پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۵۲:۳۰
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۳۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴
خرم آباد - دزفول - خروج یک قطار باری از خط در محدوده شهرستان دورود استان لرستان موجب مسدود شدن مسیر خط آهن تهران - جنوب غربی کشور شده است.
به گزارش بسیج مهندسین استان فارس به نقل از ایرنا از خرم آباد و دزفول چهارشنبه شب به نقل از مقامهای مسئول گزارش دادند که در این حادثه، کسی آسیب ندیده است.

'رضا آریایی' مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به خروج یک رام قطار باری تهران - اهواز از مسیر در محدوده شهرستان دورود، این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی افزود: این قطار باری ساعت 18 و 50 دقیقه در محدوده تنگ 5 و 7 این مسیر از ریل خارج شده است.

به گفته آریایی، با اعزام نیروهای امدادی و تجهیزات مورد نیاز، خطوط ریلی بزودی ترمیم می شود.

وی گفت: با توجه به مسدود بودن مسیر، تعداد 40 دستگاه اتوبوس به شهرستان دورود اعزام شده است تا مسافران قطارهای مسافری را که قادر به تداوم مسیر نیستند، از ایستگاه دورود به خوزستان انتقال دهند.

وی ادامه داد: این حادثه هیچگونه خسارت جانی و با جرحی نداشته و علت وقوع آن نیز در دست بررسی است.

مسوول روابط عمومی اداره کل راه آهن ناحیه زاگرس نیز امشب به خبرنگار ایرنا در دزفول گفت: خروج چهار واگن قطار باری در حد فاصل استانهای لرستان و خوزستان موجب مسدود شدن خط آهن تهران - جنوب شده است.

' حسین علی مریدی ' افزود: قطار باری مذکور حامل سنگ آهن بوده که دچار حادثه شده و چهار واگن آن از خط خارج شده است.

وی تصریح کرد: به دلیل بروز این حادثه، تردد کلیه قطارها از خط آهن تهران - جنوب و بالعکس متوقف شده و عملیات بازگشایی آن در حال انجام است.

بنا به گزارشها، این حادثه هفتمین مورد از خروج قطار از مسیر خود در محدوده استان لرستان است که به گفته کارشناسان، از فرسودگی خطوط ریلی ناشی می شود. 

از 155 کیلومتر طول راه آهن استان تاکنون 48 کیلومتر آن بازسازی و نوسازی شده است.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: