کد خبر: ۳۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
مدیرکل نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره افزایش قیمت کتاب‌های درسی گفت: با توجه به مسائلی نظیر افزایش قیمت نرخ ارز، امسال میزانی از افزایش قیمت کتاب‌ها را خواهیم داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس ، سید احمد حسینی در گفت وگو با ایسنا، درباره کیفیت صحافی کتب درسی اظهار کرد: سال گذشته به علت تحریم ها، با مشکلاتی مواجه بودیم. به عنوان مثال جلد شومیز باید یک رویه گلاسه باشد که به علت مشکلات فنی ناچار شدیم جلد دو رویه گلاسه خریداری کنیم و به همین دلیل جلد کتاب به خوبی به صفحات نچسبید و برگه های کتاب در دست بچه ها از هم جدا می شد.

وی با بیان اینکه امسال روند تولید کتاب ها متفاوت بود و به چاپخانه ای هم که کتاب تولید می کرد، تاکید کردیم باید کیفیت صحافی قابل دفاع باشد، گفت: امسال با مشکلاتی نظیر جدا شدن برگه های کتاب درسی به علت کیفیت مناسب صحافی روبه رو نمی شویم.

حسینی درباره قیمت کتاب های درسی گفت: امسال افزایش نرخ ارز را داشتیم. اواخر دولت دهم ارز مرجع کنار رفت و ارز مبادله ای در اختیار ما قرار گرفت. به همین خاطرمیزانی از افزایش قیمت کتاب ها را خواهیم داشت.

وی افزود: تمام تلاش ما این است اول مهر دانش آموزان مشکلی برای کتب درسی نداشته باشند و طبق آمار اعلام شده از سوی هر استان کتاب ها را توزیع کرده ایم.

مدیرکل نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: برای کتب هیچ پولی به آموزش و پرورش نمی آید و همه 120 میلیون کتاب درسی در بخش خصوصی تولید می شود و پول آن هم به همین بخش می رود، بنابراین هزینه قیمت تمام شده کتاب در بخش خصوصی مشخص می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: