در فرض مزبور وجود غرض عقلایی بستن لوله ها به شرط اذن شوهر بلامانع است.
حضرت آیة الله بهجت(ره):
اگر ضرورت ایجاب کند و موقت باشد اشکال ندارد ولی عقیم کردن جایز نیست.
حضرت آیة الله فاضل لنکرانی(ره):
چنانچه موجب عقیم شدن دائم یا مستلزم حرام مثل نگاه به عورت باشد جایز نیست.
حضرت آیة الله صافی گلپایگانی(دام ظله):
جایز نیست.
حضرت آیة الله مکارم شیرازی(دام ظله):
جلوگیری
از انعقاد نطفه یا هر وسیله مشروعی که بی ضرر باشد و باعث نقص مرد یا زن
(مثل این که مرد یا زن برای همیشه از قابلیت تولید مثل ساقط شوند) نشود،
ذاتا مجاز است ولی اگر مستلزم نظر و لمس نامشروع می باشد تنها در صورت
ضرورت فردی یا اجتماعی جایز است.