آخرین اخبار
کد خبر: ۳۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
با تاریک شدن هوا به دلیل خطرات موجود، مجبور شدیم نیروها را از ارتفاعات جنگل به سمت دامنه بیاوریم و به دلیل حوادث احتمالی مانند وجود حیوانات وحشی و یا خطر پرتگاهها از نیروهای اطفاء حریق خواستیم که عملیات به صورت نسبی متوقف شود.
به گزارش بسیج مهندسین کازرون، از لحظه انتشار اخبار حادثه آتش سوزی جنگل های شهرستان کازرون که اخیرا در وسعت عظیمی رخ داد، همه مردم شهرستان را نگران کرده بود و تعداد زیادی از مردم در حال انتظار یک فراخوان عمومی برای کنترل اطفاء حریق در ارتفاعات بودند که خوشبختانه به دلیل وجود نیروهای آتش نشانی و منابع طبیعی و نیروهای ارتش و بسیجی، نیاز به این فراخوان عمومی صورت نگرفت و البته در طول مدت آتش سوزی خبرهای مختلفی از حضور نیروهای مردمی نیز به گوش می رسید.
 
اما در این میان مهندس جهانزیر والی عضو بسیج مهندسین کازرون خاطره ای کوتاه را در رابطه با تعدادی از نیروهای بسیجی عنوان نمود که خواندنی است.
 
مهندس والی در تشریح این موضوع گفت: بلافاصله پس از وصول خبر آتش سوزی در جنگل، نیروهای مجموعه ی منابع طبیعی به محل عزیمت نمودند و از از طرق مختلف نیروهای امدادی و آتش نشانی نیز مطلع و به محل اعزام شدند.
 
وی گفت: حضور نیروهای مردمی و بسیجی نیز موجب قوت قلب نیرهای امدادی بود و تمامی نیروهای داوطلب و اعزامی با تمام تلاششان برای اطفاء حریق جان فشانی نمودند در حدی که یکی از نیروها دچار خفگی موقت شده بود.
 
عضو بسیج مهندسین کازرون ادامه داد: با تاریک شدن هوا به دلیل خطرات موجود، مجبور شدیم نیروها را از ارتفاعات جنگل به سمت دامنه بیاوریم و به دلیل حوادث احتمالی مانند وجود حیوانات وحشی و یا خطر پرتگاهها از نیروهای اطفاء حریق خواستیم که عملیات به صورت نسبی متوقف شود.
 
وی در پایان گفت: با وجود تمامی خطرات موجود، گروه 15 نفره ای از بسیجیان که دیدن صحنه های سوختن جنگل برایشان قابل تحمل نبود، خطرات احتمالی را به جان خریدند و شبانه و در تاریکی شب به ادامه عملیات نجات جنگل از آتش سوزی پرداختند که این عمل گرچه ایمنی آنها را به خطر می انداخت امام نشان از دلسوزی آنها برای جنگل های در حال سوختن بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: