آخرین اخبار
کد خبر: ۳۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
اسکندری گفت: کارگاه‌ ارتقای توان تخصصی مدیران فرهنگی حوزه‌های مقاومت بسیج ارسنجان به منظور توانمندسازی آنان در مقابله با جنگ نرم دشمن برگزار شد.

به گزارش تنویر ارسنجان، کارگاه ارتقای توان تخصصی مدیران فرهنگی حوزه‌های مقاومت بسیج در سالن بصیرت سپاه ارسنجان برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ارسنجان گفت: سپاه تلاش دارد در سال جاری به عرصه فرهنگ که از رویکردهای مهم نظام جمهوری اسلامی و مطالبات مقام معظم رهبری به شمار می‌آید با تأمل و توجه بیشتری نگاه کند.

وی افزود: تأکید رهبر فرزانه انقلاب بر مقوله فرهنگ نشان از برآورده نشدن خواسته‌های ایشان و فقدان دغدغه‌های لازم در بین مسئولان این عرصه است که درصدد هستیم به عنوان سربازان ولایت نقش مؤثری را برای تحقق این اهداف ایفا کنیم

وی تصریح کرد: اقدامات عمیق، ماندگار و اثربخش سه مؤلفه اصلی عرصه فرهنگی به شمار می‌آید که باید به درستی در نظر مدیران حوزه‌های فرهنگی بسیج تبیین و در راستای تحقق آن ساز و کارهای مناسبی اتخاذ شود.

اسکندری اضافه کرد: نیاز است مدیران عرصه فرهنگی بسیج همواره برنامه‌های خود را با این سه مؤلفه تطابق دهند و برای پر کردن رخنه‌های فرهنگی بیش از پیش کوشا باشند

وی اظهار کرد: آشنایی با مدیریت، جریان‌ها و صنایع فرهنگی از جمله مباحثی است که در کارگاه ارتقا توان تخصصی مدیران فرهنگی حوزه‌های مقاومت بسیج به آن پرداخته می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ارسنجان اضافه کرد: آشنایی با فناوری‌های عرصه فرهنگ و همچنین چگونگی استفاده از مطالعات این عرصه از دیگر مباحثی است که در کارگاه مزبور آموزش داده می‌شود

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: هدف کلی از برگزاری این کارگاه ارتقا سطح دانش فردی، مهارت‌های تخصصی و کاربردی مورد نیاز مسئولان فرهنگی حوزه‌های بسیج به منظور توانمند‌سازی آنان در انجام مأموریت‌های محوله است که با به کار گرفتن اساتید مجرب، کاردان و آشنا به صحنه‌های جنگ نرم به اجرای این مهم پرداخته می‌شود.

در ادامه سرهنگ پاسدار عبدالعظیم زارع نژاد فرمانده ناحیه ارسنجان ضمن خیر مقدم به مدیران فرهنگی پایگاههای مقاومت حوزه ها و اقشار اظهار داشت: مسئولیت خطیری بر دوش مسئولان فرهنگی رده های مختلف با وجود هجمه های گوناگون و جنگ نرم دشمن وجود دارد و مسئولان فرهنگی می بایست در سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت عزم ملی و مدیریت جهادی طبق مسیری که مقام معظم رهبری برای سال جاری ترسیم نموده اند در مبحث فرهنگی بیشتر تلاش نمایند زیرا که دشمن به این نتیجه دست یافته است که اگر بتواند فرهنگ ملت ایران را با اهداف خود همسو کند و عرصه های فرهنگی را به نفع خود تغییر دهد، به راحتی خواهد تواند به مملکت ما دست اندازی نماید.

این کارگاه در سه کلاس، مبانی تبلیغ، مدیریت فرهنگی و جریان شناسی، دیدگاههای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص تهدیدات ماهواره با حضور اساتید مجرب سپاه ارسنجان برگزار شد.

غلامحسین نعمتی نیز از اساتید این دوره گفت: در خصوص مسائل فرهنگی حرکت‌های جزئی زیاد انجام می‌شود، اما وقتی رهبر می‌فرمایند باید جبهه فرهنگی تشکیل شود یعنی اینکه همه سازمان‌ها با یکدیگر و با یک هدف و با تقسیم وظایف مشخص و معین در مسائل فرهنگی اقدام کنند.

وی در ادامه گفت:یکی از شیوه های جنگی، جنگ نرم است که جنگ روانی شاخه ای از آن به شمار می آید. درجنگ نرم، به جای ابزارهای جنگی متعارف چون توپ و تانک، از ابزارهای فرهنگی تاثیرگذار بر فکر واندیشه و عواطف و احساسات انسانی بهره گرفته میشود

وی در ادامه افزود :با نگاهی به جریان شناسی جنگ نرم می توان گفت که این شیوه جنگی، از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته و همواره از سوی انسان ها در جنگ ها به عنوان یک ساز و کار موثر مورد توجه بوده است. تنها تفاوتی که می توان در میان جنگ های نرم در دوران گذشته و عصر معاصر یافت، تفاوت در ابزارها و روشهای آن است و اصولا بهره گیری از هر نوع ابزاری در جنگ نرم بر این پایه و محور قرار می گیرد که بر اندیشه و احساسات مخاطب تاثیرگذاشته و او را مرعوب خود سازد و بی آن که واکنشی از خود نشان دهد، تسلیم دشمن شده و یا در مسیر خواسته های او گام بردارد.

























نام:
ایمیل:
* نظر: