آخرین اخبار
کد خبر: ۲۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
سردار همدانی:
سردار همدانی گفت: دشمنان سوریه دو دسته‌اند؛ یک دسته پول و امکانات را فراهم می کنند و دسته دیگر نظام سوریه را محکوم می کنند.

به گزارش تنویر؛ سردار همدانی فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌ الله تهران بزرگ در اردوی فرهنگی ورزشی سپاه فجر استان فارس حضور یافته و در خصوص بحران سوریه به بیان توضیحاتی پرداخت. این سردار دفاع مقدس اظهار داشت: کشور سوریه 24 میلیون نفر جمعیت دارد که 90 درصد آن مسلمان و 10 درصد مسیحی هستند. از این 90درصد 74 درصد اهل تسنن و بقیه علوی، شیعه، اسماعیلی و دروزی می باشند.

همدانی با بیان این که طی سه سال اخیر بحران سوریه یکی از مهم ترین مسائل ژئوپلیتیک قدرت های جهانی و منطقه ای شده است، افزود: بیش از سه سال از بحران سوریه می گذرد و دو اردوگاه در سوریه تشکیل شده؛ یکی اردوگاه کفر و دیگری حق. دوستان سوریه شامل ایران، روسیه و چین می باشند و در جبهه دشمنان سوریه هم کشورهای غربی و عربی قرار گرفته‌اند.


وی با بیان این‌که همه کشورهایی که در بحران سوریه حضور دارند منافعی را دنبال می کنند، گفت: آمریکا و اروپا تمام قد در جبهه ای دیگر در مقابل سوریه ایستاده اند و برخی کشورهای عربی نیز برای نابودی نظام عربی سوریه در صحنه فعال هستند از جمله عربستان و قطر که سرمایه گذاری سنگینی را انجام داده اند.

همدانی تصریح کرد: دشمنان سوریه دو دسته‌اند؛ یک دسته پول و امکانات را فراهم می کنند و دسته دیگر نظام سوریه را در عرصه بین الملل محکوم می کنند.

وی ادامه داد: برخی می گویند اگر مسئله سوریه به نفع دشمنان تمام شود، آن ها به سراغ عراق می‌روند، حرف درستی نیست چرا که آن ها مستقیما به سراغ ایران می آیند.







انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: