آخرین اخبار
کد خبر: ۳۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
سن در جبهه مسئولیت فـرماندهی دسته را بر عهده داشت و به مدت 356 روز عاشقانه جنگیــد. بارها پیکر چون گلــش از تیغ جفا مجروح گردید، اما به امید وصال دم برنیاورد.
به گزارش تنویر به نقل پایگاه اطلاع رسانی شهدای فارس، شهید حسن اجرا در سال 1346 در استهبان پا به عرصه ی حیات نهاد. دوران کودکیش در آرامش سپری شد و نوجوانیش مصادف شد با قیام مردم ایران علیه رژیم پهلوی.

حسن تحصیلات خود را تا دوم راهنمایی ادامه داد. او جوانی با عاطفه و شوخ طبع بود و بسیار مهربان و پــر توان و غیرتمند بود.

شهید حسن اجراء ، به ورزش فوتبال علاقه ی فراوانی داشت. حسن 19 سال داشت که با شروع جنگ تحمیلی دلش برای حفاظت و صیانت از ایران اسلامی می تپید. با اصرار فراوان در 13 اردیبهشت 61 پا به عرصه جنگ نهاد و دلش را شاداب از هوای آنجا کـــرد.

از آن به بعد بــود که زندگیــش وقف جبهه شد و عشــق در تمام وجودش راه یافت؛ عشق به خدا چنان وجودش را فــرا گرفته بود که او را از ماندن در زمین خاکی بی تاب می کــــرد.
 
حسن در جبهه مسئولیت فـرماندهی دسته را بر عهده داشت و به مدت 356 روز عاشقانه جنگیــد. بارها پیکر چون گلــش از تیغ جفا مجروح گردید، اما به امید وصال دم برنیاورد.

حسن غواصی بی باک بود که اوج عاشقی خود را در عملیات کــربلای 4 به اجرا گذاشت.در 4 دی 65 آن هنگام که مسئولیت یک دسته از دریادلان را بر عهــده داشت، از امواج بلند اروندرود گذشت و خود را به خط دشمن رساند و شروع به پاکسازی محل نمود.
 
در حالی که طنین الله اکبر سینه تاریـک شب را می شکافت تیر به قامت چون سـروش نشست و عاشق و آرام بر زمین افتاد.

پیکر وی چون گلـش 9 سال به یاد کربلاییان دشت کربلای امام حسین(ع)، آفتاب ســوزان را تحمل کرد تا این که در 13 آذر 74 به میهن عزیزمان برگشت.

پیکر پاک این شهید عزیز در گلزار شهدای استهبان به خاک سپرد شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: