آخرین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
سرهنگ رحمانی گفت: امروز دشمن از انجام حمله نظامی به ایران ناامید شده به همین خاطر تلاش دارد با سست کردن اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان به اهداف خود دست پیدا کند.
به گزارش تنویر، مسئول قرارگاه امر به معروف و نهي از منکر سپاه فسا از آغاز فعالیت اکیپ پیاده به‌ منظور انجام فریضه تذکر لسانی در سطح شهر فسا خبر داد.

سرهنگ رحمانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فسا به خبرنگار فسایی اظهار داشت: تذکر لسانی از جمله فریضه‌های اجتماعی است که طبق قانون اساسی برای انجام آن توسط افراد، نیاز به هیچ‌گونه حکم قانونی و قضایی نیست، اما به اکیپ‌های یادآور شده پس از آموختن آموزش‌های لازم اجازه داده می‌شود.

وی با اشاره به حضور ضابطان قضایی با آمران به معروف و ناهیان از منکر به منظور اقدام انتظامی به موقع در صورت بروز هرگونه مشکل گفت: احترام به افراد و داشتن زبان لین از جمله اصول اولیه‌ای است که باید اکیپ‌های تذکر لسانی رعایت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک گشت هاي موتورسوار تذكر لساني با هماهنگي با كلانتري ها و دستگاه قضايي در نقاط مختلف شهر تردد كرده و موارد روزه خواري علني و استعمال دخانیات را به افراد تذكر دهند.

 

 

اجرای این طرح در شهرستان فسا نشان دهنده غیریت دینی و مذهبی مردم این منطقه است که اجازه نمی دهند اصول دینی و ارزش های اسلامی از بین برود.

فرمانده سپاه فسا افزود: امروز دشمن از انجام جنگ سخت و حمله نظامی به ایران ناامید شده به همین خاطر تلاش دارد با تهاجم نرم و سست کردن اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان به اهداف خود دست پیدا کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها درخصوص تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان ایران اسلامی به مسوولین و مردم هشدار داده و تذکرات لازم را در این خصوص ارائه کرده اند که توجه به این فرمایشات می تواند دشمن را در دستیابی به اهداف از پیش طراحی شده خویش ناکام سازد.

رحمانی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فروعات دین اسلام محسوب شده که ائمه اطهار و پیامبر گرامی اسلام نیز بر انجام آن تأکید دارند و مردم باید با خوشرویی با یکدیگر مراوده داشته باشند، مشکلات یکدیگر را به هم تذکر دهند و در جهت ارتقای جامعه اسلامی گام بردارند.

این مسئول عنوان کرد: بسیاری از افرادی که در جامعه با پوشش مناسب ظاهر نمی شوند به دلیل ناآگاهی از رفتار خویش به این ناهنجاری دست می زنند که یقینا ارائه تذکر لسانی از سوی آمران به معروف که می باید با زبان نرم و مؤدبانه نیز همراه باشد می تواند آنان را نسبت به اشتباهی که مرتکب می شوند آگاه سازد.

در ادامه وحید بنده خدا مسئول قرارگاه امر به معروف و نهي از منکر سپاه فسا نیز به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تشریح رسالت‌ها و وظایف قرارگاه امر به ‌معروف و نهی از منکر شهرستان اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه رمضان نسبت به تشکیل اکیپ‌های تذکر لسانی اقدام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان باید تذکر لسانی توسط گروه‌های آمر به معروف آموزش دیده انجام شود.

وی تصریح کرد: این ستاد ضمن شناسایی افراد متدین و داوطلب به منظور انجام فریضه اجتماعی امر به ‌معروف و نهی از منکر در شهرستان، از آنان برای حضور در اکیپ‌های تذکر لسانی ویژه ماه رمضان استفاده می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: از افراد یاد شده به منظور تشکیل و ساماندهی تیم‌هایی به عنوان آمران معروف و ناهیان منکر برای مقابله با روزه‌خواری، بد پوششی و هنجارشکنی در سطح شهر و امکان از قبل شناسایی و مشخص‌ شده استفاده و همه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های قضایی و انتظامی در سطح شهر نیز انجام‌شده است.

بنده خدا  تأکید کرد: اکیپ‌های تذکر لسانی ویژه ماه رمضان ستاد احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر در قالب 100 نفر به شکل پیاده انجام وظیفه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز عصر نیز یک اکیپ با همراهی دادستان شهرستان ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فسا ، فرمانده نیروی انتظامی و تعدادی از پاسداران و بسیجیان به عنوان ناهیان منکر به شکل نیروهای پیاده در خیابان روزبهان ، خیابان امام(ره) و پاساژ کوثر که محل‌های تجمع مردمی هستند نسبت به امر روزه‌خواری و بدحجابی وظیفه تذکر لسانی خود را انجام دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر: