آخرین اخبار
کد خبر: ۲۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
سپاه فجراستان فارس که در سال 92 به عنوان موفق ترین سپاه در عرصه اقتصاد مقاومتی در سطح استان ها شناخته شد، با توجه به الزامات اقتصاد مقاومتی مبنی بر بررسی آمارها و در پی آن نیاز سنجی توانسته است عملکرد چشمگیری در این حوزه داشته باشد.
به گزارش تنویر، رهبر معظم انقلاب در دو دهه ی گذشته در پیام های نوروزیشان با توجه به مسائل و اولویت های پیش روی کشورمان نقشه راه را برای مردم و مسئولین مشخص می کنند.تاکید ایشان طی پنج سال اخیر بر روی مسائل اقتصادی و اجتماعی حاکی از اهمیت این موضوع در افق جمهوری اسلامی است.

آیت الله خامنه ای با توجه به شرایط کشور و دسیسه های دشمن برای مقابله با نظام اسلامی از راههای غیر نظامی همواره تاکید بر خود کفایی و عدم وابستگی به خارج از کشور دارند و می فرمایند«ما باید بتوانیم قدرت نظام اسلامی را در زمینه حل مشکلات اقتصادی به همه دنیا نشان دهیم»

توجهات ویژه معظم له به اقتصاد مقاومتی باعث شده برنامه ریزی و طرح هایی از سوی مسئولین و مردم پیاده و اجرا شود.

اما اقتصاد مقاومتی یک پروژه نیست که در یک مدت کوتاه اجرا شود بلکه یک راهکار است برای توسعه و پیشرفت که بر پایه تکیه بر تولیدات داخلی استقلال اقتصادی و ثبات در بازار را به ارمغان خواهد آورد.

سپاه و بسیج نیز که با بدنه ی مردمی ارتباط مثتمر و مستقیم و همواره در بزنگاههای انقلاب اسلامی نقش موثری داشته در این میان پا به عرصه گذاشته تا بتواند در تحقق اقتصاد مقاومتی راهگشا باشد.

در همین راستا سپاه فجراستان فارس که در سال 92 به عنوان موفق ترین سپاه در عرصه اقتصاد مقاومتی در سطح استان ها شناخته شد، با توجه به الزامات اقتصاد مقاومتی مبنی بر بررسی آمارها و در پی آن نیاز سنجی توانسته است عملکرد چشمگیری در این حوزه داشته باشد.

فرهنگ

فرهنگ در اقتصاد مقاومتی نقشی زیر بنایی دارد. تا فرهنگسازی لازم برای تحقق یک خواسته واحد شکل نگیرد طبیعتا به انتظار مطلوب هم نخواهیم رسید.طبق آمارهای جهانی، ایران یکی از پر مصرف ترین کشورها در انرژی و مواد غذایی به شمار می رود بر همین اساس کارشناسان «اصلاح الگوی مصرف» را اولین گام در اجرای اقتصاد مقاومتی می دانند.همچنین حمایت از تولید کننده داخلی از دیگر الزامات اجرای اقتصاد مقاومتی است که باید مد نظر قرار گیرد. سپاه استان فارس در این مدت ضمن بهینه سازی ظرفیت های موجود و ارج نهادن به جایگاه تولید کننده و گروههای جهادی سهم خود را ایفا کرده است.

اشتغال

فارس از جمله استان هایی است که در کشور از ظرفیت بالایی در بخش های مذهبی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و... برخوردار است. اما طی سال های گذشته به دلایل متعدد در صدر جدول بیکاری در بین استان های کشور قرار گرفته. از همین رو سپاه فجر با گذاشتن کارگاههای آموزشی و کمک به کارگاه های خانگی و دادن تسهیلات برای جوانان مستعد علاوه بر اینکه بخشی از نیازهای جامعه را جوابگوست، بخش اندکی از مشکل اشتغال جوانان در سطح استان را نیز بر طرف می کند.

در همین رابطه عسکری مسئول بسیج سازندگی سپاه استان فارس در گفتگو با خبرنگار تنویر اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را تعریف کرده است. در برنامه کوتاه مدت و در اولین قدم آشنایی با فلسفه اقتصاد مقاومتی بود که در این راستا جلسات توجیهی و سخنرانی هایی در این مورد انجام شد.دربرنامه میان مدت نیز با مسئولین استانی جلساتی گذاشته شد. تا روند کار با برنامه ریزی به مرحله ی اجرا برسد. به همین جهت ده قرارگاه اقتصادی برای استان در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: برنامه ما در گام آخر هم این بود که محصول تولید کننده مستقیما و بدون واسطه گری به دست مصرف کننده برسد و معیشت مردم تامین و این امر تداوم یابد.

علی عسکری بیان داشت: از 2600 عرصه ای که برای بسیج سازندگی فارس تعریف شده بود در پنج ماه، 2100 عرصه آن به مرحله اجرا رسیده است و حداقل دو هزار صد نفر مشغول به کار شدند.

مسئول بسیج سازندگی فارس همچنین گفت: الگو و فرهنگ سازی، حمایت از تولید کننده و اشتغالزایی سه هدفی هستند که در بحث اقتصاد مقاومتی دنبال می کنیم.

به گزارش تنویر آنچه که در ادامه آمده است بخشی از فعالیت های صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی در شهرستان های استان فارس می باشد.

پاسارگاد

ناحیه پاسارگاد نیز در راستای طرح اقتصاد مقاومتی وام هایی را به متقاضیان پرداخت کرده است.این طرح ها شامل طرح حوضچه بتنی جهت پرورش ماهی، طرح پرورش شتر مرغ، طرح پرورش بوقلمون، طرح زنبور داری،کارگاه جوراب بافی، طرح گاو داری می باشد.









سپیدان

با حمایت ناحیه سپاه سپیدان اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال از بانک اقتصاد مهر جذب شده که به متقاضیان پرداخت می شود. در این ناحیه حدود 70 نفر بصورت مستقیم به کار مشغول شده اند که پیش بینی می شود با کامل شدن طرح ها به بیش از 200 نفر برسند.

طرح ها که در این شهرستان به بهربرداری رسیده است شامل 10 کارگاه پرورش مرغ بومی، یک کارگاه پرورش مرغ مولد، 5 کارگاه پرورش زنبور عسل، خرید و بکارگیری 2 دستگاه جوجه کشی، 5 کارگاه پرورش قارچ، 12 واحد تولید کمپوست، 3 گلخانه ی تولید صیفیجات، 3 واحد تولید دام سنگین، 5 واحد تولید دام سبک،یک مزرعه تولید گیاهان دارویی، راه اندازی  مقاومتی یک کارگاه کشت زعفران، یک حوضچه پرورش ماهی می باشد.













خنج

در ناحیه سپاه خنج در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی وامی بالغ بر  5 میلیارد 300 میلیون ریال در نظر گرفته شده است. که تا کنون یک میلیارد 500 میلیون آن به متقاضیان پرداخت شده است.

طرح هایی که هم اکنون در حال اجرا می باشند شامل گلخانه، تولید کود ورمی کمپوست، پرورش مرغ، پرورش زنبور عسل، دامداری سبک (پرورش گوسفند)، دامداری سنگین (پرورش گاو) و پرورش بوقلمون می باشد.







کازرون


سپاه ناحیه کازرون نیز با ارائه تسهیلات به متقاضیان زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این شهرستان تا حدودی فراهم کرده است.: از جمله فعالیت های انجام گرفته در این شهرستان با اعطا تسهیلات اقتصاد مقاومتی می ‏توان به راه اندازی 25 مرکز پرورش ‏مرغ بومی با تولید 11500 قطعه و خرید 14 دستگاه جوجه کشی 200تا 1000قطعه ‏ای، ایجاد 3 واحد گلخانه همچنین ایجاد 8 ‏واحد پرورش زنبور عسل وایجاد 2 کارگاه تولید ورمی کمپوست اشاره کرد.

ارسنجان

با حمایت ناحیه سپاه ارسنجان مبلغ دوازده میلیارد ریال به عنوان وام اقتصاد مقاومتی به متقاضیان داده شده است که به طور کلی شامل طرح هایی همچون زنبورداری،پرورش قارچ،پرورش ماهی،کود کمپو ست ،پرورش دام ومرغداری می باشد.


به گزارش تنویر فقط از ابتدای سال جاری بسیج سازندگی استان فارس در سطح استان حدود هزار و هشتصد و هفت طرح صنعتی و کشاورزی به بهرداری رسانده است.

همچنین 723 پروژه عمرانی در حوزه های فرهنگی و ورزشی  شامل 126 سالن فرهنگی ورزشی، 77 حوزه مقاومت، 511 پایگاه بسیج، سه کانون فرهنگی و اردوگاه راهیان نور و پنج گردان امام حسین(ع) به مساحت 122 هزارو 462 متر مربع و ارزش تقریبی 550 میلیارد ریال در آذر ماه افتتاح شد.

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: