آخرین اخبار
کد خبر: ۲۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
استاندار فارس درجمع فرماندهان و مدیران سپاه:
نکته مهم و اساسی که باید همه آن را تبیین کنیم، این است که مردم را از اقتصاد مقاومتی نترسانیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه فجر تنویر،شب گذشته سید محمد احمدی استاندار فارس در جمع فرماندهان سپاه استان با اشاره به دیدار اخیر برخی مسئولین با مقام معظم رهبری و تفاوت این دیدار با سایر دیدارها گفت: برای حضور در این دیدار برخلاف روال قبل که برای مسئولین کارت دعوت ارسال می شد، برای شرکت با نامه رسمی به جلسه دعوت شدیم، و این یعنی اتمام حجت!

وی افزود: در این دیدار سرم را پایین انداخته بودم و از خجالت سرم را بالا نمی‌آوردم. چرا که ما مسئولین کاری نمی کنیم٬ ولی رهبر انقلاب مثل یک کارشناس می نشیند و درباره اقتصاد بحث می کنند. در حالی که دنیای اسلام پر از گرفتاری است و به جای ما، رهبری باید برای موضوع اقتصاد وقت بگذارند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان سپاه را نهادی مظلوم دانست و تصریح کرد: سپاه و بسیج با مظلومیت تمام و بدون سر و صدا با همه توان در کشور کار می کند.

وی افزود: هر چه زمان می گذرد، این فرمایش حضرت امام که فرمود:«اگر سپاه نبود،‌ کشور نبود» را بهتر درک می کنیم. نمی خواهم تعارف کنم چرا که ساعتی قبل در جلسه ای با مسئولین اجرایی، بجث و جدل می کردیم که چرا در جلسه شرکت نمی کنید؟ چرا حداقل کارشناس نمی فرستید؟ اما هم نشینی با شما پاسداران و این جلسه، خستگی را از تنم بیرون کرد.

سپاه دفتر کار من است و استانداری دفتر کار شما
استاندار فارس خطاب به فرماندهان سپاه اظهار داشت: شما تعبدی کار می کنید و این وجه تمایز شما است که سایر مسئولین ندارند. سپاه دفتر کار من است و استانداری دفتر کار شما.

اگر فرمانداری با سپاه همکاری نمی کند بگوئید برخورد می کنم
احمدی گفت: اگر فرمانداری را در شهرستانی دیدید که ناهماهنگ عمل می کند به بنده اعلام کنید، برخورد می کنم.

احمدی با بیان این که در خیلی از مدیران ما روحیه جهادی وجود ندارد، تاکید کرد: امیدم به شما در این جلسه چند برابر شد.

وی افزود: تکته مهم و اساسی که باید همه آن را تبیین کنیم، این است که مردم را از اقتصاد مقاومتی نترسانیم.

استاندار فارس اعلام کرد: به فرمانداران بخشنامه می کنم که کمیته اقتصاد مقاومتی راه بیاندازند. آنها موظفند در راستای کارهای صورت گرفته با شما هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.

از این به بعد شورای برنامه ریزی استان بدون نماینده سپاه تشکیل نمی شود
وی افزود: شخصا پیگیر کارها خواهم بود و قول می دهم، از این به بعد جلسات برنامه ریزی بدون حضور سپاه تشکیل ندهم. وی ادامه داد: معاون عمرانی نماینده تام الاختیار استانداری در پیگیری و همکاری امور با شما فرماندهان سپاه در بحث اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

محمد احمدی در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع فرماندهان سپاه استان فارس به بحث خشکسالی و کمبود آب در استان پرداخت و گفت: 30 حلقه چاه آب آشامیدنی شیراز خشک شده و من تاکید می کنم که در بحث توسعه کشاورزی قدمی برنداریم چرا که آب نداریم.

شهرک های صنعتی به قبرستان تبدیل شده است!
وی همچنین با ابراز تاسف نسبت به تعطیلی کارگاه های تولیدی در استان تصریح کرد: شهرک های صنعتی ما تبدیل به قبرستان شده، سوله های تولیدی نیمه تمام و ... برای استان به معظلی بزرگ تبدیل شده است.

استاندار فارس از سپاه فارس خواست تا در صنعت، خصوصا صنایع تبدیلی؛ بخش توریسم و معادن نیز ورود موثر و جهادی داشته باشند.

سردار غیب پرور: اگر تغییر ساختار ندهیم از این ساختار تنبل کاری بر نمی آید
سردار غیب پرور، فرمانده سپاه فجر هم در جلسه فرماندهان سپاه استان با استاندار فارس با بیان اهمیت فوق العاده تحقق اقتصاد مقاومتی بر همدلی و اتحاد مسئولین در اجرایی شدن این فرمان مقام معظم رهبری تاکید کرد.

سردار غیب پرور با اشاره به ساختار و تشکیلات ناکارآمد اقتصادی در کشور گفت: ما به دنبال این نیستیم که بگوییم کدام مسئول خوب است و کدام بد. چون رهبری فرمودند کار، کار جهادی است، ما هم برای این جهاد اعلام آمادگی می کنیم.

وی افزود: اگر نگاه تحولی بر فرایند تنبل موجود حاکم شود، مشکلات حل می شود.

همچنین در این جلسه، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس، با تشریح عملکرد سپاه استان در راستای تحقق حماسه مقاومتی گزارشی از فعالیت های گسترده سپاه و بسیج در این زمینه ارائه کرد.

عسکری با بیان اول بودن سپاه استان در کشور در زمینه های شیلات، ماکیان، تولید عسل، قارچ و... در سال جاری گفت: اگر از ظرفیت های فراوان موجود در استان استفاده کنیم، قطعا ظرفیت های خاموش نیز احیا خواهند شد.

چند پیشنهاد عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در فارس
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس دیگر سخنران این جلسه بود. سرهنگ کوشکی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی چند پیشنهاد ارائه کرد.
وی گفت: راه اندازی بازاچه های محلی، تاسیس واحدهای گلخانه ای، استفاده از ظرفیت تعاونی روستایی، احداث کشتارگاه‌های صنعتی مرغ بومی به منظور افزایش تولید و ایجاد فضای رقابتی، احداث کارخانه کمپوست در فارس، تشکیل ستاد عالی اقتصاد مقاومتی، توسعه کشت زعفران می تواند نمونه ای از اقدامات عملی درجهت تحول اقتصادی باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: