آخرین اخبار
کد خبر: ۳۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
بازدید از گروه های جهادی بسیج دانشجویی شهرستان ارسنجان با حضور فرماندهی محترم ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارسنجان، مسئول بسیج سازندگی و مسئول بسیج دانشجویی شهرستان صورت پذیرفت
به گزارش تنویر ارسنجان در این بازدید سرهنگ زارع نژاد فرمانده سپاه ارسنجان در مورد اردوهای جهادی گفت: مهمترین هدف برگزاری اردو های جهادی، سازندگی است. اما این عبارت توضیح دارد؛ همانگونه که خود جهاد توضیح دارد. آغاز این سازندگی، ساختن خود میباشد. به عبارتی اولین هدف اردوی جهادی خود سازی است؛ همانطور که برترین جهاد ها جهاد اکبر در معرکه نفس است. این گذر از خود و اجابت حق بزرگترین و مقدس ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می ماند. در طی این سفر، تذکر و همیاری به یکدیگر در پیمودن پلکان رشد و کمک به سایرین برای ساختن فضای فرهنگی و مذهبی محیط نیز حاصل می آید.

وی افزود در کنار این مزایا، رسالتی بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه می باشد. یکی دیگر از اهداف جهادی نیزسازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در منطقه است. در اردوی جهادی، دانشجویان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و … آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در همه آن ابعاد، می کوشند که خود را ساخته، رضوان الهی را کسب کنند.

در ادامه مجتبی نعمت الهی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان ارسنجان ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وامام راحل شروع فعالیت گروه جهادی شهید علی حسین یارمحمدی را از تاریخ 03/06/93 اعلام کرد و افزود که این گروه متشکل از دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نور ارسنجان بوده که شامل 25 نفر برادر و 17 نفر خواهر می باشند.این مجموعه در این دوره در دو اکیپ و در دو روستا به فاصله 500 متر از یکدیگر فعالیت می کنند. اکیپ اول شامل تعداد 14 نفر برادر در روستای محروم چهارقلات مشغول به ساخت خانه عالم روستا در کنار مسجد و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی بوده و تعداد 10 نفر خواهر بسیجی دانشجو برنامه های مختلف آموزشی فرهنگی برگزار می نمایند و اکیپ دوم متشکل از 11 نفر برادر که در ساخت سرویس بهداشتی مسجد روستای کناره و اجرای برنامه های فرهنگی فعالیت داشته و 7 نفر خواهر که در برگزاری دوره های آموزشی، فرهنگی فعالیت می نمایند.











نام:
ایمیل:
* نظر: