آخرین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران:
ناصر ابوشریف گفت: وقوع انتفاضه سوم نیازمند رهبری قدرتمند است و در شرایط کنونی با امکانات ساده خود رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار می‌دهیم.
به گزارش تنویر به نقل از دفاع مقدس همزمان با ماه مبارک رمضان مردم مظلوم و بی دفاع غزه از سوی رژیم صهیونیستی مود تجاوزات گسترده قرار گرفتند. بر اساس آخرین اخبار ارسالی از فلسطین، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت ۲۰۰ نقطه از غزه را بمباران کرد و تاکنون شمار قربانیان تجاوز صهیونیست‌ها به غزه به ۲۸ شهید و ۲۰۰ زخمی رسیده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار و بررسی دلایل تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و شکل گیری انتفاضه سوم با نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین به گفت‌وگو پرداختیم.

«ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اشاره به تحولات اخیر غزه و تشدید حملات رژیم صهیونیستی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: وقایعی که درحال وقوع است زاییده الان نیست بلکه از قبل طراحی شده بود. زمانی که نتانیاهو در طرح سیاسی خود شکست خورد به مبارزه نظامی علیه مردم غزه پرداخت.

وی ادامه داد: پس از مسئله آشتی ملی و ربوده شدن 3 صهیونیست بهانه ای برای اسراییل فراهم شد تا به نوار غزه حمله کند.

ابوشریف خاطرنشان کرد: پس از سوزانده شدن ابوخضیر نوجوان فلسطینی به دست صهیونیست ها و شهادت او جنگ ونزاع ابعاد دیگری پیدا کرد و گسترده شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار کرد: اگر مسئله شهادت ابو خضیر نبود مسئله غزه فقط مطرح بود و دامنه جنگ شاید گسترده تر از امروز بود.

وی با اشاره به دلایل دیگر بروز جنگ فعلی میان اسراییل و غزه گفت: از چندی پیش تحریکی گسترده داخل رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه وجود داشت البته تلاش هایی هم برای ممانعت از ایجاد جنگ میان مقاومت فلسطین و اسراییل انجام می شد.

وی با اشاره به اهداف رژیم صهیونیستی از این جنگ تاکید کرد: اسراییل پیش از این 40 سال نوار غزه را اشغال کرده بود ، رژیم صهیونیستی نوار غزه را نمی خواهد زیرا این بخش خیلی کوچک است اسراییل به همه چیز طمع دارد. در گذشته بیش از 40 درصد غزه شهرک های صهیونیستی بود الان چون جمعیت غزه زیاد و منطقه کوچک است مورد هدف رژیم صهیونیستی نیست هدف این رژیم به دست آوردن بیشترین مساحت با کمترین جمعیت است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: در حال حاضر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شهرک سازی می کند و ملت فلسطین را به شهرهای کوچک هدایت می کنند. اما ملت فلسطین در نوار غزه مقاومت می کنند و رژیم جعلی صهیونیستی با تمام وسائل و امکانات خود به دنبال تضعیف مقاومت است و مردم فلسطین در سرزمین خودشان از حق خود دفاع می کنند.

 ابوشریف گفت: با وجود محدودیت های  فلسطینی ها با امکانات کم خود به نقاط ضعف رژیم صهیونیستی که بسیار زیاد است حمله می کنیم ما سعی می کنیم از این نقاط ضعف استفاده کنیم تا موازنه برقرار شود تا بتوانیم از مردم غزه حمایت کنیم.

وی تصریح کرد : اگرچه امکانات ما مثل موشک و گلوله بسیار ساده و ابتدایی و دست ساز است  و از طرف دیگر نوار غزه مساحتش محدود و پستی و بلندی ندارد و یک  دشت است لذا در گذشته با وسائل مختلف فلسطینی ها به حفر تونل ها می پرداختند تا از این طریق بر محدودیت های رژیم صهیونیستی فائق آیند.

 وی گفت: انتفاضه مانند یک دکمه نیست که در شرایطی از آن استفاده شود اما یک اراده مردمی برای تحقق آرمان فلسطین است و در شرایط کنونی تمام پارامترهای انتفاضه سوم وجود دارد اما متاسفانه یک رهبری قدرتمند نیست که این انتفاضه را هدایت کند.

ابوشریف گفت: چند هفته قبل ملت فلسطین برای آزادی زندانیان تظاهرات کردند و 3 شهرک‌نشین ربوده شدند، اما محمود عباس با این اقدامات مخالفت و مقابله کرد، چراکه او به انتفاضه اعتقاد ندارد، ولی از لحاظ رسمی رییس تشکیلات خود گردان و ملت فلسطین محسوب می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: