جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۰۲:۳۱
کد خبر: ۲۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۴
و اما بعد؛ بندة حقير مسكين به درگاه خداوند متعال از گناهان خود استغفار مي‌كنم و اميدوارم كه او به شفاعت امام حسين- عليه‌السلام- نام بنده را در زمره دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت ثبت فرمايد و در زمان رحمت، دوباره در ركاب امام زمان- عجل‌‌الله‌تعالي‌فرجه- به دنيا باز گردند.

مختصری از زندگینامه روحانی شهید عبدالحميد پرنيان

روحانی شهید عبدالحمید پرنیان در سال 1340در خانواده ای صاحب فرهنگ و انقلابی و مذهبی و دارای وضعیت اقتصادی متوسطی بود در استان فارس شهرستان جهرم دیده به جهان گشود.

این شهید بزرگوار تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم در دبیرستان اسلامی شهرستان جهرم در رشته ریاضی فیزیک پشت سر گذاشت.

وی پس از گرفتن دیپلم وارد حوزه علمیه امام خمینی(ره) واقع در شهرستان جهرم شد و تا دوره شش حوزه را پشت سر گذاشت.

این شهید گرانقدر در مورخه 3/10/1365 در عملیات کربلای چهار واقع در منطقه عملیاتی شلمچه به فیض شهادت نائل گشت.

 

**متن گفتگو گرروه خبری بسیج طلاب فارس با خانواده روحانی شهید عبدالحمید پرنیان**

برادر شهید عبدالحميد پرنيان

ایشان کار را برای خدا انجام می داد و به همین دلیل که هرجا احساس تکلیف می کرد دیگر ملاحظه چیزی را نمی کرد.

مثلا بخواهد بگوید که این کار چی هست،سخت است و این مسائل برایش مطرح نبود.

فقط مهم آن بود که آیا به وظیفه شرعی و اسلامی خودش عمل می کند یا نه و هرجا که میدید نیست رهایش می کرد.

وقتی خداوند فرزندی به من داد شهید پرنیان آمد و برای تبریک یک قرآن بزرگ هدیه آورد-کنار آن قرآن نوشته بود محمد جان(نام فرزندم) دیری نمی گذرد که بنده شهید می شوم و وقتی که به یاد من افتادی قرآن بخوان و ولایت اهل بیت را فراموش نکن.

 

مادر شهید عبدالحميد پرنيان

دستش تیر خورده بود و خیلی درد داشت و خیلی وقت بسته بود-همین منزلی که حال برایش مهیا شده آن موقع با دست پر دردش در حال ساختش بود و کار می کرد-علاوه بر کارگری بر روی منزل کار لوله کشی هم میکرد.

به شهید گفتم: مگر تو دستت درد نمی کند؟ گفت : مادر خاطرجمع باش دستم هم درد میکنه ولی میخواهم زودتر دوتابچه ام و خانواده ام بیایند در خانه و زندگی کنند.

موقع رژه جلوی صف ایستاده بود و گل هم سر تفنگش بود از زمانی که بچه بود همه اش به همین کارعلاقه داشت و من دائم شکر خدا می کنم که در این راه رفت و ما افتخار می کنیم که در راه خدا شهید شده و برای اسلام رفتند.

 

 

متن کامل وصیت نامه روحانی شهید عبدالحمید پرنیان

 

بسم الله الر حمن الرحيم

 

«اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له و اشهد ان محمدا عبده و رسوله، ارسله بالهدي و دين الحق ليظهره علي الدين كله و لو كره المشركون و اشهد ان علي اميرالمؤمنين و اولاده المعصومين من ذريته اولياءالله و ان الموت و السؤال و النشور و الجنه و النار حق و اشهد ان الساعه حق.»

و اما بعد؛ بندة حقير مسكين به درگاه خداوند متعال از گناهان خود استغفار مي‌كنم و اميدوارم كه او به شفاعت امام حسين- عليه‌السلام- نام بنده  را در زمره دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت ثبت فرمايد و در زمان رحمت، دوباره در ركاب امام زمان- عجل‌‌الله‌تعالي‌فرجه- به دنيا باز گردند. اين جانب به پيروي از فرمان امام و براي آزادسازي راه بسته شدة كربلا و براي ياري مستضعفين و حفظ كيان اسلام كه همة آنها رضايت خدوند متعال را به دنبال دارد، عازم جبهه نبرد حق عليه باطل هستم. امروز مستكبرين به سركردگي امريكا دست خود را تا موفق در خون مستضعفين فرو برده‌اند و در اين وادي سكوت جايز نيست و اين مشكل تنها با پيروي از فرامين امام خميني، رهبر و مرجع عزيز ما- روحي فداه- حل مي‌شود. اميدوارم خداوند كه ساية  پرعظمت اين رهبر و مرجع نمونه در تاريخِ فقها را بر سر مسلمانان جهان تا ظهور حضرت ولي عصر– عجل‌‌الله‌تعالي‌فرجه- در پناه خودش حفظ و مستدام بدارد.

برادران عزيز و دوستان گرامي را دعوت به اخوت و وحدت و نماز جماعت و پايداري و اسقامت و صبر مي‌نمايم. امام فرمود: «مساجد سنگر است، سنگرها را حفظ كنيد». نمايندة امام و امام جمعة عزيز و مهربان را كه جانم به فدايش، حضرت حجه ‌الاسلام و المسلمين حاج «سيدحسين آيت‌اللهي» را اطاعت كنيد كه اطاعت از وي اطاعت از امام است. در خاتمه از برادران عزيز مي‌خواهم كه نكند مظاهر دنيا برايمان حجاب شود و نفس اماره  بر ما مسلط شود كه: «..ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحم ربي..» [یوسف/53]

دست پدر و مادر خود را مي‌بوسم كه در مراحل دشوار زندگي مرا پرورش دادند. اميدوارم كه خداوند متعال به آنان اجر جزيل عنایت فرمايد. قيّم شرعي بنده، پدر بزرگوارم آقاي «حاجی بابا پرنيان» مي‌باشد كه با نظارت آقاي حاج «غلامعباس معلي نژاد» بذل لطف فرمايند، ان‌شاءالله.

خانواده و فاطمه و زهراي عزيزم كه امانتي پيش ما بودند به خداي بزرگ مي‌سپارم و خداوند متعال آنان  را  بس است و اميدوارم كه در انجام مسؤوليت‌هاي سنگين آينده، محكم و استوار در خط امام استوار بمانند. اقوام و دوستاني كه نتوانستم با آنان خداحافظي كنم از آنان طلب عفو و بخشش مي‌نمايم.

اما در مورد اموال:

1. يك منزل نيم ساخته كه زمين آن جناب آقاي حاج «غلامعباس معلي‌نژاد» به بنده بخشيده و بهاي ساختن آن را پدر بزگوارم داده.

 2. موتور سيكلت هندا كه برادر «عبدالرحيم» برايم از تهران خريداري كرد.

 3. كتاب‌هاي درسي و غير درسي و ديگر  وسايل طلبگي تحت نظارت برادر «عبدالرضا نعمت اللهي» به مدرسة علميه «امام خميني»- مد ظله- تحويل گردد و در اين امر برادر «عبدالمجيد» إن‌شاءالله سعي مي‌فرمايند.

 إن‌شاءالله خداوند بنده را در پيشگاه خود روسفيد فرمايد.

اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

 خدايا، خدايا! تا انقلاب مهدي خميني را نگه‌دار.


 

انتهای پیام/224224

منبع:سازمان بسیج طلاب فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: