آخرین اخبار
کد خبر: ۳۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
بیژن زنگنه که جزو کهنسال‌ترین وزرای دولت کرده است، از سن بالای مدیران وزارت نفت گلایه کرد. وی گفته است: من بارها گفتم مدیریت خیلی مهم است و البته مدیریت بدون نظم و انضباط خیلی سخت‌تر خواهد شد.
به گزارش تنویر به نقل از جهان، زنگنه که با روزنامه اعتماد گفتگو کرده، اظهار می‌دارد: مدیران قبلی بازنشسته شده‌اند و به خاطر نبود آموزش‌های لازم، مدیر جدید جایگزین آنها نشده است. کلا سطح مدیریت در نفت نسبت به ۱۰-۱۲ سال قبل خیلی پایین آمده است. البته منظور من فرد نیست منظورم بدنه مدیریتی است. من امیدم به نسل جوان‌تر است. به اعتقاد من مدیر خوب باید نهایتا ۵۰ ساله باشد و نباید از مدیران خیلی پیر استفاده کرد. اینها برای مدیریت‌های عملیاتی سن‌شان زیاد است.

گفتنی است میانگین سن وزرای دولت یازدهم نزدیک به ۵۷ سال است. خود زنگنه هم ۶۲ ساله است. پیرترین عضو کابینه محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت با ۶۹ سال و جوان‌ترین آنها ظریف وزیر خارجه با ۵۴ سال است. ۵ تن از وزرا، بالای ۶۰ سال سن دارند.

زنگنه درباره عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در پروژه‌های نفتی هم گفته است: من مهندسان و مدیران جوانی را که در قرارگاه خاتم‌الانبیا کار می‌کنند، مثل بچه‌های خودم می‌دانم. من نخستین کار تعیین کننده را برای حضور این قرارگاه در پروژه‌های اقتصادی به آنها واگذار کردم، در آن زمان اجرای سد کرخه را من به قرارگاه واگذار کردم. وقتی به مجموعه نفت برای دومین بار وارد شدم هم همین روال را در پیش گرفتم. گفتم رفاقت سرجای خود پیمانکار و کارفرما هم سرجای خود، دوستان هم خیلی زود حرف ما را گرفتند واقعا مهندسینی که آنجا هستند عین بچه‌های خودم هستند.

زنگنه در برابر اصرار خبرنگار روزنامه اعتماد که ادعای تخلف قرارگاه خاتم‌الانبیاء را داشته، گفته است: قرارگاه خاتم یک ظرفیت ملی غیرقابل انکار است. من الان مشکلی ندارم این مجموعه خوب کار می‌کنند، زحمت می‌کشند و روابط تنظیم شده‌ای با نفت دارند و هیچ تخلفی در مجموعه فعالیت آنها تاکنون به من گزارش نشده است. حتی اگر پول اضافه گرفته باشند این اشکال و عیب عمدتا متوجه کارفرماست.
نام:
ایمیل:
* نظر: