آخرین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
یادواره 57 شهید گلگون کفن عملیات رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره ایشان، در شب بیست و سوم از ماه مبارک رمضان، توسط پایگاه مقاومت والفجر شهرستان جهرم، برگزار گردید.

به گزارش تنویر، یادواره 57 شهید گلگون کفن شهرستان جهرم در عملیات رمضان، با روایتگری سردار یداللهی فرمانده سپاه جهرم در زمان جنگ تحمیلی و از یادگاران ارزشمند دفاع مقدس، درلیله القدر بیست و سوم ماه مبارک رمضان، توسط بسیجیان پایگاه مقاومت والفجر، برگزار گردید.

انگیزه و هدف از به سر گرفتن قرآن در شبهای قدر

سردار یداللهی، با بیان ارزش شب زنده داری در شبهای قدر و تاکید بر این امر توسط ائمه اطهار علیهم السلام، گفت: ازهمین بیدار ماندن است که بیدار شدن حاصل می گردد. وی افزود: فلسفه قرآن به سر گرفتن، در این شبها نه به خاطر رسم و رسوم و تعارف است، بلکه باید انگیزه و هدف این باشد که به قرآنی که بر سر گذاشته ایم می خواهیم عمل کنیم، زیرا این قرآن شامل تمام راههای فلاح و نجات انسان از شرورشیطانی می باشد. وی تاکید نمود: در قرآن کریم آیات حجاب، خمس و زکات، امر به معروف، جهاد و ... می باشد که ما با به سر گرفتن آن در واقع می گوئیم که می خواهیم به این دستورات عمل کنیم.

وی با اشاره به سیره امام راحل (ره) در ماه مبارک رمضان مبنی بر اهتمام به انجام عبادات و علی الخصوص قرائت قرآن، علاقه مند شدن به قرآن را در جای گرفتن آن در روح و جان انسان توصیف نمود. وی افزود: قبل از شب قدر هر انسانی قدری دارد که طبق روایات ائمه اطهار علیهم السلام نامه اعمال هر فردی در دو روز از هفته خدمت امام عصر (عج) عرضه می گردد، باید عهد ببندیم در این شبها که تمام رفتار و شئونات زندگی ما در طول عمر برای خدا و در راه خدا باشد تا هنگام در پیشگاه امام زمان (عج) شرمسار نباشیم.

توسعه معروفات در جامعه بهترین راه مبارزه

فرمانده اسبق سپاه جهرم گفت: سه چیز است که در آخرت از انسان شکایت می کند: ابتدا، قرآن، اگر آن را مهجور بداریم، دوم، عالمی که در جامعه زندگی می کند ولی از علم و دانشش استفاده ای نمی شود و سوم، مساجد که طبق فرمایش امام راحل (ره) «مساجد سنگر است باید این سنگرها را پر کنید». وی با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن بیان داشت: که قرآن نباید در مکتب و کشور انقلابی ما مظلوم و مهجور واقع شود.

سردار یداللهی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (حفظه الله) بر حضور جوانان در مساجد اظهار نمود: اگر این سنگرها خالی شود دشمن به راحتی آنها را فتح می کند. وی با اشاره به نبرد در جبهه فرهنگی توسعه معروفات در جامعه را بهترین نوع مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن خواند. وی از مصداقهای توسعه معروف در جامعه را حضور جوانان در مساجد، شرکت در ادعیه و نمازجمعه دانست که مانند نوری که ظلمت را از بین می برد، توسعه معروف نیز منکرات را در جامعه از بین می برد.

سیره شهداء الگوی مسئولین باید باشد

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: برخی مواقع فرماندهان در زمان جنگ از رزمندگان جلوتر بودند وپیام این عمل به مسئولین امروز ما این است که: اگر می خواهید در زمینه های اقتصادی و فرهنگی مردم حرف شنوی داشته باشند، باید ابتدا خود مسئول در رعایت مصادیق آن مانند پرهیز از اسراف و تجمل گرائی، درست مصرف کردن و ... الگو باشد. وی افزود: رمز موفقیت امام راحل (ره) در حکومت بر قلبها بود یعنی ایشان خود را خادم ملت می دانست و بین خود و خدا را خاص کرده بود. اگر ایشان امر بر کاری می کردند، حتما قبل از آن خود ایشان به آن فعل عمل نموده بودند، یا اگر نهی می نمودند، حتما ایشان مبادرت به آن فعل نکرده بودند.

مطالبه شهداء مطالبه جهانیست

فرمانده اسبق سپاه جهرم گفت: اتوبانی که شهدا برای ما باز کردند جهت خدمت به مردم بوده نه کم کاری و ولنگاری. وی با اشاره به وصیت نامه شهدا گفت: مطالبه شهداء ما جهانی است یعنی وقتی شهیدی بر حفظ حجاب توصیه نموده یعنی تمام دنیای اسلام ملزم به رعایت آن هستند چون این مطالبات برگرفته از اعتقادات ناب دینی شهدای عزیز بوده است. وی افزود: عمل به تکلیف از شاخصه های شهدای ما بوده است . ایشان تکلیف خودشان را در تبعیت از نائب امام زمان (عج) می دیدند و این رمز فلاح و رستگاری ایشان بود و درسی برای ما که اوامر رهبری عزیز انقلاب را با دل وجان بپذیریم و در اجرای آن کمر همت ببندیم.

شکر نعمت ولایت و امنیت بر همه لازم است

سردار یداللهی با اشاره به جنایات گروههای تکفیری در کشورهای مختلف منطقه، آنها را ایادی و مزدوران آمریکای جنایتکار توصیف نمود که در جهت حفظ رژیم منحوس صهیونیستی و در جهت بقای آن تلاش می کنند. وی ضمن بر شمردن گروههای مختلف تکفیری سلفی در کشورهای نیجریه، لیبی، سودان، عراق، سوریه، افغانستان و دیگر کشورهای منطقه، سیاست آنها را سیاست چنگیزی مبنی برایجاد رعب و وحشت و کشتار بی رحمانه خواند که تقویت گروههایی مانند داعش حفظ اسرائیل را در پی دارد.

وی خاطر نشان کرد: قدر نعمت امنیت را که در پرتو خون شهداء، انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت حاصل شده را باید دانست و شکر گذار این نعمتها بود. وی با انتقاد از مدعیان اسلام (داعش)، جنایات و نسل کشی مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و عنوان نمود چرا این به اصطلاح مدعیان حکومت اسلامی کوچکترین تیری به سمت صهیونیستها در دفاع از مسلمانان غزه پرتاب نمی کنند؟ مشخص است که این گروههای تکفیری با مرکز فرماندهی سفارت آمریکا در ترکیه و در جهت تأمین امنیت رژیم صهیونیستی تلاش می کنند.

در ادامه برنامه شعر خوانی توسط شاعر آئینی شهرستان، ایوب پرندآور و پخش نماهنگ و تصویر شهدای شهرستان در عملیات رمضان به نمایش گذاشته شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: