کد خبر: ۳۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵
فرمانده حوزه صدیقه طاهره در گفتگو با پیام زینب(س)
به دلیل این که انجام کار فرهنگی تأثیر گذار نیاز به زمان دارد، در اولویت بندی مسئولین قرار نمی گیرد و ترجیح بر این است به کارهایی بپردازند که در زمان کوتاه به بهره برداری برسد و در گزارش عملکردها مشخص باشد

خواهر میرشکاری، فرمانده حوزه مقاومت صدیقه طاهره(س) ناحیه بوانات در گفتگو با خبرنگار پیام زینب(س) گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس، جنگ تمام نشد بلکه روش آن عوض شد؛ در هشت سال دفاع مقدس مردان در خط مقدم جبهه بودند ولی امروز بانوان دوشادوش مردان در خط مقدم جنگ نرم هستند؛ در زمان جنگ تحمیلی مادران فرزندان خود را روانه ی جبهه و بارش تیر و گلوله می کردند ولی امروز باید مادران با هنرمندی فرزندان و خانواده ی خود را از قرار گرفتن در مسیر تیر و گلوله های جنگ نرم محافظت کنند.

وی افزود: چارچوب اصلی فرهنگ جامعه ی ما اسلام است که هر عملی خارج از این چارچوب به عنوان ضد فرهنگ به حساب می آید. دین اسلام در همه ی زمینه ها مورد نیاز بشر رهنمود دارد و می تواند نیاز جامعه را در تمام سطوح تأمین نماید. در قانون اساسی کشور هم چارچوب فرهنگی بر اساس دستورات اسلامی تدوین شده است اما متأسفانه، گرفتاری های امروز به دلیل این است که قوانین عملی نشده است.

این فعال فرهنگی در پاسخ به این سؤال که چرا وقتی افراد در رأس امور کشور قرار می گیرند، کمتر به رفع معضلات فرهنگی تمایل نشان می دهند گفت: به دلیل این که انجام کار فرهنگی تأثیر گذار نیاز به زمان دارد، در اولویت بندی مسئولین قرار نمی گیرد و ترجیح بر این است به کارهایی بپردازند که در زمان کوتاه به بهره برداری برسد و در گزارش عملکردها مشخص باشد. غفلت ها باعث شده است امروز بعضی به این نتیجه برسند که با وضعیت موجود کاری نمی شود کرد و دیگر نمی توانیم معضلات به وجود آمده را رفع کنیم.

میرشکاری ادامه داد: ستادهایی هم که جهت هماهنگ سازی اقدامات فرهنگی به وجود آمده در حد جلسات متوقف شده است و چون محوریت کار مشخص نشده است کارهای فرهنگی بسیاری که انجام می شود خروجی لازم را ندارد. در اینجا بحث مدیریت جهادی بسیار اهمیت پیدا می کند مدیریتی که بتواند همه دست اندرکاران فرهنگ را با هم هماهنگ کند و از تمام ظرفیت ها در این زمینه بهره بگیرد.

وی ضمن تبیین برنامه های حوزه صدیقه طاهره(س) گفت: در بحث فرهنگ سازی عمومی، نمایشگاهی دائمی جنب حوزه مقاومت برپا شده است که به صورت بصری مخاطبان را به فکر و مقایسه دعوت می کند به طور مثال یک مانکن با حجاب کامل و یک مانکن بدحجاب کنار هم قرار گرفته و در کنار آن نوشته شده است، خودتان قضاوت کنید. در زمینه امر به معروف هم با هماهنگی آموزش و پرورش برنامه ای اجرا کردیم که به جای تذکر به دانش آموزان بد حجاب، از دختران دانش آموزی که در طول سال حجاب خوبی داشته اند در جمع سایر دانش آموزان تقدیر به عمل آمد که از این روش نتیجه ی رضایت بخشی در اشاعه ی فرهنگ عفاف و حجاب گرفتیم.

انتها/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: