آخرین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
سردار غیب پرور:
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: مواد مخدر مشکل و آسیب جدی است و مبارزه با آن عزم جدی می‌طلبد و بسیج آماده همکاری در امر مبارزه همه جانبه با اين پديده خانمان‌سوز است.

به گزارش تنویر، سردار سرتیپ غلامحسين غیب‌پرور در ديدار با دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر فارس، یکی از علل گرایش به مواد مخدر را بیکاری عنوان و اضافه كرد: ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری می‌تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی بخصوص اعتیاد به مواد مخدر را به همراه داشته باشد.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: مواد مخدر مشکل و آسیب جدی است و مبارزه با آن عزم جدی می‌طلبد و بسیج آماده همکاری در امر مبارزه همه جانبه با اين پديده خانمان‌سوز است

وی در ادامه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی را عامل مهمی در کاهش شیوع مواد مخدر دانست و افزود: دستگاه‌هایی همچون صدا و سیما نقش مهمی در این مسئله دارند که بايد با ایجاد فضای رسانه‌ای مطلوب، مشارکت مردم را در امر مبارزه با مواد مخدر به فرهنگ عمومی تبدیل کنند.

سردار غیب پرور ضمن تاکید مجدد بر همکاری در امر مبارزه با مواد مخدر، افزود: سپاه و نیروی مردمی بسیج آمادگی لازم را در جهت مقابله با معضل مواد مخدر و کاهش آسیب های ناشی از آن را دارد و با اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در مقابل پدیده شوم اعتیاد خواهد ایستاد.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس نیز گفت: سپاه و بسيج از تاثيرگذارترين نهادها در موضوع پيشگيري از اعتياد است كه مي‌توان با كمك اين نهادها، فرهنگ پيشگيري در اين مبحث را نهادينه كرد.

محمدرضا ابراهيمي گفت: در عرصه مبارزه با مواد مخدر دولت به تنهایی قادر به ریشه کن کردن اعتیاد و پدیده شوم مواد مخدر نخواهد بود و ضروری است از مشارکت فکری و عملی مردم در قالب تشکل‌های سازمان یافته و نیروهای بسیج مردمی استفاده شود.

وي افزود: بسیج از پایگاه‌‌های مردمی خوبی برخوردار و اين يك نقطه قوت است كه مي‌توان از آن براي انجام فعاليت‌هاي پيشگيرانه در موضوع اعتياد بهره برد.

ابراهيمي ادامه داد: بسیج با استفاده از نیروهای مردمی که در پایگاه‌ها دارد می‌تواند تمامي اقشار جامعه و گروه‌هاي هدف را با آگا‌ه‌سازی و اطلاع‌رسانی از آسيب‌هاي اجتماعي بويژه معضل مواد مخدر مصون دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: اعتیاد و مواد مخدر باعث بروز آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری‌های همچون سرقت، طلاق، قتل، همسر و کودک آزاری می شود و ريشه كن كردن آن به معناي پايان دادن به بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي است.

ابراهیمی تصريح كرد: در عرصه مبارزه با مواد مخدر دولت به تنهایی قادر به ريشه كن كردن اعتياد و پديده شوم مواد مخدر نخواهد بود و ضروری است از مشارکت فکری و عملی مردم در قالب تشکل‌های سازمان یافته و نیروهای بسیج مردمی استفاده شود.

وی گفت: در مبارزه با مواد مخدر باید بسیجی‌وار وارد میدان نبرد شد و انتظار ما این است که این امر به عنوان یکی از ماموریت‌های بسیج مطرح شود، چرا که تجربه نشان داده که نقش بسیج مردمی در برخورد با آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر و با نفوذ بوده است

نام:
ایمیل:
* نظر: