آخرین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امروز ظرفيت بسيج قوي تر از گذشته براي اهداف كشور عرضه شده است و هنر دولت ها استفاده از ظرفيت عظيم بسيج مي باشد.
به گزارش تنویر به نقل از خبرگزاری بسیج سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در نشستي با رييس ومعاونان سازمان بهزيستي كل كشور كه در سالن جلسات ساختمان مركزي بهزيستي برگزار شد گفت: در ارائه و معرفي الگوي موفق جامعه اسلامي به همه مردم جهان، بهزيستي كار بسيار ارزشمندي است. براي ايجاد چنين جامعه اي همه ظرفيت ها و راهكارها در اسلام وجود دارد و نارسايي ها از انسانهاست.

سردار نقدي بررسي علمي و دقيق از فعاليت هاي بهزيستي در جامعه را مهم برشمرده و تاكيد كرد: اگر خروجي هاي بهزيستي بصورت دقيق وعلمي احصا و در اختيار ساير بخش هاي نظام قرار بگيرد بي شك تاثيرات زيادي بر بهبود مديريت در همه جنبه هاي كشور خواهد داشت.

وي سازمان بهزيستي را محيطي مناسب براي همكاري با بسيج عنوان نموده و تصريح كرد: بسيج نيروي علاقمند و داوطلب براي پيشرفت كشور است. امروز چهل هزار پايگاه بسيج در محلات و بيست هزار پايگاه اقشار تخصصي در سراسر كشور براي پيشبرد اهداف نظام جمهوري اسلامي فعاليت مي كند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به تغيير رويكرد و افزايش فعاليت هاي بسيج طبق نظر مقام معظم ولايت با تشكيل سازمان بسيج ادامه داد: پس از اعلام الگوي اقتصاد مقاومتي از سوي امام خامنه اي، بسيج فعاليت در عرصه هاي مولد در اقتصاد مقاومتي را براي اشتغال مولد پيگيري نمود و از سال 91 تا كنون بيش از 24 هزار كارگاه توليدي راه اندازي شده است كه حاصل آن اشتغال حدود 50 هزار نفر مي باشد و مهمتر اينكه بسياري از افراد در جامعه نيز با الگو برداري از اين روش، خودشان مشغول بكار شده اند.

وي نمونه هايي از استفاده مدبرانه ي دولت هاي گذشته از ظرفيت هاي بسيج براي اهداف كشور را برشمرده و افزود: حضور بسيج در دفاع مقدس، بسيج سازندگي، واكسيناسيون فلج اطفال و... باعث موفقيت هاي چشمگير شد و امروز ظرفيت بسيج قوي تر از گذشته براي اهداف كشور عرضه شده است و هنر دولت ها استفاده از ظرفيت عظيم بسيج مي باشد.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: امروز واحدهاي بسيج در وزارتخانه ها و ساير نهادها تخصصي شده اند و با حضور اقشار تخصصي بسيج در عرصه هايي همچون پزشكي، آموزش و پرورش و... همكاري هاي بزرگي صورت گرفته است كه اين گونه فعاليت ها و همكاري ها در بهزيستي نيز مي تواند به خوبي اجرا شود.

وي تاكيد امام خامنه اي را بر مشاركت مردم براي حل مشكلات كشور مانند دفاع مقدس يادآور شده و بيان كرد: بسيج بهترين بستر مشاركت مردمي براي حل مشكلات كشور است چراكه بسيج در تمامي محلات و روستاهاي كشور با استفاده از افراد بومي و با بهره گيري از دانش روز حضور دارد.

سردار نقدي هزاران حوزه و پايگاه بسيج خواهران در كشور را براي مشاركت در پيشگيري و آموزش و ارشاد خانواده و زنان بسيار مناسب دانسته و تاكيد كرد: مهد كودك ها تربيت نسل آينده را پي ريزي مي كنند كه با همكاري بسيج و بهزيستي الگوي مناسب تربيتي و آموزشي ارائه شده و مهدهاي قرآني نيز مي تواند در هفتاد هزار مسجد در سرار كشور گسترش يابد.

وي با بيان اينكه در عرصه فرهنگي مي توان كارهاي مشترك بزرگي را بين دو سازمان تعريف نمود تصريح كرد: ميدان هاي وسيع فعاليت بين دو سازمان با تشكيل كارگروه مشترك تعريف خواهد شد و بسيج سازمان بهزيستي نيز پلي براي اين ارتباط و فعاليت است.

در ابتداي اين نشست دكتر همايون هاشمي رييس سازمان بهزيستي كشور ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي اين سازمان گفت: بسيج در تمامي اركان فعاليت هاي بهزيستي مي تواند حضور داشته باشد و با سياست هاي جديد نيز فصل هاي مشتركي مي تواند تعريف و با تشكيل كارگروه مشترك بررسي و عملياتي گردد.
وي حضور بسيج در مقابله با آسيب هاي اجتماعي را مهم و موثر خوانده و اظهار داشت: بسيج مي تواند در مسائل اجتماعي كشور حضور جدي تري داشته و با سازمان هايي مانند بهزيستي براي منافع ملي همكاري نمايد.

همچنين سردار نقدي و هيئت همراه از برخي قسمت هاي سازمان بهزيستي كشور بازديد و با فعاليت هاي آنان در زمينه بازار محصولات توليدي مددجويان، تهيه جهيزيه و مراجعات مردمي بهزيستي آشنا شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: