چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۲۲:۱۲
کد خبر: ۲۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
آیت‌الله العظمی ‌نوری‌همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این‌که غرب به دنبال تغییر هویت دینی جوامع اسلامی و جوانان است، گفتند: باید برای کسانی که تربیت‌پذیر نیستند، فکری کرد تا جامعه دچار مشکلات فرهنگی نشود.

این مرجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرهنگیان، به فلسفه خلقت انسان با استناد به آیات و روایات اشاره کرده و اظهار داشتند: انسان برای رسیدن به کمال آفریده شده و رشد و نمو او باید به دست مربیان متدین باشد.

ایشان با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام، افزودند: همان‌طور که خلقت زمین بر اساس نظم و قانون خاصی می باشد، خلقت انسان هم جز برای تعلیم و تربیت نبوده است.

معظم له، تعلیم و تربیت برگرفته از علوم دینی را از ضروریات دانسته و ابراز داشتند: باید جوامع بشری را با آموزه‌های الهی هدایت و به کمال رساند.

این مرجع تقلید، تعلیم و تربیت را از مشکل‌ترین کارها خواند و تصریح کردند: زندگی انسان دارای ابعاد مختلفی است، اما بُعد فرهنگی از همه آنها با اهمیت تر است، چرا که با روح و جسم انسان در ارتباط است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه به خطر سکولار در اندیشه‌های جوانان اشاره کرده و گفتند: سکولار مدرنیته غرب، به دنبال تغییر هویت دینی جوانان بوده و تاکنون به موفقیت‌هایی رسیده است.

این مرجع تقلید با بیان این‌که علوم طبیعی برگرفته از سکولار نیست، خاطرنشان ساختند: علوم طبیعی بر گرفته از علوم وحیانی و عقلانی است و دشمنان تلاش دارند که جامعه را به لحاظ دینی و فرهنگی بی هویت کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه، برنامه تربیتی، مربی، مدیر و تربیت‌پذیری شاگرد را از مهمترین عوامل شکل گیری شخصیت دینی و فرهنگی افراد دانستند افزودند: محتوای کتاب ها باید برگرفته از توحید و معارف الهی باشد.

ایشان در پایان، معلمی و هدایت‌گری را شغل انبیا عنوان کرد و یادآور شدند: باید برای کسانی که تربیت‌پذیر نیستند، فکری کرد تا جامعه دچار مشکلات فرهنگی نشود.

منبع:حوزه نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر: