جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۵۵:۰۷
کد خبر: ۳۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
رئیس اتاق مشترک ایران و انگلیس طی سفری به شیراز، در محل اتاق بازرگانی شیراز حضور یافت و با تنی چند از نمایندگان انجمن های کارفرمایی و اقتصادی استان فارس به گفتگو نشست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف استان فارس،در ابتدا رئیس اتاق بازرگانی شیراز طی سخنانی با بیان اینکه انتظار می­رود اتاق­های بازرگانی کشور، چاره جویی لازم را برای بحرانی که دامن بخش خصوصی را گرفته داشته باشند، اضافه کرد: امیدوارم با تدابیر لازم دوره رکود تورمی که در کشور ایجاد شده، سپری شود.

فریدون فرقانی قانون بهبود فضای کسب و کار را ظرفیت بسیار خوبی برای کشور به منظور حل مشکلات برشمرد.

در ادامه رئیس اتاق مشترک ایران و انگلیس با اشاره به این مطلب که دست اتاق مشترک ایران و انگلیس برای پیدا کردن شرکت های تجاری برای بازرگانان ایرانی در کشور انگلیس و برعکس آن باز است، ادامه داد: علاوه بر این اتاق مذکور قادر است مشکلات اقتصادی که ایرانی ها در زمان تجارت با انگلیس با آن مواجه می­شوند از جمله امکان انتقال پول را حل کند کما اینکه تا کنون مشکلات این چنینی زیادی را حل کرده است.

مهندس خاموشی با بیان این که ایران کشوری امن برای سرمایه گذاری خارجی است بیان داشت: خوشبختانه قوانین حمایتی خوبی برای حمایت از سرمایه­گذار خارجی در ایران به تصویب رسیده و چنانچه یک خارجی در زمان ورود سرمایه اش آن را در وزارت دارایی به ثبت برساند از تمامی نوساناتی که سرمایه گذاری را به خطر می اندازد مصون خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت های سیاسی و اقتصادی خوبی برای بهبود ارتباطات ایران با سایر کشورها به وجود آمده است که از مهم ترین این فرصت ها، ظرفیت توریسم درمانی است. خاموشی ادامه داد: اتاق های بازرگانی باید بین بیمارستان ها و مراکز درمانی ایران ،همچون دیگر کشورهای خلیج فارس، قراردادی برای ارائه خدمات درمانی از سوی ایران به دیگر کشورها به خصوص جذب بیماران آن کشور منعقد نماید.

همچنین امینی، دبیر اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس به مشکلات تجاری به دلیل تحریم های نا عادلانه علیه ایران اشاره کرد و افزود: بعضی مشکلات داخلی هم معضلات زیادی برای ترخیص کالای وارداتی از جمله این موارد است.

در ادامه میرمحمد صادقی عضو هیاًت رئیسه اتاق مشترک ایران و انگلیس با بیان این که هیچ چاره ای جز سپردن امور به بخش خصوصی نیست، اضافه کرد: دولت فقط باید ناظر باشد و بخش خصوصی اعم از اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون انسجام با یکدیگر به فعالیت اقتصادی بپردازند.

انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: