آخرین اخبار
کد خبر: ۲۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
مراسم چهلمین روز شهادت علی خلیلی، آمر به معروف با حضور دانشجویان در دانشگاه شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام علی تقوی در همایش چهلمین روز شهادت «علی خلیلی»، شهید امر به معروف و نهی از منکر در تالار فجر دانشگاه شیراز، با اشاره به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف مهمترین واجبات خداست که باید اساس تمام کارهای ما قرار گیرد و این فریضه الهی باید با محبت باشد نه خشونت.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همان طور که رهبری معظم انقلاب فرمودند: امربه معروف یک مسئله یادگرفتی است و ما باید این فریضه الهی را مثل نماز آموزش ببینیم.

تقوی با اشاره به اینکه امر به معروف با سه روش قلبی، لسانی و عملی انجام می شود، افزود: وقتی شما یک منکر را می بینید و از ته دل ناراحت می شود و بعد با یک نوشته و یا هدیه ای تذکر می دهید به این شیوه قلبی می گویند.

وی با بیان به اینکه امربه معروف و نهی از منکر عملی اقدام با اجبار است که برعهده حکومت است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر اثر درمانی در جامعه دارد و به فرموده رهبر انقلاب امر به معروف قطعا همه جا تاثیر دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کسی که این واجب را فراموش کند باید آماده جنگ با خدا شود، ادامه داد: اثر امر به معروف و نهی از منکر بر فردی که تذکر می دهد بیشتر از فردی است که می شنود و از جمله آثار این فریضه واجب انجام تکلیف، ترک گناه، مبارزه با نفس و در امان ماندن از عذاب اخروی است.

حجت الاسلام بهنام حشمدار، استاد شهید علی خلیلی، شهید امر به معروف و نهی از منکر در پایان این برنامه درباره زندگی این بزرگوار و نحوه شهادتش سخنرانی کرد.
*** مراسم چهلمین روز شهادت «علی خلیلی» در دانشگاه شیراز برگزار شدمراسم چهلمین روز شهادت علی خلیلی، آمر به معروف روز گذشته با حضور دانشجویان در دانشگاه شیراز برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: