کد خبر: ۲۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۵
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با انتقاد از چاپ کتاب‌های غیر مستند و خلاف واقع در حوزه دفاع مقدس گفت: متأسفانه بعضا کتاب‌هایی چاپ می‌شود که در آن هم طرح‌ریزی عملیات‌ها و هم یگان‌های رزمی اشتباه ارائه شده است.
به گزارش بسیج کارگری به نقل از سپاه نیوز؛سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بیست و ششمین دوره تربیت استاد درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس بر تدریس حقایق و واقعیات دفاع مقدس به گونه‌ای منصفانه تأکید کرد.
سرلشکر صفوی که به منظور تشریح و تدریس عملیات‌های والفجر 8 و کربلای 5 در این دوره حضور یافته بود، با برشماری اهداف تدریس درس دفاع مقدس، اظهار داشت: عمق بخشی و درک ابعاد نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دوران دفاع مقدس و بیان حقایق به گونه ای منصفانه و جلوگیری از تحریف واقعیات از مهمترین دلایل برگزاری این دوره‌ها و تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس است.

وی افزود: درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس بر نهادینه شدن فرهنگ جهاد و ایثار در جامعه تأکید دارد.

سرلشکرصفوی با انتقاد از چاپ کتاب‌های غیر مستند و خلاف واقع ادامه داد: متأسفانه بعضا کتاب هایی چاپ می‌شود که در آن هم طرح ریزی و فرماندهی عملیات‌ها و هم یگان‌های رزمی و پشتیبانی رزمی در عملیات‌ها اشتباه ارائه شده است. باید حقایق و واقعیات دفاع مقدس و نقش یگان های ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی به طور منصفانه و مستند بیان گردد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به حماسه آفرینی های ارتش قهرمان در دوران دفاع مقدس، یاد و خاطره شهیدان سرافراز صیاد شیرازی، عباس بابایی و 48 هزار شهید ارتش در دوران دفاع مقدس را گرامی داشت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه، هدف اساسی و غیر قابل تغییر هر حکومت و دولت ملتی را حفظ بقاء ملی، منافع و امنیت ملی، حفظ ارزش ها و هویت ملی و پیشرفت، رفاه و آسایش ملت دانست و خاطرنشان کرد: جنگ‌ها شدیدترین عامل تهدیدکننده اهداف فوق از جمله امنیت و منافع ملی است. جنگ ها ممکن است باعث اشغال، تجریه و حتی سقوط نظام سیاسی کشورها شوند.

این استاد جغرافیای سیاسی و نظامی پس از تشریح اهداف، ابعاد و جزئیات عملیات‌های والفجر 8 و کربلای 5 در پایان به سوالات مربیان حاضر در دوره در سه مقطع پیش از جنگ، در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از جنگ پاسخ گفت.

این دوره توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ستادکل نیروهای مسلح از 6 بهمن آغاز شده و تا 11 بهمن نیز ادامه خواهد داشت و در آن اقشار مختلف اساتید دانشگاها، فرهنگیان، پاسداران قدیمی که همگی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، حضور دارند.

این مربیان پس از گذراندن این دوره توانمندسازی و کسب موفقیت در امتحانات مربوطه، با مدرک صادر شده از این پژوهشگاه می توانند درس 2 واحدی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را در مراکز آموزش عالی تدریس کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: