آخرین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
همزمان با برگزاری یادواره شهدای روستای شهید آباد استان فارس مجموعه شعر«بیا اهل شهید آباد باشیم» صبح پنج شنبه ۵ تیر ماه رونمایی می شود.

به گزارش تنویر به نقل از سحاب نیوز، مسئول موسسه فرهنگی و هنری و انتشارات آسمان هشتم گفت: مجموعه شعر ارزشمند «بیا اهل شهید آباد باشیم» در ۷۰ صفحه ، به سفارش ستاد یادواره ۴۵ شهید روستای شهید آباد با همکاری انتشارات آسمان هشتم در قطع رقعی به چاپ رسید.

نیما زارع با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر راهیان نور سال گذشته مبنی بر اینکه  نگذارید دفاع مقدس دچار تحریف و فراموشی شود، ابراز داشت: در راستای زدودن فراموشی از چهره ی دفاع مقدس برنامه ها و تولیدات بسیاری در سطح کشور و استان فارس به منصه ی ظهور می رسد. یکی از نمادهای جالب توجه دوران دفاع مقدس در استان فارس روستای شهیدآباد است که خانواده های شهید گرانقدری در ان سکنی دارند.

وی افزود:جهت تکریم ۴۵ شهید بزرگوار این روستا پنجم تیر ماه یادواره شهدای شهیدآباد برگزار خواهد شد و کتاب «بیا اهل شهید آباد باشیم» که باهمکاری انتشارات آسمان هشتم و ستاد یادواره شهدای شهید آباد  وهمچنین  با بهره مندی از هنرمند جوان شیرازی هادی فردوسی تولید شده در این یادواره با حضور مسئولین لشکری و کشوری رونمایی خواهد شد.

زارع شهادت شهیدان را  پشتوانه‌ی حرکت و پویایی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ما در حرکت خودمان، مسئولان در مسئولیت های خودشان همیشه بایستی به یاد این فداکاری‌های بزرگ باشیم و بدانیم که اگر ما امروز در دستگاه های کشور توان و فرصت خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران را داریم،  به برکت آن شهادت ها و رشادت هاست؛ باید توجه داشته باشیم که آنچه امروز در دست ماست، آسان به دست نیامده است؛ جانهای عزیزی فدا شدند، انسانهای بزرگی فداکاری کردند، خون های گران قیمتی بر زمین ریخته است که این نظام به پشتیبانی آنها توانسته است روز به روز بر اقتدار خود بیفزاید.

وی با بیان اینکه مجموعه های مردم نهاد و فعالان فرهنگی ما هم از این قاعده مستثنی نیستند ادامه داد: بنا به فرموده قرآن کریم «رترینهاشان آن کسانی بودند که به شهادت رسیدند. و عده ای هم در انتضار این فرج الهی هستند.» این امید به دست یابی به شهادت است که ملت ایران را به صورت یک نیروی شکست‌ناپذیر در آورد؛ این است که در تحلیلهای امروزِ دنیا، آنجائی که صحبت از تعرض و تجاوز و اهانت به ملت ایران است، عقلای قوم میگویند با ملت ایران شوخی و سرسختی نکنید.

این فعال فرهنگی شیراز خاطرنشان کرد:شهدا خودشان متحول شدند و در  احوالات جوانان ما و مردم ما تحول آفریدند. جوانهای امروز نه امام را که مظهر قداست و شرف و نمونه‌ی برترین اولیا بعد از معصومین بود، دیده‌اند، نه دوران جنگ را تجربه کرده‌اند، نه سختیهای دورانهای قبل از انقلاب را دیده‌اند؛ اما همین جوان های امروز با روحیه‌ی آماده و قوی، با ذهن روشن و عزم راسخ ایستاده‌اند. این تاثیر همان خونی است که شهیدان ما به این انقلاب تزریق کردند. شهیدان ما را زنده کردند. این، یک ذخیره است. این ذخیره را ملت ایران باید حفظ کند.

گفتنی است علاقمندان برای تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه حضرت ولیعصر«عج» واقع در شیراز نبش سه راه برق مراجعه کنند یا با شماره ۲۳۲۰۸۹۲ تماس حاصل نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر: