پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۲۵:۴۵
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۳۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه جهرم:
حجه الاسلام قهرمانی ضمن قرائت حدیث «من أمر با لمعروف و نهی عن المنکر فهو خلیفه الله فی أرضه» در خواست نمود: همه اقشار جامعه اعم از مسئولین و مردم به اجرای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر اهتمام جدی داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه جهرم در جلسه اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیج اصناف و کارگری که روز سه شنبه 17 تیر ماه در نماز خانه حوزه مقاومت بسیج صاحب الزمان (عج) برگزارگردید، با استناد به آیه 11 سوره مبارکه آل عمران اظهار نمود: خداوند متعال سه گروه از مردم را به عنوان بهترین برمی شمرد: 1- آمرین به معروف  2- ناهین از منکر  3- ایمان آورندگان به خدا، وی افزود: نقطه مقابل خیر، شر است، در نتیجه اگر فردی این سه ویژگی را نداشته باشد، بدترین فرد امت است.

 حجه الاسلام قهرمانی به استناد آیه شریفه «ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر» خاطر نشان کرد: نماز نهی از منکر می کند، همان نمازی که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «قره عینی فی الصلاه» یعنی نور چشم من در نماز است، در واقع کسی که نهی از منکر می کند نور چشم پیامبر اکرم (ص) است.

وی ضمن قرائت حدیث «من أمر بالمعروف و نهی عن المنکر فهو خلیفه الله فی أرضه» در خواست نمود: همه اقشار جامعه اعم از مسئولین و مردم به اجرای این دو فریضه الهی اهتمام جدی داشته باشند. وی افزود: این تفکر که با زور و ضرب شلاق مردم را نمی توان به بهشت برد با مراتب امر به معروف و نهی از منکر سنخیت ندارد بلکه یکی از این مراتب جائی است که باید فرد را با زور و غلبه از منکر بازداشت.

حجه الاسلام قهرمانی بیان داشت: طبق نظر مقام معظم رهبری (حفظه الله) وظیفه حاکم و مسئول جامعه اسلامی زمینه سازی بهشتی شدن افراد جامعه است. وی افزود: تلاش جهت رفع ممنوعیت ماهواره، ممیزی کتاب و فیس بوک با فراهم کردن زمینه بهشتی شدن مردم همخوانی ندارد بلکه بعضا زمینه جهنمی شدن افراد را هم فراهم می نماید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه جهرم حجم خسارت رفع ممیزی کتاب را تا جائی عنوان نمود که حتی کتاب ضاله آیات شیطانی سلمان رشدی ملعون هم می تواند اجازه چاپ بگیرد و روانه بازار شود این در حالیست که امام راحل (ره) در کتاب البیع خود می فرمایند: کاغذ دادن به کسی که می خواهد کتاب صاله چاپ کند حرام است.

وی در ادامه با توجه به سالروز وفات حضرت ام المومنین حضرت خدیجه کبری (س) به نقش و الگو دهی ایشان در جامعه اسلامی اشاره نمود. وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه کبری (س) برای همه جامعه بالاخص کسبه و تجار الگوئی شایسته بودند چرا که حضرت ایشان از بزرگترین تجار زمان خود بودند و در داد وستد و جامعه جاهلی آن زمان (قبل از اسلام) دامنشان آلوده به گناه و انحراف نشد بلکه به مرحله ای از رشد و کمال رسیدند که شایستگی همسری پیامبر اکرم (ص) را دارا شدند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: