آخرین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
فرمانده سپاه زرقان:
فرمانده سپاه ناحیه زرقان شیراز با اشاره به آغاز فعالیت اردو های جهادی بسیج دانشجویی این ناحیه گفت: هدف اصلی این اردو ها تربیت مدیران آینده کشور در تراز انقلاب اسلامی است.
به گزارش تنویر سرگرد پاسدار ˈمجید علی پورˈ ، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آغاز فعالیت اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه زرقان با حضور 160 نفر از دانشجویان بسیجی اظهار کرد:این اردو ها در عرصه های عمرانی، ساخت خانه عالم در روستای شول و مرمت و بازسازی برخی از مساجد روستاهای بخش زرقان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد:خواهران بسیجی نیز در برخی از روستاهای بخش زرقان در مورد اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی به مدت 10 روز فعالیت می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه زرقان گفت: فعالیت این گروه ها شامل کار آموزشی، فرهنگی و عمرانی است و کار آموزشی شامل برپایی کلاس های بهداشتی، اعتقادی ، مشاوره ، روخوانی صحیح قرآن و احکام است.

علی پور بیان کرد:یکی از تفکرات احیا شده در پیروزی انقلاب ، تفکر جهاد سازندگی بود که در دوران جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل و بعد از آن نیز برای کمک به سازندگی کشور نقش بسزایی داشته است.

وی بیان داشت:جهادسازندگی در جنگ تحمیلی نقش عمده ای ایفا کرد و یکی از دلایل پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس حضور این تفکر در جنگ بود.

فرمانده سپاه ناحیه زرقان گفت:با حذف وزارت جهاد سازندگی در کشور، خطر از بین رفتن این تفکر ناب اسلامی احساس می شد اما بسیج با برنامه ریزی و برگزاری اردو های جهادی متشکل از اقشار مختلف مردم برای زنده نگه داشتن این تفکر ناب و اصیل اسلامی و انقلابی گام برداشته است.

علی پور افزود: تقویت روحیه خودباوری و شکوفایی استعدادها، افزایش روحیه مطالبه گری در اقشار مختلف مردم ، ترویج فرهنگ کار و تلاش و گسترش روحیه تعاون از جمله مزایای شرکت در اردوهای جهادی است.

وی ادامه داد:حضور داوطلبانه دانشجویان که بدون تردید مدیران آینده جامعه را تشکیل می دهند در مناطق محروم و لمس کردن مشکلات مردم موجب پدید آمدن روحیه و تفکر مدیریت جهادی در آنان شده است.

وی بیان داشت:این مدیران آینده به مسوولیت خود با رویکرد مادیگری نمی نگرند ، خدمت رسانی با روجیه جهادی را فرا می گیرند و به عنوان مدیرانی در تراز انقلاب تربیت خواهند شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: