آخرین اخبار
کد خبر: ۲۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
نگاهی به عوامل برتری سپاه فجر در سال های اخیر
سپاه فجر در سال های اخیر و در راستای تاکیدات رهبری در حوزه های گوناگون اعم از زنده نگه داشت یاد و خاطره شهدا، لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی و جهت گیری مناسب فضای مجازی توانسته است گام ها موفقی را در سطح کشور بردارد.
به گزارش تنویــر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نهاد هایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و بنیانگذار جمهوری اسلامی در دوم اردیبهشت 58 طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی تشکیل این نهاد را اعلام کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مجموعه ای توانمند و با تجربه بعد از دوران دفاع مقدس نه تنها به گسترش تسلیحات نظامی (که خود نوعی اقدام بازدارنده در برابر دشمنان ایران اسلامی است) پرداخت بلکه بنا به اقتضاء زمان و نیاز سنجی از وضعیت کشور با ورود به بخشهای مختلف درصدد بر آمد تا قسمتی از نیازهای کشور را تامین کند.

سپاه استان فارس نیز طی سال های گذشته فعالیت های زیادی را در بخش های فرهنگی و عمرانی انجام داده و بارها در زمینه های مختلف به دلیل عملکرد مناسب مورد تقدیر قرار گرفته که ذکر همه آنها در این مقاله نمی گنجد و فقط به گوشه ای از آن ها می توان اشاره کرد.

در بیستمین مجمع سالیانه فرماندهان سپاه پاسداران کشور که در روزهای 25 و 26 شهریورماه 92 در تهران برگزار شد، بر اساس ارزیابی های انجام شده مبتنی بر فرآیند اشراف فرماندهی کل سپاه پاسداران، سپاه فجر استان فارس در جشنواره مالک اشتر به عنوان موفق ترین سپاه استانی در سال 91 معرفی شد.



سپاه فجر در سال های اخیر و در راستای تاکیدات رهبری در حوزه های گوناگون اعم از زنده نگه داشت یاد و خاطره شهدا، لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی و جهت گیری مناسب فضای مجازی توانسته است گام ها موفقی را در سطح کشور بردارد.

زنده نگه داشتن یاد شهدا

رهبر انقلاب همواره در بیانات مختلف زنده نگه داشتن یاد و خاطره دفاع مقدس و شهدا را در جامعه یادآور و می فرمایند: عزت، افتخار و پیشرفت های نظام اسلامی مرهون خون شهدا است.

مجموعه ی سپاه و بسیج استان فارس نیز با برگزاری یادواره های متعدد در سطح استانی و کشوری، سعی بر آن داشته تا ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، نسل سوم انقلاب را بیش از گذشته با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کند.

از همین رو سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر از صدور حدود شش هزار شناسنامه شهدای این استان طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته برگزاری 100 یادواره شهدا را در ستاد کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس پیش‌بینی کرده بودیم که این مهم به بیش از 800 یادواره رسید.

تحقق اقتصاد مقاومتی

رهبر معظم انقلاب اولین بار در شهریور ماه سال 89 بنا به اولویت کشور موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند. و آنچه که تا امروز توسط کارشناسان به عنوان ارکان اقتصاد مقاومتی مطرح شده عبارت است از: مقاوم بودن اقتصاد، استفاده از همه ظرفیت‌های دولتی و مردمی، حمایت از تولید ملی، مدیریت مصرف و دوری از اسراف‌گرایی، دوری از اتکا بر اقتصاد نفتی و ...

بسیج سازندگی سپاه فجر نیز برای تحقق این مهم با ایجاد 10 قرار گاه جهاد اقتصادی در دو سال گذشته و با هدف الگو و فرهنگ سازی، حمایت از تولید کننده و اشتغالزایی در سطح استان فعالیت خود را آغاز نمود.

این مجموعه با گذاشتن کارگاههای آموزشی و کمک به کارگاه های خانگی و دادن تسهیلات برای جوانان مستعد علاوه بر اینکه بخشی از نیازهای جامعه را جوابگوست، بخش اندکی از مشکل اشتغال جوانان در سطح استان را نیز بر طرف می کند.

همچنین سپاه فجر در سال 92 به عنوان موفق ترین سپاه کشور در اجرای اقتصاد مقاومتی معرفی شد.


جهت گیری مناسب فضای مجازی

گسترش روز افزون فضای مجازی، ارتباط جامعه امروز به ویژه نسل جوان با رسانه های نو ظهور و تاثیر گذاری آن بر اقتصاد، فرهنگ و... ضرورت ورود به این عرصه را به صورت جدی می رساند. به طوری که رهبر انقلاب نیز در اسفند ماه 90 دستور تشكيل شورای عالی فضای مجازی را صادر کردند.

سپاه فجر استان فارس نیز در چند سال اخیر با تشکیل قرارگاه تاکتیتی سایبری و راه اندازی قرارگاه سحاب (سومین حرم اهل بیت) جهت رصد رسانه‌ها در داخل و خارج کشور و با هدف تبیین رهنمودهای رهبری در حوزه های مختلف و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی وارد این عرصه شده است.

تشکیل و سازماندهی گردان های سایبری و فعال نمودن گسترده شبکه های انسانی بسیج در فضای مجازی توسط سپاه استان فارس یکی از قوی ترین و مستعدترین تشکیلات تاکتیکی در عرصه فضای مجازی کشور را به وجود آورده است.  
تشکیل اولین سازمان بسیج رسانه در کشور در استان فارس از دیگر اقدامات سپاه فجر در این حوزه به شمار می رود.

همانطور که اشاره شد مطالب فوق فقط بخشی از دستاوردهای سپاه فجر در سال های اخیر بوده است که این مجموعه را به حق به عنوان موفق ترین سپاه استانی مطرح کرده است.

واکنش ها به موفقیت سپاه فجر

آیت الله ایمانی با اشاره به موفقیت سپاه فجر در بین سایر استان ها گفت: شخصاً شاهد برنامه ها و فعالیت های سپاه فجر هستم و الحمدلله کارهای ارزشمندی در عرصه های مختلف انجام شده، بنابراین عنوان موفق ترین سپاه در کشور حقی بوده که به سپاه فجر استان فارس رسید.


فیروز آبادی معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با بیان اینکه سپاه در همه ی کمیسیون ها و کمیته ها به مدیریت ارشد استان کمک می کند گفت: ما درمجموعه استانداری هر موقع که برنامه ای داریم از ظرفیت سپاه فجر استفاده می کنیم. و موفقیت سپاه استان در کشور نشان دهنده ی این است که سپاه فجر نه تنها در حوزه نظامی موفق عملکرده است بلکه ما شاهد هستیم در حوزه عمومی، فرهنگی و اجتماعی فعالیت های سپاه بسیار مشهود بوده که ناشی از یک ساختار شفاف توسط فرمانده لایق این استان بوده است.


ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس نیز معتقد است: تاثیر گذاری سپاه در کشور یک واقعیت انکارناپذیر است و هر جا سپاه ورود پیدا کرده از جمله در عرصه های فرهنگی و اجرایی کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است. و  انتخاب سپاه فجر به عنوان سپاه موفق استانی افتخاری برای مردم فارس است.


انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: