گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۲۱۶۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
یادداشت
حاج احمد چه زیبا به این عشق رسید و ثابت کرد عشق واقعی خداست و برای رسیدن به این عشق از همه چیزش گذشت . او باری دیگر به ما فهماند بهترین آرزو آرزوی شهادت است . شهادت... شاید در عصر کنونی واژه نامفهوم باشد ...


خداوندا ، فقط می خواهم شهید شوم ، شهید در راه تو ...

19 دی سالروز شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام ، شهید حاج احمد کاظمی و ده تن دیگر از عاشقان و دلدادگان شهادت است .

قبل از انقلاب توسط ساواک دستگیر شد چند ماهی رو زیر شدیدترین شکنجه ها به سر برد

جوری با چکمه به صورتش کوبیده بودند که تا یک ماه خونریزی بینی داشت...

... بعد از پیروزی انقلاب دادگاه نجف آباد ازش خواستند شکنجه گرانش رو معرفی کنه

زیر بار نرفت و  هیچ کدومشون رو معرفی نکرد

می گفت: نیازی به اینکار نیست ، انقلاب اونا رو تنبیه کرده...

... پسر یکی از شکنجه گرانش به مشکل برخورده بود

باباش اومده بود پیش حاج احمد تا براش کاری کنه

حاجی هم انگار نه انگار یه روزی زیر دست این آدم شکنجه شده با پیگیری مشکل پسر شکنجه گر سابق خودش رو حل کرد

شهید کاظمی فعالیت خود را قبل از انقلاب با مبارزات سیاسی آغاز نمود و حتی زندانی سیاسی هم شد . اما آنقدر مهربان بود که نه تنها کینه ای از جلاد خود در دلش نداشت بلکه مشکل او را هم حل کرده بود .

پس از انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و در دفاع مقدس فرمانده لشکر 8 نجف اشرف بود .

گذشت و گذشت ، حاج حسین خرازی کربلایی شد ، آقا مهدی باکری هم رفت و دیگر همرزمان عاشق حاج احمد هم رفتند و او را تنها گذاشتند . و او با حسرت شهادت و حسرت جاماندن از قافله ی شهدا ماند و ادامه دهنده ی راه آنها شد.

احمد در این سالها با آرزو و عشق شهادت زندگی کرد در حالی مه آرزوی شهادت در دل او می سوخت . حاج احمد ماند و ماند تا به ما درسی بزرگ دهد . تا برای جوانان و مسئولین و همه ی ما الگویی برتر شود . آن درس بزرگ چیست ؟

قسمت کوتاهی از وصیت نامه شهید کاظمی را با هم مرور میکنیم.

خداوندا فقط میخواهم شهید شوم . شهید در راه تو ، خدایا مرا بپذیر و در جمع شهدا قرار بده . خداوندا روزی شهادت میخواهم که از همه چیز خبری هست الا شهادت ... ولی خداوندا تو صاحب همه چیز و همه کس هستی و قادر توانایی ، ای خداوند کریم و رحیم و بخشنده ، تو کرمی کن ، لطفی بفرما مرا شهید راه خودت قرار ده . با تمام وجود درک کردم عشق واقعی تویی و عشق شهادت بهترین راه برای دست یافتن به این عشق ...

 

و حاج احمد چه زیبا به این عشق رسید و ثابت کرد عشق واقعی خداست و برای رسیدن به این عشق از همه چیزش گذشت .

او باری دیگر به ما فهماند بهترین آرزو آرزوی شهادت است . شهادت... شاید در عصر کنونی واژه نامفهوم باشد ...

کمی هم پای صحبت های سردار اسدی بنشینیم . سردار محمدجعفر اسدی یکی از افتخارات استان که افتخار همرزم بودن با شهید کاظمی را داشته است . سردار از روز های دفاع مقدس و خاطراتش با احمد میگوید .

(( او جوانی پر شور و نشاط و با صفا و صمیمی بود . روز به روز به او علاقمند تر می شدم . آن هم به دلیل خصلت های خوبش . آدم پر حرفی نبود و اگر حرف میزد به جا بود . منضبط و قناعت کار بود و همیشه نمره اول را در قناعت داشت . در حفظ بیت المال از همان روز های اول حساسیت داشت . هوای نیرو های زیر دستش رو خیلی داشت . تجاربی که از هر عملیات بدست می آورد را در عملیات بعدی به کار میگرفت . از جمع آوری غنایم گرفته تا به کار گیری گردان ها و به این موضوعات دقت داشت و بی احتیاطی نمیکرد . او نیرو ها را با دقت وارد عمل میکرد و فردی دقیق و با پشتکار بود . فرد تیزی بود و مسائل را خوب میگرفت . برای هم عملیات ممکن بود ماه ها بحث و پیگیری داشته باشیم اما احمد به سادگی به طرح ها قانع نمیشد . همه جوانب را بررسی و درباره آن بحث یکرد و خیلی جدی و محکم بود و بعد طرحش را میداد و تا جایی که میتوانست تلاش میکرد که طرح ها را پخته کند .))

نیاز جامعه ی امروز ما الگو های نوین است . ما این الگو ها را داریم . شهدا !. چرا جوانان ما به سراغ اگو های غربی میروند . و امروز حاج احمد کاظمی می تواند بهترین الگو برای ما باشد . در کار ، در نظم ، در درس خواندن ، در پشتکار در ...... و در ... آرزوی شهادت داشتن . شاید ما هم روزی به این آرزو و به این عشق واقعی رسیدیم...

حاج احمد ، زمین و ما زمینی ها لیاقت تو را نداشتیم و تو به آسمان ها پر کشیدی و به دوستان شهیدت ملحق شدی و فقط خطرات زیبا و جملات زیبا و پند اموزت برای ما ماند ، باشد که عبرت بگیریم .

ما باید برای تاریخ بنویسیم که احمد کاظمی که بود و چه کرد و به عنوان یک سرمایه به نسل های آینده تحویل دهیم .باید جوان های ما افتخار کنند .باید جوان های ما افتخار کنند که پدرانشان در جنگ حماسه آفریدند .

سجاد حکیمی ، 19 دی 1392

 انتهای پیام/224224

 

برچسب ها: شهید کاظمی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
سـجـّـا د
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:40 - 1392/10/20
0
2
بیا دو باره پاک کن زجاده ها غبار را
به عاشقان نوید ده رسیدن بهار را!

تمام لحظه های من فدای یک نگاه تو
بیا و پاک کن زدل حدیث انتظار را!
نام:
ایمیل:
* نظر: