کد خبر: ۳۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
محققان دانشگاهی در تگزاس با انجام تحقیقی در زمینه افسردگی دانش‌آموزان، راه‌حلی برای جلوگیری از آن پیدا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، محققان دانشگاه تگزاس در کنگره روانشناسی واشنگتن با ارائه یک مطالعه جدید برای جلوگیری از افسردگی نوجوانان و جوانان، گفتند: ورزش بهترین راه برای پیشگیری است.

معمولاً بحران‌هایی در سنین نوجوانی وجود دارد که همراه با شک و اضطراب است و این بحران‌ها به افسردگی مبدل می‌شوند.

محققان در زمینه ورزش و عکس‌العمل‌های نوجوانان تحقیقاتی در یک کالج انجام دادند؛ برخی نوجوانان در اولین سال‌های کالج خود دوره بدی را می‌گذراندند؛ در واقع وارد یک مرحله افسردگی می‌شدند که عواقب آن می‌تواند خطرناک باشد که می‌توان شکست‌های تحصیلی، اعتیاد و تمایلات خودکشی اشاره کرد.

محققان در مطالعات انجام شده، راه حلی برای این مشکل پیدا کرده‌اند؛ آنها 6 مدرسه و نزدیک به 400 کلاس درس را مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار دادند و می‌گویند دانش‌آموزان فعال کمتر دچار افسردگی می‌شوند.

پس از مطالعه مشخص شد 28 درصد دختران کلاس ششم و 29 درصد دختران کلاس پنجم دارای علائم افسردگی هستند؛ در این مطالعه معلوم شد پسرها به ظاهر کمتر دچار افسردگی می‌شوند؛ فقط 22 درصد علائم افسردگی در کلاس پنجم و 19 درصد در کلاس چهارم وجود داشت.

محققان در این تجزیه و تحلیل متوجه شدند نداشتن فعالیت‌های فیزیکی نقش مهمی در وقوع افسردگی دارد.

پروفسور دانشگاه تگزاس اضافه کرد: برنامه‌های ورزشی خاص در بیرون از مدرسه به نوجوانان کمک زیادی می‌کند و نوجوانان حساس‌تر بیشتر در خطر مبتلا شدن به افسردگی روحی و روانی هستند.

محققان می‌گویند: در حال حاضر ورزش و فعالیت بدنی راه حلی برای جلوگیری از مبتلا شدن به افسردگی است و باید بدانید سن نوجوانی دارای بحران‌هایی است که باید برای جلوگیری از هر گونه بحران یا بیماری نوجوان اقدام کرد زیرا افسردگی در این سن نسبتا طولانی خواهد بود و عواقب ناخوشایندی خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: