کد خبر: ۳۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
یک کارشناس تعلیم و تربیت:
یک کارشناس تعلیم و تربیت گفت: هر چقدر سهم مداخله معلم کلاس کمرنگ‌تر باشد دانش‌آموز خوداتکاتر خواهد شد. مدیریت فیزیکی جواب نمی‌دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از فارس، عبدالعظیم کریمی یک کارشناس حوزه تعلیم و تربیت در نهمین اجلاس رؤسای پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان که در پردیس شهید مفتح شهر ری برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: قدرت مدیریت در ضعف آن است و ضعف به معنی کمی و کاستی نیست، بلکه ما معتقدیم هر چقدر معلم نقش کمرنگ‌تری داشته باشد نقش دانش‌آموز پررنگ‌تر است.

وی ادامه داد: هر چقدر سهم مداخله معلم در کلاس کمتر باشد دانش‌آموز خوداتکاتر خواهد شد و با این تغییر می‌توانیم نتیجه بگیریم قوی‌ترین مدیران کسانی هستند که مجمعی که مدیریت آن را برعهده دارند از حضور آنها بی‌نیاز باشد.

کریمی افزود: متأسفانه در حال حاضر وجهه قالب مدیریت بیشتر مداخله‌گری و دخالت مستقیم است، در حالی که مدیریت نه تنها مداخله‌گری نیست بلکه اجازه دادن به دخالت دیگران است و مدیریت در جهان امروز به ویژه در فضای مجازی و دیجیتال که تا دیروز دهکده جهانی گفته می‌شد، به صورت نامرئی است و همان طور که جهان نامرئی و مجازی شده، دیگر مدیریت فیزیکال قبلی جواب نمی‌دهد.

وی یادآور شد: نخستین کار این است که چه کارهایی نباید انجام دهیم. مدیریت یک منش است قبل از اینکه روش باشد و منش‌ها از دل روش‌ها زاده می‌شود و روانپزشک نیز باید روش درمانی خود را از منش خویش به دست آورد.

وی با اشاره به شخصیت پیامبر(ص) گفت: پیامبر(ص) به خاطر خصلتش مدیریت جهان را به دست گرفت. دانش مدیریت در ظرف منش مدیر معنا پیدا می‌کند و باید ابتدا در مدیریت منش‌مان را درست کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: