مردم کرده است، اردوهای جهادی امسال نیز با محوریت فعالیت های فرهنگی برگزار شد.
وی ادامه داد: برای اجرای فعالیت های فرهنگی و آموزشی، اهالی هر روستا در قسمت های خواهران و برادران پس از برگزاری مراسم افتتاحیه به گروههای ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، دانشجو و بزرگسال تقسیم می شدند و مربیان، اعضای گروه را نسبت به محتوای دوره و نحوه برگزاری طرح کلاس ها می کردند.
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در ادامه به توضیح پیرامون فعالیت های فرهنگی اردوی جهادی پرداخت و بیان داشت: از جمله برنامه های اجرایی اردوی جهادی در زمینه های فرهنگی می توان به راه اندازی وکیفی سازی حلقه های صالحین در روستاها، جلسات پرسش و پاسخ مذهبی و سیاسی، مشاوره مذهبی و اجتماعی، محفل انس با شهدا در گلزار شهدای روستا، دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران روستا، تشکیل گروه سرود در هر روستا، مسابقه ورزشی دررشته های فوتسال، والیبال و... ، دیوارنویسی در سطح روستا بامحوریت موضوعات ولایت فقیه، حجاب وعفاف، نماز، شهدا، مهدویت و ... اشاره کرد.
وی در دامه به فعالیت های انجام گرفته در عرصه آموزشی اشاره کرد و گفت: در مقوله آموزش نیز کلاسهایی در زمینه های آموزش روخوانی و روانخوانی و تجوید قرآن کریم، آموزش امداد و نجات و هنرهای دستی بانوان و هنرهای تجسمی برگزار شد
علیزاده، اعزام تیم روایت مقاومت جهت ثبت خاطرات وعکس رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در هر روستا و نشستهای ترویج سبک زندگی اسلامی که از منویات امام خامنه ای (مدظله العالی ) است که به صورت خانه به خانه در روستا اجرا شد را از کارهای جدید مرحله دوم اردوی جهادی امسال بسیج دانشجویی شهرستان کازرون قلمداد کرد و گفت: سعی خواهیم کرد در طول سال هم به روستاه ها سر بزنیم تا این فعالیت ها تداوم داشته باشد
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در ادامه به فعالیت های انجام گرفته در زمینه عمرانی و بهداشتی و درمانی پرداخت و گفت: در زمینه عرصه عمرانی با همکاری گروه جهادی حوزه مقاومت هر بخش نسبت به تکمیل پایگاههای مقاومت بسیج روستایی در دست احداث اقدام شد.
وی ادامه داد: در بخش بهداشتی درمانی هم ویزیت رایگان پزشک عمومی در هر روستا، مشاوره بهداشتی و درمانی ویژه بانوان و نوزادان، بهداشت مواد غذایی، معاینه دام و طیور روستاها صورت گرفت.
لازم به ذکر است روز آخر اردوهای جهادی به مراسم اختتماییه اختصاص داشت که در آن پس از ارائه گزارش اردوی جهادی در روستا و پخش کلیپ و ... به برنامه پرهیجان قرعه کشی و اهدای جوایز ختم می شد و جوایز که شامل دوچرخه، توپ ورزشی و ... برای برادران و ربع سکه، لوازم خانگی و ... به خوهران تدارک دیده شده بود به صورت قرعه کشی به افرادی که بیشترین حضور، مشارکت و فعالیت را در کلاس ها داشتند، اهداء شد.
اردوهای جهادی بسیج دانشجویی علاوه بر محرومیت زدایی و خدمت رسانی در عرصه های مختلف فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و عمرانی دارای تأثیرات و فواید چندسویه و متقابل بسیاری برای اهالی روستا و دانشجویان بسیجی است که از جمله آن ها می توان به ایجاد شور و حال و پویایی مذهبی در روستا، کشف استعدادهای گوناگون در روستا، محور قرار گرفتن مساجد و حسینه ها برای فعالیت های مذهبی و تقويت روحية همدلي، ايثار، برادري، اعتماد به نفس برای اهالی روستا و ... وبرای دانشجویان ایجاد و تقویت روحية جمعي و ایجاد بستری مناسب برای حضور منسجم و موثردانشجویان درصحنه های خدمت رسانی، زمینه سازی برای حداکثر استفاده از قابلیتهای علمی دانشجویان جهت حفظ منابع ملی و زیرساختی و رفع مشکلات مردم، سازماندهی توان علمی، انرژی جوانی و روحیه انقلابی دانشجویان بسیجی برای نقش آفرینی در عرصه های خدمت رسانی و سازندگی، تقويت روحيه خودباوري،اعتماد به نفس و اميد و مسئوليت پذيري در دانشجويان بسيجي بوسیله کمک دررفع مشکلات مردم، ایجاد دغدغه درمدیران وبرنامه ریزان آینده نظام برای ايجاد اعتماد عمومي و خوش بيني بين مردم نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي با تلاش در نگاه داشتن سطح زندگی مردم در وضعیت مطلوب ومناسب و ... اشاره کرد.
اردوهای جهادی بسیج دانشجویی شهرستان کازرون، در حالی پنج شنبه هفتم شهریور ماه در روستای موردک از توابع بخش کوهمره نودان، به کار خود پایان داد که در هفته چهارم آن شاهد حضور برخی از مسئولان دانشگاهی از جمله سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون، دکتر پولادی ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر شریفی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون، علیرضا زادافشار معاون دانشگاه آزاد واحد کازرون، حجت الاسلام بینا رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد واحد کازرون، دکتر حافظی معاون دانشگاه آزاد واحد کازرون بود که موجبات دلگرمی دانشجویان و اهالی روستا را فراهم کرد.
ناگفته پیداست که اردوهای جهادی بسیج دانشجویی گامی مؤثر جهت محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار میهن اسلامی است و دارای ثمرات و فواید بسیاری هم برای مردم محروم و هم برای جامعه دانشگاهی کشور می باشد که توجه، حمایت و پشتیبانی بیشتر مسئولان از آن، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
نام:
ایمیل:
* نظر: