آخرین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
نماز عید فطر ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح به امامت آیت‌الله سیّدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، اقامه می‌شود.
به گزارش تنویر به نقل از روابط عمومی حرم مطهر شاهچراغ (ع)، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به برگزاری نماز باشکوه عید سعید فطر در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، گفت: ۲۰ هزار نمازگزار در این روز میهمان سفره صبحانه حرم شاهچراغ (ع) می شوند.

حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور اظهار کرد: آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در طول ماه مبارک رمضان برنامه‌های معنوی و فرهنگی متنوع و جامعی را برای زائران سومین حرم اهل بیت(ع) اجرا کرد.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی این ماه مبارک و در آستانه عید سعید فطر قرار داریم، افزود: حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع) در روز عید سعید فطر میزبان جمع بسیاری از زائران بوده و در این روز نماز باشکوه عید سعید فطر ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح به امامت حضرت آیت‌الله سیّدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت عظمی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، اقامه می‌شود.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به اینکه در روز عید سعید فطر برنامه‌های مختلفی برای زائران و نمازگزاران در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در روز عید سعید فطر میزبان ۲۰هزار نفر از مردم بوده و از مردم با صبحانه پذیرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه در طول ماه مبارک رمضان آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در راستای انس جامعه با کلام الهی و آموزه‌های روح‌بخش آن میزبان مراسم جزءخوانی توسط قاریان بین‌المللی بوده است، تصریح کرد: با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های روز عید سعید فطر در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع) به صورت زنده از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

وی حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع) را یک پایگاه فرهنگی دانست و گفت: در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و آموزش سبک زندگی در جامعه، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) مجموعه فلش‌کارت‌های سبک زندگی را به کوشش مرکز تولید محتوا و تولید محصولات فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تهیه و تدوین کرده و در ماه مبارک رمضان به زائران این آستان هدیه داده است.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از برگزاری برنامه‌های تواشیح توسط گروه برتر استان در روز عید فطرخبرداد و اظهار کرد: مجموعه معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با داشتن کارشناسان جوان و خوش‌فکر در زمینه‌های تولید محتوا و تولید محصولات تخصصی فرهنگی فعالیت داشته و با راه‌اندازی اتاق فکر و ایده‌پردازی توانسته از ظرفیت خوب فعالان فرهنگی سومین حرم اهل بیت(ع) بهره‌مند شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه به محض اعلام عید سعید فطر توسط مراجع مربوطه، مراسم دعا و وداع با ماه مبارک رمضان توسط مداحان اهل بیت(ع)در رواق دارالعباده این آستان برگزار می شود، افزود: از همه مردم مؤمن و ولایت‌مدار شیراز برای حضور در مراسم باشکوه عید سعید فطر در سومین حرم اهل بیت(ع) دعوت می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری هر روز یک مسابقه در حاشیه مراسم جزءخوانی در حرم مطهر، خاطرنشان کرد: در روز عید سعید فطر به برندگان این مسابقات به قید قرعه جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: