کد خبر: ۱۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
احمدی استاد حوزه و دانشگاه
غلبه به قوه خشم و غضب ، یکی از راه های کنترل هیجانات و عقبه تقوی است

به گزارش خبرنگار پیام زینب (س) از شهرستان کوار  - خواهر احمدی در جشن میلاد حضرت معصومه (س) که با حضور تعداد 170 نفر از خواهران بسیجی حوزه الزهرا (س) برگزار شد گفت : حضرت فاطمه معصومه (س) جزء خانم های مؤمنه ، عفیفه بودند. هرچند که کم سن و سال بودند اما از فاضله های مدینه بودند. حدود سن حضرت از 18 سال تا 22 سال بود . ایشان همانند مادرشان حضرت زهرا(س) بودند . با توجه به زندگی حضرت معصومه(س)  باید چگونه زندگی کردن را بیاموزیم و طبق چارچوب قوانین اسلامی زندگی خود را اداره کنیم .

وی افزود : ما باید با خدا باشیم و برای خدا زندگی کنیم و تقوی داشته باشیم . امام علی (ع) می فرمایند : اگر تمام آسمان ها و زمین سد راهت شود و تو تقوی داشته باشی خداوند از آن جا که فکر نمی کنی راهت را باز می کند .خداوند ارحم الراحمین است و با بندگانش مهربان است. خداوند با بندگان خود اقتضایی عمل نمی کند که بگوید امروز با این بنده اینجوری عمل کنم و فردا جور دیگر ، این بندگان هستند که خود باعث بعضی گناهان می شوند.

با خدا باش و پادشاهی کن                     بی خدا باش و هرچه خواهی کن

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد : برای این که با خدا باشیم و پادشاهی کنیم راه کارهایی است که باید بدانیم که در این مورد داستانی است که به این قرار است : شخصی خدمت حضرت علی (ع) رفت و گفتند که مولای من حدود چند سال است (به روایتی 6 سال) که هر چه دعا می کنم اجابت نمی شود. آن حضرت فرمودند : که شرایط اجابت دعا را می دانی یا نه ؟

1-آیا خواسته ات را از خدا خواستی یا از غیر خدا ؟

2-آیا خواسته ات مشروع بود یا غیر مشروع ؟

3- دعایی که کردی دور از حاجت نباشد (مثال : خداوند صد متر زمین در کره مریخ به من بده )

4-در دعا کردن بد کسی را نخواهیم

احمدی در انتهای صحبت های خود راه کارهایی برای این که با خدا باشیم ارائه کرد :

1-سهم خدا را در زندگیمان اداره کنیم

2-ترک حرام ها

3-احترام به پدر و مادر، بزرگترها، معلمین و اساتید( کسانی که به پدر و مادر احترام می گذارند خداوند زندگی را برایشان هموار می نماید.)

4-شناخت آفت ها و آسیب های دوره ی آخرالزمان( دشمن شناسی ، شیطان پرستی)

5- کتاب های روانشناسی را مطالعه کنیم ، مهارت های زندگی را بیاموزیم ، غلبه به قوه خشم و غضب که یکی از راه های کنترل هیجانات و عقبه تقوی است .

6-تقوا یعنی با خدا بودن و برای خدا زندگی کردن ، بر خطاهای خود اصرار نکنیم ، لجبازی نکنیم و مهارت های لازم زندگی را بیاموزیم تا به خدا برسیم . از لحاظ روانشناسان لباس زبان بدن است پس مواظب پوشش خود نیز باشیم .

شایان ذکر است ، مداحی توسط مداحان اهل بیت (علیهم السلام) ، مسابقات متنوع (دارت ، طناب کشی ، هنداونه خوری و ...) و تجلیل از دخترانه نمونه از برنامه های جانبی این جشن بود .

انتهای متن / 224224
نام:
ایمیل:
* نظر: