پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶
berooz
۰۳:۲۵:۴۸
کد خبر: ۳۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
اگر جو را به طریقی که در سابق اطباء دستور می دادند و به آن ماء الشعیر می گفتند بجوشانند اشکال ندارد اما آنچه از جو گرفته می شود به آن آب جو می گویند حرام است.
اگر جو را به طریقی که در سابق اطباء دستور می دادند و به آن ماء الشعیر می گفتند بجوشانند اشکال ندارد اما آنچه از جو گرفته می شود به آن آب جو می گویند حرام است.

سؤال :

آیا نوشیدن ماء الشعیر های موجود در بازار اسلامی و تولید کشور ایران جایز است ؟

جواب :

آیة الله خامنه ای:

جواب:اگر مسکر یا فقاع باشد، حرام است ولی خوردن آب‌جو طبّی مانع ندارد.

آیة الله مظاهری:

جواب:جایز است.

آیة الله شیرازی:

جواب:از اهل خبره تحقیق شود که پزشکی است و (فقاع) نباشد.

آیة الله مکارم شیرازی:

جواب:در صورتی که مست کننده نباشد اشکالی ندارد.

آیة الله صافی گلپایگانی:

جواب:اگر جو را به طریقی که در سابق اطباء دستور می دادند و به آن ماء الشعیر می گفتند بجوشانند اشکال ندارد اما آنچه از جو گرفته می شود به آن آب جو می گویند حرام است.

آیت الله شاهرودی:
جواب :آری
نام:
ایمیل:
* نظر: