آخرین اخبار
کد خبر: ۳۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص):
سرهنگ حسینی گفت: فجایعی که امروز در دنیا به‌ویژه در غزه در حال وقوع است ، محصول توحش غرب و تفکر ایدئولوژی غربی است.
به گزارش تنویر، سیدحسین حسینی، فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) شیراز در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به فجایع اخیر در غزه اشاره کرد و گفت: فجایعی که امروز در دنیا به‌ویژه در غزه در حال وقوع است، محصول توحش غرب و تفکر ایدئولوژی غربی است وگرنه هر انسانی فارغ از دین و مذهب این نوع ظلم و کودک‌کشی را محکوم می‌کند چنانچه امروز مشاهده می‌کنیم بسیاری از مردم در کشورهای اروپایی به صحنه آمده و این فجایع را محکوم می‌کنند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک بار دیگر در غزه شکست خورد چون تمامی اهدافی که دنبال می‌کرد ناکام ماند، گفت: یکی از اهداف آنها خلع سلاح مقاومت حماس بود که ما مشاهده کردیم حتی مردمی که زیر آتش سنگین بودند از حماسه و مقاومت حمایت کردند.

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) شیراز به مباحث هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: دولت‌های غربی و به‌ویژه آمریکا در طی سال‌های طولانی نشان دادند که با وجود شعارهایی که برای حقوق بشر سر می‌دهند واقعاً قابل اطمینان نیستند.

تأمین امنیت اسرائیل؛ تنها هدف استکبار

وی با تأکید بر اینکه آنها تنها به‌دنبال اعمال سیاست‌های استعماری خود هستند، گفت: یکی از اهداف آنها تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است و اگر در این سالها دنبال پرونده هسته‌ای هستند تنها می‌خواهند امنیت این رژیم اشغالگر را تأمین کنند.

حسینی عنوان کرد: ظلم و جنایتی که در دنیا و به‌ویژه در فلسطین در حال وقوع است، زاییده حقوق بشری است که استکبار از آنها دم می‌زند.

وی در ادامه به فعالیت‌های بسیج و سپاه اشاره کرد و گفت: بسیج در عرصه فرهنگ و اقتصاد به‌دنبال نهادیه‌کردن فرهنگ جهادی و توجه به زیرساخت‌های درونی نظام است.

وی افزود: اگر بر داشته‌های خود تمرکز کنیم و سعی کنیم نقاط قوت خود را بیشتر کنیم، می‌توانیم تحریم‌ها را بی‌اثر و وابستگی اقتصاد به فروش نفت در کشور را قطع کنیم.

ترویج سبک زندگی اسلامی، مصون‌کننده جامعه است

حسینی با بیان اینکه تمام دغدغه‌های بسیج و سپاه اسلامی شدن جامعه در تمام شئون است، گفت: اگر به سبک زندگی اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری توجه کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود و در واقع سبک زندگی اسلامی مصون‌کننده جامعه است.

این مقام نظامی ابراز کرد: نهادهای فرهنگی باید تمام توجه خود را به سبک زندگی اسلامی معطوف دارند که اگر این نوع سبک زندگی در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات هم حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی سپاه دنبال می‌کند، بحث آگاه‌سازی مردم نسبت به آسیب‌های ماهواره  است، گفت:  به فرموده مقام معظم رهبری، شرط رسیدن به تمدن اسلامی نوین این است که در درجه اول از تقلید سبک زندگی غربی پرهیز شود.

حسینی عنوان کرد: امروز خط مقدم دشمن در خانه برخی از ما وجود دارد و فرهنگ غربی از طریق ماهواره و رسانه دائم به خانواده‌ها تزریق می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) شیراز تأکید کرد: اگر مردم از آسیب‌های ماهواره مطلع شوند، خودشان از تماشای ماهواره صرف‌نظر خواهند کرد؛ لذا تمام تلاش مسئولان فرهنگی باید این باشد که نگذاریم دشمن فرهنگ خود را جایگزین فرهنگ ما کند، اگر در بحث سبک زندگی برنامه‌های بلندمدت داشته باشیم، می‌توانیم این مهم را تحقق بخشیم.

تربیت 220 حافظ قرآن در این ناحیه از سپاه

حسینی در ادامه سخنان خود در پاسخ به خبرنگار ایکنا به فعالیت‌های قرآنی از ناحیه سپاه اشاره کرد و گفت: اصلی‌‌ترین برنامه بسیج در این زمینه، بحث شجره طیبه صالحین است و این حلقه‌هایی که تشکیل شده جوانان و نوجوانان زیرنظر مربی متخصص، بحث‌های معنوی چون قرآن کریم را دنبال می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) شیراز اضافه کرد: در این زمینه حلقه‌هایی به‌وجود آمده است که کار حفظ قرآن را دنبال می‌کنند؛ لذا یکی از برنامه‌های ما در طول سال تربیت حفاظ قرآن کریم است که تاکنون 220 حافظ قرآن ثبت نام کرده‌اند.

وی از فعالیت حدود 800 حلقه صالحین در این ناحیه از سپاه شیراز خبر داد و گفت: این حلقه‌ها علاوه بر موضوعات قرآنی، در زمینه‌های احکام، نماز و غیره نیز فعالیت می‌کنند.

حسینی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا بانک اطلاعاتی حافظان قرآنی که در این حلقه‌ها کار حفظ را آغاز کرده‌اند راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم وضعیت آنها را در طول سال رصد کنیم و مشوق‌های زیارتی نیز برای آنها تدارک ببینیم.

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) شیراز در پایان گفت: همچنین به‌دنبال ایجاد دارالقرآن‌ها در این ناحیه از سپاه هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: