پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۴۹:۴۴
کد خبر: ۱۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۹
سرهنگ همتی سروستانی، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه خنج:
فرمانده سپاه ناحیه خنج در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، با اشاره به خدمات گوناگونی که بسیج به جامعه داشته، از اجرای بیش از 500 برنامه توسط سپاه خنج در شهرستان خبر داد.
به گزارش تنویر از خنج، بمناسبت هفته بسیج و در دومین روز از این هفته، سرهنگ همتی سروستانی فرمانده سپاه ناحیه خنج در نماز جمعه این هفته شهر خنج سخنرانی نمود.

سرهنگ همتی سروستانی در این مراسم با اشاره به تقارن هفته بسیج با قیام سرخ حسینی و حماسه بزرگ زینبی، با تبریک این رویداد، گفت: بسیج نهاد مقدس و شجره طیبه ای است که به دست بزرگ مرد انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، در آغازین حرکت انقلاب شکوهمند اسلامی، کاشته شد.

وی ادامه داد: بسیج شجره طیبه ای است که بنا بر نص صریح قرآن کریم، "اصلها ثابت و فرعها فی السماء" می باشد و از ابتدای انقلاب، همواره منشا خدمات و برکات زیادی بوده است.

فرمانده سپاه خنج در ادامه افزود: بسیج، برگرفته از قیام سرخ عاشورا و حماسه بزرگ زینبی است. بسیج، مظهر ایثار، رشادت و جوانمردی بوده و همواره خط مقدم مبارزه با استکبار و استعمار جهانی بوده است.




این مقام نظامی شهرستان خنج با اشاره به نقش مهم بسیج در کشور، ﺗﺄکید نمود: بسیج، خار چشم دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی و مظهری از حضور مردمی در صحنه و پیوند مردم با یکدیگر است.

سرهنگ همتی سروستانی در ادامه ضمن اشاره به خدمات مختلفی که بسیج به جامعه داشته، خاطرنشان کرد: بسیج درخت پرثمری است که شکوفه های شکوهمند آن، رایحه ایثار، اخلاص و مقاومت را در فضای انسانیت پراکنده میسازد. در بوستان بسیج، دلاورانی گمنام پرورش یافته اند که با رشادت خالصانه، عروج به سوی عرش و ملکوت را زمزمه کرده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خنج افزود: حضور پرنشاط، ریشه دار و رشد دهنده بسیج در تمامی عرصه های فکری، علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی، یک حرکت موفق بوده که استمرار و ژرف بخشیدن به آن در گستره زمان و مکان، ضرورتی اجتناب ناپذیر می باشد.

سرهنگ همتی سروستانی در ادامه به بیان گوشه ای از عملکرد ناحیه مقاومت بسیج سپاه خنج در یک سال گذشته پرداخت. وی گفت: برنامه هایی که سپاه خنج در یک سال اخیر انجام داده، بیش از 500 برنامه مختلف بوده که در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی، پزشکی، مهندسی و ... اجرا شده است.




فرمانده سپاه ناحیه خنج، مهمترین برنامه های اجرایی در یک سال اخیر توسط سپاه خنج را به شرح زیر اعلام نمود:


1- احداث 2 سالن فرهنگی، ورزشی ویژه خواهران و برادران با زیربنای 1700 مترمربع که سالن "صالحین" آماده افتتاح در هفته بسیج بوده و سالن "9 دی" نیز در روز نهم دی ماه افتتاح خواهد شد.

2- احداث 2 باب ساختمان حوزه مقاومت به متراژ 600 مترمربع که حوزه "شهید فهمیده" افتتاح شده و حوزه "حضرت اباالفضل (ع)" محمله نیز در همین هفته افتتاح خواهد شد.

3- ساخت 5 ساختمان پایگاه مقاومت به متراژ 350 مترمربع که در هفته بسیج به بهره برداری خواهد رسید.

4- پیگیری و اخذ مجوز جهت راه اندازی درمانگاه با همکاری خیرین محترم که ساختمان اصلی آن در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.

5- احداث خانه بهداشت چاه طوس به متراژ 200 مترمربع.

6- برگزاری مراسمات و مناسبت های سیاسی، فرهنگی و مذهبی در تمام طول سال.

7- اعزام کاروان های زیارتی حرم مطهر حضرت امام (ره) در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی و محلات جهت بازدید از مناطق جنگی خوزستان، اعزام کاروان دیدار با مقام معظم رهبری در تهران با حضور فرماندهان نمونه پایگاه ها، فرماندهان حوزه و اقشار بسیج و جمعی از مسئولین شهرستان.

8- برگزاری متعدد یادواره های شهدا بخصوص دومین یادواره شهدای اهل سنت استان فارس در شهرستان خنج.

9- اجرای رژه همگانی در هفته دفاع مقدس.

10- همکاری با دستگاه های قضایی و انتظامی در کشف سرقت، مواد مخدر، مشروبات الکلی و مفاسد اخلاقی.

11- پیگیری و رسیدگی به امورات خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان و سرکشی و دیدار مداوم با این عزیزان.

12- ویزیت رایگان بیماران در شهر و روستا و مناطق محروم در مناسبت های مختلف سال با همکاری بسیج جامعه پزشکی.




سرهنگ همتی سروستانی فرمانده سپاه خنج در پایان از عموم مردم متدین و ولایتمدار شهرستان خنج، مسئولین محترم، فرماندار و امام جمعه، روحانیون و علمای اهل تسنن و تشیع، خیرین، معتمدین محلی و نیروهای نظامی و انتظامی، تقدیر و تشکر نمود. 


نام:
ایمیل:
* نظر: