کد خبر: ۱۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۹
سرلشکر جعفری:
فرمانده کل سپاه گفت: هر نقطه‌ای از منطقه که اراده شود، به اذن الله در میدان تاثیر بازدارنده سپاه و بسیج جهان اسلام قرار دارد.
سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع شرکت کنندگان در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه در تشریح توانمندی‌ها و دستاوردهای این نهاد، با اشاره به موقعیت ارزشمند انقلاب و بیداری اسلامی و نقش آفرینی های سپاه در راستای تحقق ماموریت های خطیر محوله، گفت: با الطاف خداوند امروز شاهدیم، انقلاب اسلامی قدرتمندانه قادر است از چالش های سهمگین، سرافرازانه عبور کرده و مسیر خود را به سمت قله‌های رفیع پیشرفت و عدالت و تحقق حاکمیت مستضعفان بر سرنوشت خویش در جغرافیایی فراتر از محل تولد خود تعقیب کند.

وی افزود: این حرکت توقف ناپذیر همچنان با مقاومت‌های منفعلانه و در عین حال پیچیده، مدرن و چند بعدی، که با هدف ممانعت از موفقیت مدل مردم سالاری دینی، طراحی می شود مواجه است.

جعفری با بیان اینکه، این موضوع ظرف سالهای اخیر به تقابل عمیق نظام سلطه با انقلاب اسلامی منجر و ترسیم کننده سیمای اصلی تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و جهان است، تصریح کرد: روند بیداری اسلامی، نظم سیاسی و امنیتی ساخته آمریکا در جهان، به ویژه در دنیای اسلام را بر هم زده و نقشه های راه آنان برای نوسازی سیاسی، تحت عنوان خاورمیانه جدید و بزرگ را به شکست کشانده، به گونه‌ای که نتوانستند پیروزی‌های پرهزینه و ظاهری نظامی را به منفعت سیاسی و اقتصادی برای خود تبدیل کنند هر چند که از یک نگاه در بعد نظامی هم، متحمل شکست های مفتضحانه‌ای شده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز مسلمانان بیدار منطقه، با ایجاد میدان نبردی ناهمطراز موفق شده‌اند، راه‌های غلبه نظام سلطه به رهبری آمریکا را با وجود به کارگیری همه ظرفیت‌های مدیریتی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی سد کنند و روند ملت سازی و دولت سازی مورد نظر دشمن را متوقف کنند.

عضو شورایعالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به اهمیت و حساسیت ماموریت‌های سپاه در شرایط جدید ناشی از تحولات منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: در فضای امید بخش نوینی که تحت تاثیر پیش روندگی انقلاب اسلامی به وجود آمده است، سپاه مسئولیت و رسالت خویش را کماکان با الهام از آرمانهای بلند امام(ره) و انقلاب اسلامی و افق های روشن و راهبردهای منبعث از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و نیز درک شرایط پیچیده کنونی تعقیب می کند.

وی در تبیین رسالت سپاه گفت: این رسالت تجلی دهنده تعهد انقلابی سپاه در دفاع غیرمحافظه‌کارانه از انقلاب و آرمانهای بزرگ امام(ره) و شهیدان است که در بعد استحکام بخشی به ساخت درونی سپاه و شاکله معنوی آن در راستای انجام رسالت خطیر پاسداری از انقلاب اسلامی تبلور یافته است.

جعفری در ادامه با اشاره به دیدار پرشور و شوق انگیز فرماندهان و مسئولین سپاه با فرمانده معظم کل قوا و قدردانی از الطاف همیشگی ایشان به فرزندان خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: تجلیل مقام معظم رهبری از کارکردهای سپاه و بکار بردن تعبیر «کارنامه حقیقتا درخشان» برای شما، مدال افتخاری است که ولی فقیه زمان بر سینه پاسداران انقلاب اسلامی نشانده اند و این توفیق بزرگ مسئولیت ما را بسیار سنگین‌تر خواهد کرد.

فرمانده کل سپاه با تبیین دستاوردها و موفقیت های سپاه در عرصه پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات فراروی کشور گفت: سپاه با تاسی به منویات رهبری معظم انقلاب برای انجام رسالت و ماموریت های خطیر محوله بایستی از تحولات و جریان ها و پدیده های مختلف و تاثیرگذار بر خود شناخت کامل و درک عمیق داشته باشد و برای نگهبانی از انقلاب با استحکام ساخت درونی با چشمان باز و بینا عمل کند.

جعفری با تشریح دستاوردها و موفقیت های سپاه خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی، امروز سپاه قدرت بازدارندگی و دفاع همه جانبه و نیز ظرفیت ها و قدرت تهاجمی مستقیم و غیر مستقیم خود را به مساحت گسترش منافع حیاتی دشمنان در معرض تحول، نوسازی و ارتقاء قرار داده است و اکنون هر نقطه‌ای از منطقه که اراده شود، به اذن الله در میدان تاثیر بازدارنده سپاه و بسیج جهان اسلام قرار دارد.

وی تاکید کرد: امروز علاوه بر موشکها، ساختارهای مکمل راهبردی و نفوذ و توان اطلاعاتی سپاه و همچنین قدرت بازیگری و مدیریت راهبردی عناصر ذی ربط سازمانی آن در کنار هواداران انقلاب اسلامی، به شکل بی سابقه ای عمل کرده است و ما این توان را تنها در سایه لطف الهی و هدایت های رهبر معظم انقلاب و مجاهدت های فرزندان انقلابی ملت ایران در سپاه می دانیم.

* سپاه در حال گشودن راه هایی به سوی فضاست

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما در حال دستیابی به ظرفیت پویای جنگ اطلاعاتی با همه پیچیدگی ها، پیشرفت ها و ظرافت های آن بوده و آثار این توسعه مهم را در بسیاری از رویدادها تجربه کرده ایم به دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پرداخت و افزود: سپاه در حال گشودن راه هایی به سوی فضاست، تا قدرت انحصاری دشمن در فضا را تحت تاثیر قرار دهد و واقعیت های موجود بیانگر این مهم است که امروز پهپادها، پدافندها، رادارها و موشکهایمان فضا را از انحصار تفوق آمیز دشمن خارج ساخته‌اند.

جعفری در ادامه با برشماری توانمندیها و دستاوردهای نیروی دریایی سپاه گفت: ما در نبرد دریایی به یک قدرت اطمینان بخش در دفاع از منافع حیاتی خود دست یافته ایم و امروز با سازماندهی و فعال نمودن قرارگاه دریایی خاتم الانبیاء 2 (صلوات الله علیه)، برای برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس، دامنه های این قدرت، احساس امنیت بر فضای انتقال انرژی منطقه به جهان را برای کشورهای دوست و همسایه به دنبال داشته است.

وی در تبیین وضعیت امروز نیروی زمینی سپاه با تاکید بر جایگاه این نیرو در ارتقای توان بازدارندگی کشور اظهار داشت: در بخش توان دفاع زمینی، با رویکردی جدید قدرت زمینی خود را در دو بعد متفاوت و البته مکمل، تعریف کرده ایم، که بعد تخصصی آن، در قالب نیروی زمینی حرفه ای و تخصصی و بعد دیگر آن توان زمینی مردم پایه است، که اساس آن را یگان های استانی با گردان های بسیج محور تشکیل می دهند.

* بسیجیان شهادت‌طلب آماده انجام ماموریت دفاع زمینی هستند

جعفری افزود: این یگان های زمینی مردمی، امروز ارتباط کاملا عمیق و سازماندهی شده ای با بدنه بسیج برقرار کرده اند و گردان های امام حسین(علیه السلام) نیز در همه مناطق جمعیتی از طریق قرارگاه مرکزی امام حسین(علیه السلام) در مسیر ارتقای توان رزم و افزایش آمادگی های دفاعی خود قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: این گردانها برای انجام ماموریت های رزمی و دفاعی در نبرد ناهمطراز، آمادگی بی نظیری را برای نظام اسلامی به ارمغان آورده اند و برای اجرای ماموریت های دفاع زمینی با سازماندهی بسیجیان داوطلب شهادت آماده هستند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر جایگاه تجارب ارزشمند 8 سال دفاع مقدس در تحولات ساختاری نیروی زمینی سپاه و نقش آفرینی این نیرو در عرصه های امنیتی افزود: موفقیت های اخیر نیروی زمینی تخصصی سپاه، در برقراری امنیت پایدار مردمی در شمالغرب و جنوب شرق کشور ستودنی است و باید اذعان داشت که اصلاحات ساختاری چند ساله اخیر و چابکی امروز این نیرو در موفقیت های به دست آمده بی تاثیر نبوده است.

جعفری در بخش دیگر از سخنان خود در بیان وضعیت امروز سازمان بسیج مستضعفین و روز آمد سازی رویکرد و کارکردهای بسیجیان متناسب با تهدیدات جدید گفت: بسیج مستضعفان همچنان در نبرد اندیشه ها، ذهنها و دلها در فضای جنگ نرم، علمدار یک نهضت فراگیر فرهنگی است و در حال حاضر از یک منظومه ی بزرگ و مبارک به نام شجره ی طیبه ی صالحین، با بیش از 300 هزار حلقه در سراسر کشور برخوردار است که برای غلبه دادن ارزشهای اسلامی و الگویی برای سبک زندگی در مقابل تهاجمات مبتذل غربی، سازماندهی شده اند.

وی افزود: امروز در تلاشیم تا با مجاهدتی سرسختانه و الهام گرفته از تدابیر نورانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، در راستای حرکت بیرونی سپاه، برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب راه های نفوذ و غلبه دشمنان را مقتدرانه سد نماییم و از سوی دیگر با گشودن راه های نوین تحولی و معنویت افزایی، زمینه های رشد و تعالی سپاه پاسداران را در حرکت درون سازمانی خود فراهم سازیم.

جعفری در ادامه با اشاره به تمهیدات ساختاری در دو حوزه فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه برای گسترش فضای معنوی در سراسر سپاه تصریح کرد: امروز معنویت به عنوان جوهره و سرشت اصلی پاسداری انقلاب اسلامی در سپاه بیش از گذشته در سیلان است و در واقع معنویت محور اصلی قدرت سپاه محسوب شده و در پرتو ایمان حقیقی و دوری از دنیاطلبی توانسته است آفرینشگر پیروزیهای بزرگ شود.

وی در پایان با برشماری اقدامات سپاه در حوزه توجه به بازنشستگان اظهار داشت: برگزاری محفل انس و مودت بازنشستگان، دیدار و سرکشی از خانواده ها و پیش بینی سهمیه برای آنان در مراکز سیاحتی و زیارتی سپاه از برنامه هایی است که هم اکنون برای این عزیزان در حال اقدام است.

جعفری توانمند سازی و کارآفرینی اعضای وابسته، از طریق اجرای آموزش های تخصصی، تشکیل تعاونی ها و پرداخت وام تعاونی و خود اشتغالی برای آنان را بخش دیگری از اقدامات سپاه در قبال پاسداران بازنشسته ذکر و تاکید کرد: سازماندهی و به کارگیری بازنشستگان جهت پشتیبانی از ماموریت های سپاه و ثبت تجربیات موفق آنها اعم از ماموریت های فرهنگی، دفاعی و اطلاعاتی در راستای ماموریت های سپاه از جمله اقداماتی است که برای استفاده از این گنجینه های ارزشمند در حال انجام است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: