آخرین اخبار
کد خبر: ۲۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲
سردار قاسمی در مراسم تقدیر از خالق کربلا کربلا ما داریم می‌آییم:
شریعت در شیراز هم غریب است چرا که همه فکر می‌کردند او شهید شده و زمانی که داستان غربت او را شنیدند چیزهایی گفتند که غم خودم را فراموش کردم.
به گزارش تنویر به نقل از فارس سردار سعید قاسمی در مراسم تقدیر از اکبر شریعت و عوامل مستند ماندگار «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» که در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد، اظهار داشت: اثرهای خاص در زمان، مکان و شرایط خاص اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اثر ماندگار «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم»‌ گفت: باید از خود بپرسیم که این نفس حقی که این سرود را ماندگار کرد برای چه شرایطی بود؟ این اتفاق در قرارگاه کربلا و در ظهر عاشورا صورت گرفت حتی سینه‌ زدن رزمنده‌ها در آن روز، خاص بود. یک اتفاقی آنجا افتاد و یک بار خدا توفیق داد تا این اثر ثبت و ماندگار شد؛ البته گاهی صحنه‌هایی هم در جنگ ثبت نشد زیرا که همه محرم نبودند.

سردار قاسمی ادامه داد: بعضی کارها از حلقوم تاریخ بیرون می‌آید؛ بنده هر وقت سرود «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم»‌ می‌شنوم همان حالات رزمندگان در بنده تکرار می‌شود؛ این سرود من را به یاد آقای سپهر، آغاسی و سیدحسینی می‌اندازد و همه مظلومیت‌هایی که بر اینها گذشت.

این پژوهشگر دفاع مقدس بیان داشت: شریعت در شیراز هم غریب است چرا که همه فکر می‌کردند او شهید شده و زمانی که داستان غربت او را شنیدند چیزهایی گفتند که غم خودم را فراموش کردم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: انگار نوشته شده برخی از آدم‌ها اینطور زندگی کنند. آقای روح‌الله عزیز چقدر گوش کردیم فرمایش شما را که فرمودید این افراد در پیش‌ و خم زندگی فراموش نشوند!

وی افزود: از خدا بخواهیم برای هر کدام از ما حداقل اینطور بنویسد که یک اثر عاشورایی از خود باقی بگذاریم؛ سید شهیدان اهل قلم می‌گوید، اثر، ماندگار نمی‌شود مگر اینکه فقط و فقط برای رضای خدا باشد؛ ما و منی در آن نباشد.

سردار قاسمی یادآور شد: تنها هنری مورد قبول خدا است که صیقل‌دهنده اسلام ناب و اسلام پابرهنگان در تاریخ تلخ مظلومیت باشد. هنری پاک است که کوبنده سرمایه‌داری مدرن، کمونیسم خون‌آشام، نابودکننده اسلام رفاه، تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی‌درد و اسلام آمریکایی باشد.

وی خاطرنشان کرد: تنها باید به هنری پرداخت که راه ستیز با جهانخواران شرق و غرب و در رأس آنها آمریکا را بیاموزد.
نام:
ایمیل:
* نظر: