آخرین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
دبیران و فعالین تشکل های دانشجویی شیراز با نماینده ولی فقیه در فارس دیدار و ضمن بیان مطالبات خود از رهنمودهای ایشان بهره مند شدند.
به گزارش تنویر دبیران و فعالین تشکل های دانشجویی شیراز عصر دیروز با نماینده ولی فقیه در فارس دیدار و ضمن بیان مطالبات خود از رهنمودهای ایشان بهره مند شدند.

مسئول بسیج دانشجویی فارس در ابتدای این دیدار صمیمانه گفت: فارس با بیش از صد و هفتادو نه دانشگاه و مرکز اموزش عالی و بیش از سیصد هزار دانشجو و هفت هزار هییت علمی فرصت خوبی برای رسیدن به قله دارد.

اسماعیل قزلسفلی با بیان اینکه نماینده 25 تشکل دانشجویی فارس در این جلسه حضور دارند ؛ از ایجاد وحدت بیشتر بین تشکل های دانشجویی با گرایش های سیاسی مختلف و کمک به نقش آفرینی بیشتر جریان دانشجویی در حوزه های مختلف به عنوان اهداف برگزاری این نشست نام برد.

در ادامه نمایندگان تشکل های دانشجویی به بیان مطالبات خود پرداختند.

ریحانه ثابت: فضای فرهنگی دانشگاه ها باید متناسب با فرهنگ آرمانی جامعه و انقلاب اسلامی باشد

ریحانه ثابت نماینده خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس در این دیدار با بیان اینکه هر سال شعار رهبر معظم انقلاب تعیین کننده راهبردهای اصلی در نظام است؛ گفت: امسال یکی از دو رکن اصلی پیام نوروزی حضرت آقا فرهنگ می باشد.

وی با تاکید بر اینکه حضرت امام در فرمایشی دانشگاه را مبدا تحولات جامعه دانسته اند؛ بیان کرد: شایسته است در مقوله فرهنگ ، دانشگاه و دانشجویان به عنوان پیش قراولان عرصه جهاد فرهنگی ماموریت اصلی خود را در راستای ترویج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی قرار دهند، بی شک تحولات عرصه فرهنگی در دانشگاه زمینه ساز تحولات عظیم اجتماعی خواهد بود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس با تاکید بر اینکه رسالت دانشگاه اسلامی تربیت دانشجویان اندیشمندی است که اولا در مسیر تعالی فکری و روحی خود گام بردارند و ثانیا اندیشمندانه برای حل مشکلات جامعه خود حرف و ایده و مهم تر از همه دغدغه داشته باشند؛ تصریح کرد: اگر این مهم محقق نشود و دانشجو عنصری بی درد باشد که تنها به دنبال اخذ مدرک باشد؛ دانشگاه دیگر قلب تپنده و محور تحولات جامعه نخواهد بود.

ثابت افزود: دانشگاه مرده جامعه را می میراند و گناه بزرگ این چنین وضعی در درجه اول بر گردن متولیان و مسولین امر و درجه دوم متوجه قشر اندیشمند و متعهدی از دانشجویان است که باید به هنگام ، صحیح و قاطع در صحنه باشند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه مسئولین باید موانع و آسیب هایی که متوجه محیط دانشگاه است را رفع کنند و از سویی فضا را برای رشد اندیشه ها آماده کنند؛ اظهار کرد: اگر فضای فرهنگی دانشگاه ها متناسب با فرهنگ آرمانی جامعه و انقلاب اسلامی نباشد، نمی توان انتظار داشت اندیشه تولیدی چنین فضایی بتواند در خدمت به این آرمان ها موثر باشدو در این مسیر اولین و مهم ترین وظیفه بر گردن مسولین دانشگاهی می باشد.

نماینده خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس گفت: سالهاست فضای فرهنگی دانشگاه ها از معضل بد حجابی و نبود فرهنگ اسلامی و ایرانی در این زمینه رنج می برد. که این مشکل فضای علمی را هم تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: مسولین دانشگاهی بعد از سکوت چند ساله در این مقوله اخیر تنها به تهیه یک مصوبه اقدام کرده اند و طی یک اقدام انقلابی هر گونه هنجار شکنی در زمینه پوشش دانشجویان از کوچکترین برخورد حراست دانشگاه آزاد مصون ماند.باتوجه به اینکه این مصوبه هیچ گونه محدودیتی را لحاظ نکرده است به نوعی می توان گفت مجوز آزادی هر گونه پوشش بطور ضمنی صادر نموده است .

مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز در ادامه تصریح کرد:این شاهکار مسئولین در سال جهاد فرهنگی در حالی به وقوع پیوست که حتی در کشورهای غربی که هنجارهای اجتماعی دینی و فرهنگی شان مشابه کشور ما نیست هم، در زمینه پوشش دانشجویان حد و مرز و قوانین محکمی قائل شده اند.

ثابت با بیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی مصوبه ای در خصوص پوشش مناسب فضای دانشگاهی دارد؛ اظهار کرد: آنچه مایه تاسف است این موضوع می باشد که نظارتی بر اجرای این مصوبه صورت نگرفته و بعضاً رفتار های متناقض با این مصوبه اعمال شده است. عدم توجه به این مصوبه نه تنها در مورد دانشجویان بلکه در زمینه جذب اعضا هیئت علمی در برخی از موارد فضای ایجاد نموده که شایسته دانشگاه اسلامی نیست.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: فضای دانشگاهها و مراکز آموزشی استان فارس باید شایسته سومین حرم اهل بیت باشد و در همین راستا باید نهادی جهت کنترل ،نظارت و دارای اهرم اجرایی در بحث عفاف و حجاب تشکیل شود.

نماینده خواهران بسیج دانشجویی فارس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر اکثریت جامعه دانشگاهی ما را دختران دانشجو تشکیل می دهند؛ عنوان کرد: نقش دختران امروز به عنوان مادران تحصیل کرده در تربیت نسل آینده و زمینه ساز رشد و تعالی فردای ایران اسلامی انکار ناپذیر است.

وی ادامه داد: شایسته است که مسولین متوجه این امر باشند ، تا با برنامه ریزی صحیح و مناسب محیط دانشگاه به محیطی سالم و اسلامی تبدیل گردد، لذا باید با ارائه سر فصل های مناسب به ویژه در رشته ی مطالعات زنان وخانواده نیاز زن آزادی خواه دنیای امروز تامین شود چرا که با تربیت صحیح اسلامی یک زن ، جهان سریع تر به سمت تمدن عظیم اسلامی پیش خواهد رفت.

این فعال دانشجویی با انتقاد از فضای نامناسب خوابگاه های خود گران و بی توجهی مسئولین که موجب بروز انحرافات شده است؛ خواستار رفع مشکلات این خوابگاه ها شد.

ثابت در پایان با انتقاد از عدم تناسب کمی و کیفی برنامه های مناسب فرهنگی با نیاز های جامعه دانشگاهی که موجب بروز روزمرگی فرهنگی شده است؛ تصریح کرد: در حال حاضر کار فرهنگی مفیددر دانشگاه ها جای خود را به بازی های کودکانه به اصطلاح فرهنگی داده است و لازم است برنامه فرهنگی بلند مدت با توجه به نیاز فضای دانشگاهی تدوین شود.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان: فضای دانشگاه از لحاظ فرهنگ دچار شعار زدگی شده است

در ادامه این دیدار احمدرضا امینیان نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی گفت: در این تشکل دانشجویی بر عقلانیت و اینکه رسالت دانشجو فقط در محدوده دانشگاه نیست تاکید داریم.

وی با ذکر این صحبت امام که اگر دانشگاه ما اصلاح شود؛ مملکت ما هم اصلاح می شود؛ اظهار کرد: از این جمله تخطی می کنیم و دور شده ایم سیاسی شدن دانشگاه هم یکی از مصادیق آن است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در دانشگاه بعضی از مکتب انقلاب اسلامی دور می شوند و برای بالا بردن جبهه خودشان به عدم تقوای سیاسی رو می آورند و برخی مسئولین هم به این موضوع دامن می زنند.

امینیان در ادامه گقت: در دانشگاه بیشتربر حافطه گرایی پرداخته می شود تا علم گرایی و دانشجویان نمی‌توانند از علمشان استفاده کنند.

این فعال دانشجویی در پایان با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه از لحاظ فرهنگ دچار شعار زدگی شده است؛ گفت: بوروکراسی طولانی از مهمترین معصلاتی است که تشکل های دانشجویی در دانشگاه با آن مواجه هستند.

نماینده مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز: بهره کشی های سیاسی حریت جریان دانشجویی را به خطر می اندازد


نماینده مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز هم با بیان اینکه دانشجو باید بیندیشد نه این که اندیشیده شود؛ گفت: جریان دانشجویی به عقیده ما بایدهمواره فعالیت هایش مبتنی بر آنچه فکر میکند باشد، نه ، آنچه به جایش فکر میکنند.

حسین شهبازی افزود: احزاب کشور که غالبا فقط در گرایشات سیاسی متمایزند و در راهبردهای اقتصادی و فرهنگی تقریبا انطباق رای دارند گاه و بی گاه چشم طمع به جریانات دانشجویی میدوزند و در جهت بهره کشی های سیاسی شان حریت جریان دانشجویی را به خطر می اندازند.


وی با بیان اینکه در فضای کنونی دانشگاه متاسفانه تقسیم کار نامبارکی میان باندهای سیاسی و برخی و فقط برخی از دانشجویان شکل گرفته به این صورت که آن ها به جای دانشجویان می اندیشند و دانشجویان به جای آن ها عمل میکنند؛ افزود: جریان عدالتخواه دانشجویی برای هیچ کدام از دسته بندی های مرسوم سیاسی اصالت قائل نیست و به همان دسته بندی اغنیا و فقرا...مستضعفین و مستکبرین که اماک مطرح کرد پایبند است و خطر جایگزین شدن دغدغه های احزاب به جای دغدغه های جریانات دانشجویی اعلام میکند.

وی با اشاره به تجمع حجاب که هفته پیش در شیراز برگزار شد و با تاکید بر اینکه بدیهی است که پوشش از نظر ما بی حد با ارزش است؛ گفت: اگر فسادی در سطح جامعه به معضل فراگیر تبدیل شد به یقین ریشه در حاکمیت دارد و از همین جاست که معتقدیم راه تصحیح اوضاع عمومی از نقد حاکمیت میگذرد چرا که مردم آیینه دار حکومت هستند.


این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه حجاب تنها معیار ایمان نیست و یکی از نتایج ایمان است؛ تصریح کرد: نمیشود یک جامعه عمیقا شکاف طبقاتی ؛ربا و رانت و حق کشی و تبعیض داشته باشد، اما چادری باشد.


شهبازی افزود: برای از بین رفتن فساد در جامعه باید با علت ها مواجه شویم نه معلول ها و کاملا مشخص است که بسیاری از معضلات از اقتصاد شروع و به فرهنگ ختم میشوند.

جانشین مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ؛ طاغوت اقتصادی برانداز شد اما تمام ثمرات یک انقلاب، آنی و در لحظه به حساب انقلاب واریز نمیشود و رسیدن به اهداف انقلاب متوقف به خواست دقیق و پیگیری مداوم انقلابیون است.

وی ادامه داد: گرچه طاغوت سیاسی در سال 57 برانداز شد اما طواغیت و محمدرضاهای اقتصادی و فرهنگی هنوز به طور کامل برانداز نشده اند و نیاز به یک عزم پنجاه و هفتی برای براندازی آنان مورد نیاز است نه چند تجمع خیرخواهانه و در عین حال غیرحساب شده

این فعال عدالتخواه با بیان اینکه کاربری شهر شیراز توسط امام خامنه ای با عنوان سومین حرم اهل بیت مشخص شده است؛تاکید کرد: کارکرد این نامگذاری فقط استفاده در سربرگ نامه ها و محتوای تیزرهای تبلیغاتی نیست بلکه یک رسالت و راهبرد اصولی و بنیانی بر دوش مسئولین، روحانیت و توده هاست.

شهبازی با بیان اینکه برخی مسئولین شیراز از جناحین سیاسی با لفاظی های مختلف و عملکرد متناقض، به مقابله با این عنوان می پردازند؛ گفت: جریان عدالتخواه دانشجویی بر خود فرض می داند که در مقابل فرد یا افرادی که عملا یا لسانا به مقابله با این رویکرد پیشرفت شهری بایستند بدون تعارف مواجه شود.

وی گفت: این سخن استاندار که اگر 4، 5 سال به من وقت بدهند، شیراز را به دوبی تبدیل می کنم، از این جهت اسباب شگفتی ما را فراهم آورد که شخصی که در بالاترین جایگاه مدیریت استان فارس قرار دارد، در دیدگاه الگوی پیشرفت شهر، انقدر در تقابل با مشی رهبری قرار دارد.

جانشین مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز با بیان اینکه سرمایه گذار را برای حل مشکلات و نیازهای شهر می خواهیم؛ اظهار کرد: متاسفانه مسئولین ما دنباله رو سرمایه گذار هستند، در حالی که سرمایه گذار باید تابع منافع شهر باشد؛ نه اینکه 99 درصد مردم فدای منافع 1 درصدی شوند.

شهبازی تصریح کرد: بارها و بارها دیده ایم که عزم مسئولین برای اجرای قانون در مناطق محروم و مستضعف جزم است، اما در جاهایی که پول و سرمایه وجود دارد، به روشنی بی قانونی نه تنها دیده می شود بلکه توجیه و تئوریزه نیز می شود.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه فجایع غزه هر وجدان بیداری را به درد می آورد؛ گفت: عده ای با یک نگاه صرفا رمانتیک و شعار با این اتفاقات ابراز هم دردی میکنند و گرچه این نگاه لازم است اما کافی نیست.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: حتی اگر تمام این اتفاقات تلخ هیچ گاه اتفاق نمی افتاد و حتی اگر رژیم غاصب از آن چه کرده صد بار توبه نماید باز هم می گوییم اسرائیل باید از صحنه روزگار محو بشود آن هم با برگزاری رفراندم.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی باهنر: درمسئله فرهنگ کارها با دیکتاتوری گری پیش نمی رود

در ادامه این دیدار صمیمی وحید صالحی به نمایندگی از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی باهنر و علوم پزشکی شیراز با ابراز گلایه از سخت بودن ارتباط دانشگاه با حوزه های مدیریتی و بروکراسی هایی که دانشجویان در فعالیت های خود با آن مواجه می شوند؛ گفت: متاسفانه از دانشجویان بیشتر مثل دستمال کاغذی استفاده میشود و تا زمان دانشجویی از ما کار میخواهند ولی وقتی فارغ التحصیل میشویم کسی دیگر ما رذ قبول ندارد.

وی افزود: باید ترتیبی داده شود که از انرژی فراوان فعالین دانشجویی بعد از فارغ التحصیلی نیز استفاده شود.

این فعال دانشجویی در پایان با بیان اینکه باید برای تحقق شعار سال باید خودمان قدم برداریم؛ تاکید کرد: درمسئله فرهنگ با دیکتاتوری گری کارها پیش نمی رود و از الان باید روی ریشه آینده کار کنیم‌.

نخبه علمی دانشگاه شیراز: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی توانمندسازی نیروی انسانی است

دکتر محمد همایون؛ چهره علمی دانشگاه های شیراز نیز با بیان اینکه رهبری مطالبات زیادی در مورد اقتصاد مقاومتی دارند؛ گفت: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی توانمندسازی نیروی انسانی است.

وی در ادامه با ابراز گلایه از فقدان مرکز رشد در دانشگاه شیراز نداریم ؛ این مسئله را این ضعف بزرگی دانست و بیان کرد: پیگیری های زیادی در دوره قبل کردیم ولی بحث بودجه را مطرح می‌کردند در حالی که بودجه های دانشگاه نباید تنها وارد کارهای عمرانی وباید وبه دانشجویان و اساتید هم توحه شود.

این چهره علمی در پایان معیار با تاکید بر اینکه ارتقای اساتید نباید مقاله محور باشد؛ اظهار کرد: بهترین شاخص برای ارتقای اساتید میزان قرار داد پزوهشی اساتید است و لذا معاونت پزوهشی دانشگاه باید تقویت شود.


نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل: برخی مسئولین دانشگاه ها دانشگاه را تبدیل به باشگاه سیاسی کرده اند

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این دیدار بیان کرد: فردا در روز قدس یادگار گرانقدر امام حضور می یابیم تا اوج نفرتمان از اسرائیل را به منسه ظهور برسانیم و ضمن حمایت از غره دست امریکارا رو کنیم.

رضا نجابت گفت: فضای دانشگاه ها برای خدمت به کشور باید در جهت تعالی حرکت کند اما در بعضی جاها شاهد هستیم که این حرکت کند و یا متوقف شده است.

وی فضای دانشگاه را نا متناسب با شعار اعتدال دولت دانست و با بیان اینکه به تبع فضای مشموم وزارت علوم در دانشگاه های شیراز نیز شاهد اتفاقات خوشایندی نیستیم ؛ گفت: برخی مسئولین دانشگاه ها دانشگاه را تبدیل به باشگاه سیاسی کرده اند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شیراز افزود: سیاسی کاری و باشگاه سیاسی کردن دانشگاه یعنی در سال 88 بیانیه ای توسط 15 استاد دانشگاه شیراز امضا شود و الآن پست های دانشگاه را به آن ها بدهند و این در شان دانشگاه و فضای علمی نیست.‌

نجابت گفت: توهین به حضرت زینب و حضور سران فتنه در نشریه ها و دانشگاه برای دانشجویان حزب الهی قابل تحمل نیست.
این فعال دانشجویی با ابراز تاسف از عزل و نصب های اتوبوسی دانشگاه شیراز؛ بیان کرد: در مرکز فتنه شیراز عکس بزرگی از کسی گذاشته اند که الان به ریاست دانشکده الهیات منصوب شده است و این دانشکده از فتنه گاه قبا مدیریت میشود.

وی اضافه کرد: قایم مقام افراطی دانشگاه شیراز تشنج را به دانشگاه تزریق می کند و گویا دانشگاه را با ارت پدرشان اشتباه گرفته اند که باید بدانند که حزب الله قهرمان به هیچ وجه اجازه عرض اندام و ورشکستگان سیاسی نخواهد داد.

نجابت با بیان اینکه اقدامات ناپسندی در عزل و نصب های دانشگاه آزاد نیز اتفاق افتاد که واقعا جای تاسف دارد؛ در دانشگاه صنعتی شیراز نیز ساده ترین اخبار فعالین تندرو این دانشگاه در سایت منافقین منعکس می شود و برخوردی نیز در جهت رفع این مسئله صورت نمی گیرد.

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه در فضای کلی کشور از دولت حمایت میکنیم؛ تصریح کرد: شعار اعتدال شعار خوبی است اما اعتدالی که دولت می گوید باید تبیین شود و انتظار داریم اعتدال را عملی کنند ولی الآن میبینیم که به اسم اعتدال جریان های مومن تحت فشار قرار میگیرند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه آقای استاندار گفتند 95 درصد از انتصاباتشان از بین اصلاح طلبان بوده ولی افراطیون تمامیت خواه باز هم راضی نیستند؛ گفت: فارس از جریانات تمامیت خواه همیشه ضربه خورده چون این افراد دنبال منافع خود هستند و دغدغه مشکلات مردم را ندارند.

وی اوضاع فرهنگ در کشور را نامناسب دانست و بیان کرد: انتظار داریم نهادهای فرهنگی خصوصا وزارت فرهنگ به خودش بیاید که دیگر شاهد افتضاحات فرهنگی نباشیم.

نجابت در پایان گفت: در فضای استان مشکل جدی در بحث تولید داریم و شما یک تنه برای حل این مشکلات و دیگر مشکلات اقتصادی ایستاده اید و بسیاری از مدیر کل ها حرفتان را هم نمی شنوند و طبیعتا انتظاری هم برای اجرایی شدنشان نیست.

نماینده بسیج دانشجویی فارس: منافع سرشاری جهت بهره برداری اقتصادی و فرهنگی کشور از ظرفیت درمانی فارس قابل استحصال است

در پایان نماینده بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز فارس علی رغم اینکه بسیار مورد توجه و علاقه مسولین صدا و سیمای کشور قرار گرفته چندان هم لیاقت تحسین ندارد؛ گفت: یکی از اهداف راه اندازی مراکز استانی در دهه هفتاد بهرمندی از ظرفیت های درونی استان ها بود ولی در فارس شاهد ظهور یک روند مصرف گرایی و تامین برنامه و نه تهیه و تولید هستیم و سیمای فارس مبدل به یک مرکز کپی برابر اصل و بازپخش برنامه های تلویزیونی گشته است.

پورخسروانی افزود تولیدات هم ضمن کیفیت فنی پایین از ضعف فاحش محتوا و عدم غنای فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی برخوردار است و بعضا سیما به یک ویترین زندگی شخصی هنرمندان و ورزشکاران شناخته شده بدل شده است.

این فعال دانشجویی صحبت رئیس جمهور درباره ضرورت توجه به توریسم درمانی را مدبرانه دانست و با بیان اینکه شیراز قطب مهمی در حوزه خلیج فارس و منطقه می باشد؛ اظهار کرد: منافع سرشاری جهت بهره برداری اقتصادی و فرهنگی کشور از ظرفیت درمانی فارس قابل استحصال است اما لازمه تحقق کامل این مساله در قدم نخست تغییر نگاه بزرگتران استان به این مقوله هست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توجه به وضعیت بهداشتی درمانی و بیمه ای مردم فارس ورا قبل از تسهیل روند جذب توریست درمانی لازم دانست و گفت: یکی از مباحث مهم این حوزه تامین منابع مالی و سخت افزاری پایدار است که به عنوان مثال منتخبین مردم در شورای شهر می توانند به جای درخواست از سرمایه داران جهت ساخت های غیر ضرور آن ها را به سمت بازار سلامت سوق دهند.

پورخسروانی از بوروکتراتیک شدن شدید روال خدمت رسانی گلایه کرده و آنها را مخالف خط امام و رهبری دانسته و گفت:باید کاری کرد که خانواده بیمار جز رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد ولی این اتفاق هنوز در حد رضا نیفتاده است.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه بهبود بهداشت و درمان مردم و استقرار این موقعیت اقتصادی و ارز آور پزشکی فقط بعهده دانشگاه علوم پزشکی نیست؛ اظهار کرد: طبق بند 7 سیاستهای ابلاغی سلامت. تولیت سلامت منفک از تامین مالی و تدارک خدمات بهداشتی است.

وی افزود: تولیت که شامل سیاستگذاری اجرایی و راهبردی و نظارت می باشد برعهده وزارت و دانشگاه است اما تامین مالی و خدماتی به سایر بخش های دولتی و خصوصی نیز واگذار شده است و همه باید ورود جدی به این عرصه پیدا کنند .

نماینده بسیج دانشجویی فارس در پایان تصریح کرد: آنان که در سال 88 عامدانه آتش افروزی کردند عامدانه بلوا کردند و عامدانه بعد از آن عذرخواهی نکردند یا مصلحت اندیشانه به جرمشان رسیدگی نشد حقی برای تصاحب مسند های خدمت ندارند و به دولت ان شالله خدوم و روسای دانشگاه ها و مسولینشان هشدار می دهیم که جریان انقلابی و مومن را هدف نگیرند و به حاشیه نرانند.


نماینده ولی فقیه در فارس:پیروزی در جنگ نتیجه اعتماد امام به دانشجویان بود/ دانشجو همانگونه که نقد می‌کند در حوزه اختیارات خود هم باید پاشخگو باشد/ در عرصه فرهنگ دستمان را به سوی دانشجویان دراز میکنیم

نماینده ولی فقیه در فارس پس از استماع نظرات و مطالبات دانشجویان؛ با عرض تسلیت به مناسب حوادثی که بر امت اسلامی می گذرد؛ گفت: مجموعه ای از امت اسلامی متاثر از حرکت های خشن استکبار جهانی هستند و در شرایطی که ناله مظلومان غزه به گوش میرسد و آرامش هر مسلمانی را به هم میریزد امیدواریم دغدغه ما در این باشد که مسلمانان از سطله فکری فرهنگی اقتصادی و نظامی نظام سلطه آزاد گردند.

حضرت آیت الله ایمانی هدف از برگزاری این نشست را همدلی و وحدت کلمه با دانشجویان و مسئولان دانشگاه دانست و بیان کرد: در شرایطی که دغدغه بزرگ رهبر مسائل فرهنگی است و دانشجویان افسران و اساتید هم فرماندهان حرکت فرهنگی هستند برگزاری این جلسات ضرورت دارد که به هر مناسبتی چنین جمعی برقرار شود و مروری بر مسائل مختلف داشته باشیم.

وی ادامه داد: از آنجایی دانشحویان را افسران معرفی کردند پیشنهاد میشود کانون های فرهنگی و پایگاه های مقاومت مساجد جوانان دانشجو را در مسیر کار فرهنگی به کار بگیرد و فضای کار فرهنگی برایشان فراهم کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه محوریت مساجد انسان هایی هستند ان فعالیت می کنند؛ گفت: کانون های فرهنگی باید میدانی برای ظهور افکار جوانان دانشجوی ما باشد و این باید در قرارگاه فرهنگی دیده شود.

آیت الله ایمانی افزود: همانگونه که امام در جنگ سخت به دانشجویان اعتماد کردند و فضایی ایجاد شد که توانستند دفاع مقدس را به بهترین شکل مدیریت کنند در عرصه کار فرهنگی هم باید این کار را دنبال کنیم و مسیولین هم باید فضا را اماده کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس با دانشجو بودن را غیر از برای دانشجو بودن دانست و با تاکید بر اینکه دانشجو همانگونه که نقد میکند قطعا در حوزه اختیارات خود هم باید پاشخگو باشد و مسئولیت خویش را پذیرا باشد؛ این ارتباط را متقابل خواند و گفت:این فضا باید کارسازی شود که دانشجویان ضمن نقدهای صحیح و منصفانه با ادبیات دانشجویی؛ در حوزه کار خود هم بگویند چه گام هایی برداشتیم و چه گام هایی باید برداریم و مسئولین باید فضای این حرکت را آماده موانع این کار را از جلوی پای دانشجو بردارند و در مسیر تعالی عملی قرار بدهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس با تاکید بر اینکه همانگونه که رهبری گفتند در پیچ تاریخی و شرایط خاصی هستیم ؛ تاکید کرد: طبیعی است در این شرایط رسالت افراد سنگین تر از شرایط معمول جامعه است و باید از خوابمان کم کنیم و به برنامه ریزیهایمان توجه بیشتر ی داشته باشیم.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه برنامه ریزی در همه عرصه ها باید مورد توجه ما باشد؛ گفت: متاسفانه ما مقداری در برنامه ریزی و آینده نگری و خروج از حالت انفعالی و روزمرگی در جامعه ما کم است و باید به جد دراین قضایا کار شود و همه احساس کنیم در چه زمانی قرار گرفته ایم.

وی گفت: در حوزه مسایل استان بارها صحبت شده و الان هم عرض میکنم در عرصه صنعت خیلی ضعیف هستیم و آمارها این را تایید میکند و وضعیت موجود آنقدر عیان است ک نیاز به بیان ندارد.

امام جمعه شیراز افزود: حوزه کشاورزی نقطه قوت ما بوده که آن هم به دلیل مسائل خاصی که اتفاق افتاده با مشکلات عدیده ای روبه رو هست و سهم مردم فارس در تولید و درآمد سرانه ملی بسیار پایین است.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهار کرد: در ابتدای کار دولت پیشنهاد دادم که از دانشگاه ها طرح خواسته شود و برای مهار بیکاری در فارس طرح بدهند که با زمان و اعتبارات مورد نیاز چه کنیم که این افتخار که بر پیشنانی استان فارس خورده و در بیکاری جزء چهارمین استان کشور است برداشته شود.


آیت الله ایمانی تولید را مقدم بر اشتغال دانست و با بیان اینکه در عرصه سرمایه گذاری باید فضای سرمایه گذاری آماده کرد؛ تاکید کرد: تا تولید شکل نگیرد طبیعتا سرمایه های در عرصه توزیع نمی تواند کارگشا باشد.


وی گفت: ارایه خدمات فنی و علمی استان می تواند قدم بسیار بلندی هم به جهان و هم ایران در عرصه های مختلف بردارد و این کاریست که دانشگاههای ما میتوانند انجام دهند و باید سازوکارش رو باید فراهم کنند


امام جمعه شیراز اظهار کرد: مسائل ساخت و ساز در عرصه گردشگری با نظر کارشناسی مورد تایید است اما در عرصه تجارت اگر تولید دیده نشود نمیتواند پاسخگو باشد مگر تجارت های تخصصی که آن هم با مسئولین اینکار مسائل لازم را در میان گذاشته ایم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس با بیان اینکه رهبری فرمودند کانون حرم اهل بیت در شیراز باشد یعنی همه توجهات به سمت این مجموعه هدایت شود؛ گفت: این از ابعاد مختلف باید مورد نطر باشد ولی مهم معرفی حرم های مطهر به جامعه است.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: همایش بزرگی برای معرفی احمدبن موسی و امامزادگان در دستور کار است و مقدماتش فراهم شده اما نیاز به همکاری دارد.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه باید برای معرفی چهره بلند امامزادگان فارس دانشنامه احمدی را تنطیم کنیم؛ گفت: برای معرفی این چهره ها به حاهای دیگر باید از عرصه هنر استفاده کنیم که مقدمات کار آماده شد ولی دلیل مشکلات خاص مالی به کندی جلو میرود.

وی در ادامه تصریح کرد: زندگی ما باید متاثر از سبک زندگی احمدی و امازادگان باشد که این کار بلند و زیادی است و همه باید با دست در دست هم دهیم و قدمی درست و حسابی برداریم.

امام جمعه شیراز در بخش پایانی سخنانش گفت: در ارتباط فضای مسئولیت و عزل و نصب ها هم طبیعتا روالی دارد وتذکرات و پیشنهادات لازم را هم به مسئولین استان و هم کشور ارائه می کنیم که گاهی مورد توجه قرار می گیرد و گاهی مورد توجه قرار نمی گیرد

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: شایسته سالاری باید مطرح باشد و اعتدال به معنای واقعی کلمه مورد توجه قرار بگیرد.


وی ابراز کرد: در عرصه فرهنگ دستمان را به سوی دانشجویان دراز میکنیم.

گفتنی است که در پایان این دیدار دانشجویان پس از اقامه نماز جماعت به امام آیت الله ایمانی؛با ایشان افطار کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: