آخرین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
سیاست گروه‌های مقاومت همواره عدم افشای تمام قدرت خود در روزهای اولیه درگیری بوده است؛ زیرا در برخی مواقع رژیم صهیونیستی تنها برای اشراف اطلاعاتی بر قدرت نظامی و موشکی گروه‌های مقاومت و آماده سازی خود برای مقابله با آن، درگیری‌ها را شکل می دهد.
به گزارش تنویر فصل تازه از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با عنوان عملیات "صخره استوار" به بهانه حملات تداوم موشکی گروه‌های مقاومت به سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است. اما این همه موضوع نیست.

نزدیک به سه هفته پیش سه شهرک‌نشین صهیونیست توسط افراد ناشناس در شهر "الخلیل"، واقع در کرانه باختری رود اردن ربوده شدند و پس از هشت روز جستجو، جسد بی جان آنان کشف شد. در این مدت نیروهای رژیم صهیونیستی به بهانه یافتن این سه شهرک نشین، حمله گسترده‌ای را علیه مناطق فلسطینی نشین کرانه باختری آغاز کردند که در این حملات هشت فلسطینی به شهادت رسیدند. اعتراضات گسترده‌ای به دلیل اقدامات این رژیم در این منطقه آغاز شد که برخی‌ها آن را به آغاز "انتفاضه سوم فلسطین" تعبیر کردند. گروه‌های مقاومت در غزه نیز ضمن اعلام همبستگی با اعتراضات مردمی در کرانه باختری، به رژیم صهیونیستی هشدار دادند که در صورت عدم توقف حملات خود علیه فلسطینیان، ساکت نخواهند ماند.

تنها دو روز از کشف اجساد شهرک نشینان صهیونیست می‌گذشت که منابع خبری در فلسطین از ربوده شدن یک نوجوان 16 ساله فلسطینی به نام "ابو خضیر" در بیت المقدس خبر دادند. این نوجوان فلسطینی در زمان عزیمت به مسجد برای اقامه نماز صبح توسط صهیونیست‌ها ربوده شد و پس از گذشت 24 ساعت، پیکر سوخته او در یکی از مناطق حومه بیت المقدس کشف شد. انتشار خبر، خشم مردم فلسطین در بیت المقدس را برانگیخت. گروه‌های مقاومت در غزه اعلام کردند که در پاسخ به این اقدام صهیونیست‌ها حملات موشکی خود به سرزمین‌های اشغالی را آغاز می‌کنند. رژیم صهیونیستی در پی اولین حمله مقاومت، حملات هوایی خود به مناطق غیرنظامی در نوار غزه را آغاز کرد که در پی آن دوازده فلسطینی به شهادت رسیدند. حماس در پاسخ، حملات موشکی خود را گسترش داد.

سیاست گروه‌های مقاومت همواره عدم افشای تمام قدرت خود در روزهای اولیه درگیری بوده است؛ زیرا در برخی مواقع رژیم صهیونیستی تنها برای اشراف اطلاعاتی بر قدرت نظامی و موشکی گروه‌های مقاومت و آماده سازی خود برای مقابله با آن، درگیری‌ها را شکل می دهد.

غافلگیری از راه دریا

نقطه عطف دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، پنجمین روز حملات بود که تعدادی از عناصر گروه‌های مقاومت از طریق دریا ضمن نفوذ به پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی در ساحل شهر اشغالی عسقلان در 5 کیلومتری شمال غزه، با نظامیان صهیونیست درگیر شدند و گفته می‌شود 7 نفر از آنها در این عملیات به هلاکت رسیدند. این اولین عملیات زمینی نیروهای مقاومت از زمان خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه تاکنون بوده است. چنین عملیاتی زنگ خطر را برای صهیونیست‌ها به صدا درآورد.

موشک‌باران تل‌آویو با موشک‌های R170

 مقاومت در اقدامی دیگر برای اولین‌بار، مرکز شهرهای تل‌آویو و حیفا که بیش از 100 تا 150 کیلومتر از غزه فاصله دارند را با موشک‌های دوربرد "R 170" و "J 80" هدف قرار داد که بسیار حائز اهمیت بود؛ در حقیقت رژیم صهیونیستی متوجه شد که دیگر هیچ نقطه‌ای از مناطق سرزمین‌های اشغالی برای ساکنان آن امن نخواهد بود زیرا شهر حیفا آخرین شهر مهم صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی است.


دیمونا زیر نظر پهپادهای مقاومت

از سوی دیگر به پرواز در آمدن هواپیماهای بدون سرنشین گروه‌های مقاومت بر فراز پایگاه‌های نظامی و نیروگاه‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی بار دیگر توان مقاومت فلسطین را با وجود محاصره همه جانبه از سوی رژیم صهیونیستی و همدستی دولت‌های عربی مانند مصر در تحریم و محاصره این منطقه، اثبات کرد. برخی از این پهپاد‌ها تنها برای شناسایی و برخی دیگر توانایی حمل موشک دارند که برای نابودی اهداف در مناطق دوردست استفاده می‌شوند.

مقامات رژیم صهیونیستی اذعان می‌کنند که توان گروه‌های مقاومت فلسطینی از زمان پایان جنگ هشت روزه در سال 2012، 20 برابر شده است و تنها دیگر با حمله گسترده به نوار غزه یعنی از طریق دریا، هوا و زمین، امکان توقف این گروه‌ها وجود دارد.

تونل های چند کیلومتری و سردرگمی مقامات صهیونیست

کابینه رژیم صهیونیستی در روز هشتم از دور جدید حملات، دستور حمله زمینی به نوار غزه با هدف نابودی زیرساخت‌های این منطقه و نابودی توان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی را صادر کرد.

تا پیش از صدور این دستور، حملات جنگنده‌های صهیونیستی به نوار غزه 80 کشته بر جای گذاشته بود اما با این فرمان تهاجم، حملات توپخانه‌ای به مناطق مختلف غزه آغاز شد که تنها حملات روز اول بیش از 50 شهید برجای گذاشت.

گروه‌های مقاومت فلسطینی در پی این فرمان، برگ برنده دیگری را به نمایش گذاشتند و از تونل‌های چند کیلومتری خود در عمق سرزمین‌های اشغالی پرده‌برداری کردند. رژیم صهیونیستی بار دیگر دچار سردرگمی شده و با توجه به خطر این تونل‌ها اعلام کرد که عملیات نظامی علیه غزه با هدف اشغال آن و پایان دادن به حضور گروه‌هایی مانند جهاد اسلامی و حماس ادامه پیدا می‌کند.

مقاومت پس از اعلام آغاز حمله زمینی در بیانیه‌ای نظامیان رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که در صورت ورود نظامیان صهیونیست به نوار غزه، آن را به "گورستان صهیونیست‌ها" تبدیل می‌کند.

صهیونیست‌ها: با اشباح می جنگیم!

اگر بخواهیم قدرت گروه‌های فلسطینی را مورد ارزیابی قرار دهیم آن را باید از زبان صهیونیست‌ها بیان کنیم. نظامیان رژیم صهیونیستی در گفتگو با رسانه‌های این رژیم اعلام کردند که مبارزه با گروه‌های مقاومت فلسطینی مانند «مبارزه با اشباح» است. تلفات صهیونیست‌ها به قدری است که روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت" اذعان کرد که تل‌آویو در حال انجام تمام تلاش‌های خود برای خروج از جنگ غزه است و اسارت سرباز صهیونیست توسط مقاومت نیز اهمیت تلاش‌ها را برای رژیم صهیونیستی دو چندان کرده است.

جای شکی وجود ندارد که قدرت نظامی گروه‌های مقاومت و تاکتیک‌های آنان در مبارزه با صهیونیست‌ها بسیار پیشرفت کرده است تا حدی که نظامیان صهیونیست پس از چهار روز حمله مستقیم و دقیق به منطقه شجاعیه و کشتار مظلومانه ساکنان این منطقه، همچنان موفق به ورود به آن نشده‌اند.

باید تاکید کرد که با وجود مقاومت تحسین‌برانگیز گروه‌های فلسطینی در مقابل حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی و به نمایش گذاشته شدن اقتدار این گروه‌ها، صهیونیست‌ها در پاسخ به این ایستادگی و به جای درگیری با نیروهای مقاومت، منازل مسکونی و زنان و کودکان را آماج حملات خود قرار داده‌‌اند و روند کشتار در باریکه 350 کیلومتر مربعی غزه به حدی شدید است که نامی جز "نسل‌کشی" را نمی‌توان برای آن انتخاب کرد.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون حدود 900 شهروند فلسطینی شهید و حدود 6 هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. که بیشترین شمار شهدا را زنان، کودکان و افراد مسن تشکیل می‌دهند.

نکته تامل برانگیز اینکه، با وجود وقوع جنایات هولناک صهیونیست‌ها و اعتراضات مردمی گسترده‌ای که در سراسر جهان علیه این اقدامات به راه افتاده است و روزی نیست که شاهد راهپیمایی و تجمعات اعتراض‌آمیز نباشیم، اما سران کشورهای غربی و عربی همچنان یا جنایات رژیم صهیونیستی را به بهانه دفاع از خود در برابر حملات موشکی مقاومت می‌دانند یا به سکوت خود در قبال این جنایات ادامه می‌دهند و مانع پوشش اخبار کشتار مردم بی‌گناه غزه در رسانه‌های خود می‌شوند. 

از سوی دیگر، گروه‌های فلسطینی در مقابل این جنایات لحظه‌ای از آرمان خود برای دفاع از سرزمین مادری و شهروندان خود کوتاه نیامده‌اند و در حالی که این روزها مقامات صهیونیستی از ترس و استیصال به هر دری می‌زنند تا آتش‌بس را برقرار کنند و از این طریق مانع تداوم خسارات جانی و مالی خود در نتیجه حملات گروه‌های مقاومت شوند، اما این بار مقاومت است که به راحتی نمی‌خواهد برای چندمین بار نقض آتش‌بس و ادامه حصر غزه و تداوم ظلم به فلسطینیان را شاهد باشد. مقاومت تاکنون کوتاه نیامده و سعی در تحکیم سیطره خود بر رژیم صهیونیستی و تحمیل خواسته‌های به حق مردم غزه بر این رژیم در طرح آتش‌بس دارد و رفع محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی از جمله شرایطی است که مقاومت فلسطین برای پذیرش آتش‌بس عنوان کرده است.

منبع:خبرگزاری دفاع مقدس

نام:
ایمیل:
* نظر: