آخرین اخبار
کد خبر: ۳۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
دبیر ستاد احیا فارس:
مهدوی گفت: همگان باید تلاش کنند امر به معروف به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.
به گزارش تنویر سلیمان مهدوی شامگاه چهارشنبه در دومین همایش آمرین به معروف در شیراز بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یقه گیری و مچ گیری نیست بلکه مبنای این دو فریضه الهی محبت، دوست داشتن، زبان خوش و منطق صحیح است.

وی با اشاره به اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه افراد جامعه است و متولی خاصی ندارد گفت: پرداختن به امر به معروف، یک معروف در جامعه است که همگان باید در جهت احیای این مهم در جامعه اهتمام ویژه داشته باشند.

مهدوی با بیان اینکه نفرت باید از حد گناه و نه گنهکار باشد اظهارداشت: همه افراد در جهت احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مسوولند لذا افرادی که به این مهم توجه نمی کنند، گناهکار هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد فعالیت های ما در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، استفاده از تذکر لسانی است اضافه کرد: در حال برنامه ریزی و ساماندهی نیروهای داوطلب استان در بخش امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

به گزارش ایرنا دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان فارس ادامه داد: احیای این دو فریضه فراموش شده در جامعه سختی هایی دارد که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید با سلاح صبر و ایمان، این جهاد را انجام دهند.

مهدوی عنوان کرد: برخی مدیران فکر می کنند امر به معروف فقط منحصر به زمان های دینی از جمله ماه محرم و رمضان است در صورتی که این مهم یکی از واجبات دین و استوار کننده تقوا در جامعه اسلامی است.

وی افزود: قیام امام حسین(ع) از بارزترین اقدام در راه احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

او با بیان اینکه پرداختن به امر به معروف بر نهی کردن از منکر مقدم است گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر نباید منتظر حمایت دولت و ضابطان قضایی باشند.

مهدوی بیان کرد: امر به معروف یکی از واجبات دین و نوعی تذکر است که برای انجام آن الزامی به وجود ضابطان قضایی نیست اما این بدان معنی نیست که دولت و مسوولان از آمران به معروف حمایت نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر احیا کننده این دو فریضه الهی و نه انجام عملی آن در جامعه است.

او اضافه کرد: محله محوری و تقویت مساجد از اولویت های مورد توجه در بحث احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در استان است.

مهدوی ادامه داد: امروز کمبود مسجد و روحانی در برخی از نقاط استان یکی از دلایل عدم گسترش امر به معروف در جامعه است.


نام:
ایمیل:
* نظر: