پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۳۱:۰۵
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۲۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
یازخوانی یک کار فرهنگی مهم سپاه فجر در سال 92
از جامعه ای که سنگ بنای آن قوانین اسلام است، انتظار می رود با حساسیت بیشتری این واجب فراموش شده را دنبال کند.
به گزارش بسیج مهندسین استان فارس از  پایگاه اطلاع رسانی سپاه فجر «تنویر» امر به خوبی ها و نهی از بدی ها در قوانین اجتماعی یک جامعه می تواند موجبات انضباط و در نهایت رسیدن به هدف مطلوب در آن جامعه را فراهم کند. و در صورتی که خلاف این موضوع اتفاق افتد هرج و مرج دامنه گیر آن جامعه خواهد شد.
 
در دین اسلام نیز به این ضرورت در همه ی ابعاد تاکید شده است. در کلام الله آمده است:
 
«وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُقِیمُونَ الصَّلاهَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاهَ وَ یُطِیعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ»
 
«مردان و زنان با ایمان ولی (و یار و یاور) یکدیگرند، امربه معروف و نهی از منکر می‌کنند، نماز را برپا می‌دارند و زکات را می‌پردازند و خدا و رسولش را اطاعت می‌کنند»
 
به گزارش تنویر با این اوصاف از جامعه ای که سنگ بنای آن قوانین اسلام است، انتظار می رود با حساسیت بیشتری این واجب فراموش شده را دنبال کند.

سپاه فجر استان نیز با اهتمام به این موضوع در سال 92 و در آستانه فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر را افتتاح کرد.

این قرارگاه به صورت ویدئوکنفرانس با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و فرمانده سپاه فجر، با رمز یا ابا عبدالله‌الحسین علیه‌السلام در تمام شهرستان‌ها استان افتتاح شد. این مرکز با استفاده از ظرفیت های موجود در بسیج سعی دارد این واجب دینی را در بین مردم گسترش دهد.

در این مراسم فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی اظهار داشت: این عملیات بزرگ فرهنگی را با بهره‌گیری از شبکه وسیع حلقه‌های صالحین در موضوع امر به معروف و نهی از منکر آغاز کرده‌ایم که در این زمینه اقدامات توجیهی شروع و گروه‌های مختلف در جلسات متعدد و منسجم آموزش دیده‌اند.


غلامحسین غیب‌پرور افزود: هجمه‌های دشمن بسیار جدی و فراگیر است و در بعضی از موارد موفق عمل کرده‌اند که این بحث تکلیف ما را مضاعف‌ می‌کند.

وی با اشاره به آغاز به کار قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه فجر استان فارس گفت: این عملیات فرهنگی عظیم وجه ترویجی و شفاف‌سازی خطرات دشمن را دارد و قرار است این عملیات فرهنگی زیر نظر ائمه جمعه و روحانیت مدیریت شود.

در ادامه این مراسم، امام جمعه شیراز با استناد به آیات و روایات ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دریا و اقیانوس لقب گرفته و تمام کارهای خیر حتی جهاد در راه خدا قطره‌ای در مقابل آن است.

آیت‌الله اسدالله ایمانی خطاب به فرماندهان و مسئولان نمایندگی در نواحی مقاومت سپاه فجر که به صورت ویدئوکنفرانس صحبت‌ها را می‌شنیدند گفت: فضای جامعه را برای تذکر لسانی آماده کنید و به سمتی ببرید که از بی‌تفاوتی فاصله گیرد و در مقابل گناه حساس شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف از بدو پیروزی انقلاب تا به امروز موفق و موید بوده و نقش‌آفرینی کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: