آخرین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
هر کس هر چیزی گفت که نباید باور کرد و نباید به بیرون منتقل نمود، باید به گونه ای حرف بزنیم که به خداوند نزدیک شویم.
به گزارش تنویر، درس اخلاق صبح امروز در محضر حجت الاسلام سید علی اصغر هاشمی شهیدی امام جمعه شهر لامرد و با حضور کلیه پاسداران و سربازان در مسجد فاطمة الزهرا (س) سپاه لامرد برگزار شد.

حجت الاسلام شهیدی در مورد زبان و آفات زیاد صحبت کردن با حدیثی از امام سجاد شروع کردند که امام سجاد چهار چیز را از خداوند خواست که یکی از آنها این بود که خدایا زبان مرا به گونه ای قرار ده که هدایت بخش باشد و در ادامه اظهار داشت: که دو عامل باعث رشد و تکامل انسان می باشد، یکی سخن گفتن و دیگری نوشتن است.

وی افزود: هر کس هر چیزی گفت که نباید باور کرد و نباید به بیرون منتقل نمود، باید به گونه ای حرف بزنیم که به خداوند نزدیک شویم.

امام جمعه شهر لامرد بیان کرد: در حدیث قدسی آمده است، آدم وقتی به جایی می رسد که فضای مرداری ( فضای متعفن) است به اندازه ای نفس می کشد که نمیرد و خداوند به پیامبر(ص) فرمود که انسان باید به همین اندازه سخن بگوید.

وی در ادامه افزود: شما می خواهید از کنار آتش رد شوید به همین اندازه که از آتش فراری هستید از حرف زدن زیاد باید فراری باشید، و سخنان ما باید به اراده خداوند باشد.

شهیدی در مورد آفات زیاد صحبت کردن به حدیثی از پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) اشاره نمود که پیامبر می فرماید: هر کس زیاد حرف بزند اشتباهاتش نیز زیاد می باشد.

وی بیان داشت: خداوند تبارک و تعالی با کلام، خود را به ما معرفی کرده است و یک سرمایه خداوند به پیامبر (ص) کلام بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: