آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۳۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز:
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز گفت: هر جا خبرنگاران آگاه و خودی حضور داشته باشند، دشمن فرصت تفرقه‌انگیزی پیدا نمی‌کند.

به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه ثارا..(ع) شیراز ، سرهنگ اسماعیل محبی پور در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه سپاه اظهار داشت: در صدر برنامه‌های سپاه، تلاش برای حفظ اتحاد و انسجام اسلامی است چنانکه می‌بینیم اتفاقاتی که در منطقه و کشورهای همسایه با هدایت دشمنان اسلام و بازیگری فریب‌خوردگان، تفرقه به پا کرده است.

وی افزود: دشمن هر جا بتواند اختلافات را تشدید کرده و عده‌ای را به حق یا ناحق تحریک می‌کند که بر طبل جدایی و تفرقه بکوبند تا از این طریق منافع ملی در خطر قرار گرفته ضوابط اخلاقی دچار آسیب شود و در نهایت کشور آسیب ببیند.

محبی پور ادامه داد: رسانه‌ها مدرسه سیار و بنگاه هدایت هستند که این مطابق نگاه حضرت امام خمینی(ره) در عصری است که تازه توسعه رسانه آغاز شده بود.

وی اضافه کرد: حضرت امام اعتقاد داشت صدور انقلاب به معنی استفاده از ابزار نظامی نیست بلکه باید آرمان‌ها و افکار نظام به گوش جهانیان برسد.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز خاطرنشان کرد: کار خبرنگار روشنگری و مقابله با تاریکی‌ها و فساد است و قدم برداشتن در این مسیر هزینه‌هایی دارد چنانکه 17 مرداد سالروز خبرنگار شهید محمود صارمی است که در این مسیر جان خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: در بررسی کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری واژه‌های مهمی در تبیین رسالت رسانه‌ها وجود دارد چنانکه حضرت امام می‌فرماید مطبوعات باید در مسیر ملت و در خدمت به ملت باشند که این سخن نشان‌دهنده اوج رسالت یک خبرنگار است.

به گفته وی، شرایط روز جامعه را درک کردن، نیازهای اولویت‌دار را فهمیدن و در آن مسیر قدم برداشتن هنر خبرنگاری است.

وی بیان کرد: حضرت امام(ره) هدف این قشر را در چند محور خلاصه کرده که شامل روشنگری و هدایت مردم به سمت حل مسائل، انعکاس آرمان‌های ملت، تقویت جوانان کشور و هدایت معنویات به سمت تعالی و تحول است.

محبی‌پور ابراز داشت: با این تعریف خبرنگاران پا جای پای پیامبران می‌گذارند که پیامبران نیز وظیفه هدایت جامعه را داشتند.

فرمانده سپاه ثارالله شیراز افزود: مقام معظم رهبری استفاده از وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها را مهم‌ترین ابزار مقابله با جنگ نرم برشمرده و مواردی را در شمول رسالات رسانه‌ها بیان می‌کنند که از آن جمله می‌توان به نقد و نظارت منصفانه، اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف، طرح و تبادل آرا و افکار در سطح جامعه مبتنی بر حفظ حرمت و حریم افکار عمومی برشمرد.

این فرمانده سپاه متذکر شد: خود خبرنگاران و اصحاب رسانه نباید اجازه دهند افرادی با اهداف حزبی به دنبال آن باشند که مطالبی  در رسانه‌ها بیان کنند که باعث آشفتگی اذهان جامعه شود.

وی همچنین گفت: یک گزارش خوب و نقد صحیح بنابر فرمایش بزرگان دو هدف عمده شامل ترغیب مردم و مسئولان برای اصلاح امور و ایجاد امید و انگیزه در جامعه را دنبال می‌کند.

محبی پور تصریح کرد: در جنگ نرم دشمن با هدف ایجاد تردید دست به اقدامات ویژه‌ای می‌زند و خبرنگاران باید با انعکاس فعالیت‌های انجام شده امید و نشاط را در جامعه زنده نگاه دارند.

رسانه‌های مستقل در بر هم خوردن توطئه اسرائیل در غزه نقش داشتند

در ادامه این نشست مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله شیراز نیز گفت: خبرنگاران باید مطالبات مردمی را از مسئولان طلب کنند و اطلاع‌رسانی به موقع را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

حجت‌الاسلام شعبان اسماعیلی افزود: نوع اطلاع‌رسانی باید به گونه‌ای باشد که آرامش بر جامعه حکفرما شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران زبان گویای مردم هستند و هدفشان کمک به پیشرفت جامعه است و این طبقه شریف باید با واقعیت‌گرایی حقایق تلخ و شیرین را بر اساس نقد منصفانه تبیین کرده ضمن بیان خطاها و اشتباهات به گونه‌ای نقد کنند که راهگشای مشکلات باشد.

اسماعیلی اضافه کرد: این عرصه فرصتی است که همگان اعتمادشان به اصحاب رسانه بیشتر شده و زبان و قلم خبرنگاران به نمایندگی از مردم بیان‌کننده مشکلات مردم باشد که در کنار این بیان و تبیین مواضع و نیازهای جامعه، خیر و برکت نصیب کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر حضور به‌موقع خبرنگاران، اصحاب رسانه، گویندگان و نویسندگان در حادثه غزه نبود مدعیان و کارگزاران دروغین حقوق بشر همچنان خود را به خواب می‌زدند اما انعکاس خبری قتل عام مردم غزه و تبیین وحشی‌گری رژیم صهیونیستی باعث شد ملت‌ها حتی در خود اسرائیل و آمریکا علیه این جنایات به پا خیزند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: