آخرین اخبار
کد خبر: ۳۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
به مناسب 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن؛
سال 68 خبر فوت حضرت امام را از طریق بلندگوهای اردوگاه شنیدیم ؛این تلخ ترین خبری بود که در اسارت به ما رسید ،انگار دوباره ما را اسیر کرده بودند.
به مناسبت سال روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، خبر نگار تنویر در این زمینه مصاحبه ای تهیه کرده با فرمانده  آزاده  ناحیه مقاومت فیروزآباد که به شرح زیر است:

کی ودر چه عملیاتی اسیر شدید،چند سال در عراق بود.

بسم الله الرحمان الرحیم

24/2/ 64بود که در عملیات عاشورای 3 در منطقه ای به نام دجلیه  اسیر دشمن شدیم و بیش از 5 سال ما در عراق اسیر دشمن بعثی بودیم.

از اولین خبر آزاد سازی اسرا چه خاطره دارید.

چهارشنبه بود ؛ما در یکی از اردوگاه های اسرا درشهر تکریت بودیم که یکی از سرباز ها از ما خواست تا برای شنیدن خبری مهم به آسایشگاه ها بریم ؛ در آن موقع رییس جمهور ملعون بعثی در تلویزیون حاضر شد و خبر پذیرش معاهده 1975 و آزادی اسرا را اعلام کرد.بچه ها خیلی خوشحال شدند و سجده شکر به جا آوردند، در تاریخ 1/6/69 از طریق مرز خسروی وارد خاک ایران شدیم وبرادران سپاه اولین گروهی بودند که به استقبال ما آمدند.

اولین لحظه ای که پا به خاک ایران گذاشتید چه احساسی داشتید.

به تبع خیلی خوشحال بودیم که دوباره به وطن بازمی گشتیم و فرصت دوباره ای پیدا کردیم تا به اسلام و وطنمان خدمت کنیم،سجده شکر به جا آوردیم وخدا را شکر کردیم.

خبر فوت امام و بازگشت به ایران چه احساسی برای شما داشت.

سال 68 خبر فوت حضرت امام را از طریق بلندگوهای اردوگاه شنیدیم ؛ این تلخ ترین خبری بود که در اسارت به ما رسید ، انگار دوباره ما را اسیر کرده بودند.علارغم شرایط امنیتی که در اردوگاه حاکم بود و با وجود این که عزاداری ممنوع شده بود و ماموران بعثی به ما خیلی سخت گرفته بودند، بچه ها هرچه پارچه مشکی وجود داشت ، حتی حاشیه سیاه زیر اندازها را جدا کردند و در و دیوار آسایشگاه را سیاه پوش نموده و عزاداری وبا تنها قرآنی که اختیار داشتیم مجلس ختم برپا کردند، یادم هست آن روزها به احترام حضرت امام سه روز پای برهنه در اردوگاه  قدم زدیم.

اما خبر انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری انقلاب بود که از هر خبری بیشتر ما را خوشحال کرد.

شاخص ترین روحیه ای که امروز می تواند برای بسیجیان آموزنده باشد و در بین بسیجیان لازم است چیست؟

تبعیت از ولایت و اخلاص در کارو اخلاص در نیت از ویژگی های بسیج است،اگردر کار و نیت آن اخلاص وجود داشته باشد قطعا به نتیجه می رسد و دوم توکل بر خدا ،اگر توکل بر خدا داشته با شیم مانند شهدا آسمانی می شویم و باید توکل بر خدا کنیم.

سوم اعتقاد،معتقد به دستورات خدا و ولی باشیم ، این روزها بحث دشمن شناسی و دشمن ستیزی مهم است ، دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا به ما ضربه بزند ، امروز دشمن با ماهواره می خواهد اعتقاد و غیرت را از خانواده های ما بگیرد و بسیجیان باید هشیار باشند، در بین مردم آسیب های ماهواره را تبیین و تشریع کنیم و به امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم.

در آخر چه توصیه ای به بسیجیان دارید.

در این مقطع همه ما بسیجیان باید با روحیه ای جهادی و ایثار سختی ها را تحمل کنیم و گفتمان ولایت را مورد توجه ویژه قرار دهیم که همانا سعادت ما در تبعیت از ولایت و رهبرمعظم انقلاب حضرت امام خامنه ای است.

با تشکر از سایت تنویر


نام:
ایمیل:
* نظر: