آخرین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
حجت الاسلام والمسلمین حدائق گفت: اسلام اگر اصرار بر این دارد که ماهواره را کنار بگذارید به این دلیل است که تاکید این شبکه ها بر ضد نظام خانواده است.
به گزارش تنویر، همایش آسیب شناسی ماهواره (دجالواره) در سپاه ناحیه حضرت احمدبن موسی(ع) شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق در این مراسم گفت: قرآن در یکی از آیات خود اشاره به این دارد که ما بشر را به انزل الامور می رسانیم؛ انزل الامور اشاره به آلزایمر دارد، فرد به جایی می رسد که فراموشی می گیرد و چیزی را به خاطر نمی آورد؛ در این حال احتیاج به ولی و قیم دارد و اگر در سنین بالا قرار داشته باشد، در این صورت ولی وی فرزندانشان می باشند که باید اداره امور زندگی او را برعهده بگیرند؛ در اینجاست که نقش موثر تربیت و اینکه چرا تا این حد بر آن تاکید شده است مشخص می شود، زیرا در صورت وقوع چنین اتفاقی برای والدین، اختیار آینده ی آنها در دست فرزندانشان می افتد، و والدین آثار تربیت امروز خود را در آینده خواهند دید.

بنابراین والدین اگر می خواهند دراین دنیای دو روزه خوب زندگی کنند، باید بر روی تربیت فرزندانشان مصر باشند و همین قدر که روی سلامت جسم فرزندانشان حساس هستند، روی سلامت روح نیز حساس باشند.

اسلام اگر اصرار بر این دارد که ماهواره را کنار بگذارید، به این دلیل است که تاکید این شبکه ها بر ضد نظام خانواده است. با این اوصاف آیا فردی که شبانه روز پای این برنامه ها می نشیند برای والدین خود ارزش قایل میشود؟


پدر و مادر های امروز کارشان خیلی سخت تر از زندگی 30سال پیش است؛ امام سجاد (ع) می فرمایند: اگر کسی بتواند در زمان غیبت دیندار باشد، پاداش هزار شهید جنگ بدر به او داده می شود.

زمانی آقا امیرالمومنین علی(ع) به کمیل می گفت: زمانی فرا می رسد که روی پشت بام های هر خانه شیطانی است که دین اهل خانه را می برد واین اشاره به ماهواره دارد.


این شبکه های ماهواره ای سه برنامه اساسی را دنبال می کنند: فساد اخلاقی، فساد اعتقادی و فساد سیاسی.

فردی به امام صادق(ع) گفت: میخواهم زندگی پاکی داشته باشم، امام فرمودند:

1) با گناهکار دوستی نکن

2) در محیط گناه شرکت نکن

3) فکر گناه نکن 

باتوجه به این روایت والدین خود این سه زمینه را در خانه هایشان که باید جای امن باشد، با آوردن ماهواره ایجاد می کنند.
پس ابتدا افراد بایستی در بین خانواده و بستگان نزدیک خود موثر واقع شوند تا افراد دیگر به طور جدی این مسائل را در بین خانواده و دوستانشان انتقال دهند تا همه از خطری که آن ها را تهدید می کند و آثار مخرب به جا می گذارد مطلع شوند.





نام:
ایمیل:
* نظر: