وی ادامه داد: هر چقدر سهم مداخله معلم در کلاس کمتر باشد دانشآموز خوداتکاتر خواهد شد و با این تغییر میتوانیم نتیجه بگیریم قویترین مدیران کسانی هستند که مجمعی که مدیریت آن را برعهده دارند از حضور آنها بینیاز باشد.
کریمی افزود: متأسفانه در حال حاضر وجهه قالب مدیریت بیشتر مداخلهگری و دخالت مستقیم است، در حالی که مدیریت نه تنها مداخلهگری نیست بلکه اجازه دادن به دخالت دیگران است و مدیریت در جهان امروز به ویژه در فضای مجازی و دیجیتال که تا دیروز دهکده جهانی گفته میشد، به صورت نامرئی است و همان طور که جهان نامرئی و مجازی شده، دیگر مدیریت فیزیکال قبلی جواب نمیدهد.
وی یادآور شد: نخستین کار این است که چه کارهایی نباید انجام دهیم. مدیریت یک منش است قبل از اینکه روش باشد و منشها از دل روشها زاده میشود و روانپزشک نیز باید روش درمانی خود را از منش خویش به دست آورد.
وی با اشاره به شخصیت پیامبر(ص) گفت: پیامبر(ص) به خاطر خصلتش مدیریت جهان را به دست گرفت. دانش مدیریت در ظرف منش مدیر معنا پیدا میکند و باید ابتدا در مدیریت منشمان را درست کنیم.