کد خبر: ۳۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
داعش هر زن کرد ایزدی را در بازارهای بردگی نینوا به مبلغ ۱۰۰۰ دلار می فروشد.

به گزارش تنویر ناحیه مقاومت بسیج سپاه خرم بید به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری بسیج، نیاز عبدالله فعال حقوق بشر در عراق طی گفتگویی با خبرنگاران خارجی گفت: داعش در حال حاضر بازارهای برده فروشی درایالت نینوا دایر کرده است و زنان ما را فروخته و یا برای بردگی به سوریه انتقال می دهد.

وی ادامه داد: داعش هر زن کرد ایزدی را در بازارهای نینوا به مبلغ 1000 دلار می فروشد.

این فعال حقوق بشری  گفت : اقلیم کردستان عراق و بغداد هردو مسئول بازگرداندن دختران ما و مجازات کشورهای حمایت کننده از داعش در عراق و سوریه هستند.

وی اضافه کرد : حتی دخترهای سه ساله به اسارت رفته ، مورد تجاوز قرار  گرفته و به بردگی برده و یا زندانی شده اند، باید گفت که سکوت بین المللی در این باره قابل قبول نیست .

عبدالله تاکید کرد: تروریست های داعش در نواحی که اشغال کرده اند مرتکب جنایات شنیع از جمله کشتار دسته جمعی غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراقی می شوند.

بر اساس این گزارش سازمان ملل  چندی پیش اعلام کرد که 200000 نفر از کردهای ایزدی بعد از اشغال شهر شمالی سنجار درعراق توسط داعش از خانه های خود فرار کرده اند؛از آن زمان تعدادی از زنان ایزدی به اسارت گرفته شده وبسیاری از آنها کشته شده اند.

شایان ذکر است که فعالان و سازمان های حقوق بشر این کشور از جامعه بین الملل، دولت عراق و اقلیم کردستان عراق خواستند تا اقدامات فوری برای بازگرداندن زنان ایزدی ای که توسط داعش به فروش می رود، انجام دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: